Gå til innhold

Dominos Pizza Tracker - er det svindel?


H80

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt fra Dominos Pizza noen ganger, og jeg bor ikke så langt unna, så jeg pleier å følge med på deres Pizza Tracker. Når det står at pizzaen tas ut av ovnen, pleier jeg å reise hjemmefra for å hente pizzaen.

Men flere ganger har jeg opplevd at pizzaen ikke er klar når jeg kommer for å hente. Jeg spør da hvorfor den ikke er klar, siden "pizza-trackeren" sier at den er det. Jeg har fått som svar at den stort sett stemmer, men ikke "når det er mye å gjøre".

Er denne pizzatrackeren en reell tracker slik vi har blitt vant med fra transportbransjen, altså at man registrerer/skanner pizzaen på de ulike sjekkpunktene og at det er mulig å se eventuelle forsinkelser? Blir det for eksempel registrert noe sted at pizzaen går inn i ovnen? Eller er det bare en gimmick, en timer som starter når restauranten har akseptert ordren, og så går man ut fra at alt går etter oppsatt skjema?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ein pakke på posten blir scannet ved kvar omflytting, så den veit du er der den blir rapportert å vere. Dei oppdaterer ikkje pizza trackeren etter kvart steg dei går gjennom. Det er eit automatisert system, kanskje med algoritmar som tar omsyn til stor pågang, der nøyaktigheita til trackeren er avhengig av kor fort den ansatte jobbar, som er avhengig av mange andre faktorar. Er det stor pågang? Er alle råvarer tilgjengeleg? Må den ansatte ut i kjølerommet for å hente meir ost? Er det ein kunde som har problem med betaling og brukar to minutt lengre enn vanleg?

 

Det er altså mange faktorar som kan føre til at pizzaen ikkje er klar når den iht. "trackeren" er klar. Trackeren som i praksis er ei nedteljing meir enn tracker.

 

Eg tvilar på det kan kallast svindel.

 

 

 

The average delivery time displayed on the the home page www.dominos.no is a real-time calculation using an algorithm of the current store delivery times across all our stores in Norway. As this number this is an average of the entire system delivery times, it may not represent the actual delivery time of your selected store. The specific store delivery time can be seen on the checkout page right before the online order is sent by the user.

Tida er altså eit snitt.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke svindel, men for meg som kommer fra logistikkbransjen virker det jo veldig merkelig at de skal visualisere pizzabakingsprosessen og markere:

-når pizzaordren er mottatt,
-når pizzen er ferdig preppet,
-når den går i ovnen,
-når den går ut av ovnen
-når den er klar for henting

(4-5 "checkpoints") når det i virkeligheten ikke finnes noen "checkpoints" i det hele tatt. De sier at pizzen er i ovnen, men det vet de jo ikke, de beregner det bare ut fra en algoritme. Hvis noen glemmer å lage pizzaen, markeres den likevel som ferdig og klar for henting 10 minutter etterpå.

Etter min mening burde de droppet denne "pizzatrackeren" og heller sendt en SMS for eksempel når pizzaen faktisk går i ovnen, en SMS som sier at "pizzaen er klar til henting om xx minutter).

Lenke til kommentar

Ein pakke på posten blir scannet ved kvar omflytting, så den veit du er der den blir rapportert å vere. Dei oppdaterer ikkje pizza trackeren etter kvart steg dei går gjennom. Det er eit automatisert system, kanskje med algoritmar som tar omsyn til stor pågang, der nøyaktigheita til trackeren er avhengig av kor fort den ansatte jobbar, som er avhengig av mange andre faktorar. Er det stor pågang? Er alle råvarer tilgjengeleg? Må den ansatte ut i kjølerommet for å hente meir ost? Er det ein kunde som har problem med betaling og brukar to minutt lengre enn vanleg?

 

Det er altså mange faktorar som kan føre til at pizzaen ikkje er klar når den iht. "trackeren" er klar. Trackeren som i praksis er ei nedteljing meir enn tracker.

 

Eg tvilar på det kan kallast svindel.

 

 

 

The average delivery time displayed on the the home page www.dominos.no is a real-time calculation using an algorithm of the current store delivery times across all our stores in Norway. As this number this is an average of the entire system delivery times, it may not represent the actual delivery time of your selected store. The specific store delivery time can be seen on the checkout page right before the online order is sent by the user.

Tida er altså eit snitt.

Zeph, det med at pizzatrackeren er en nedtelling, vet du dette, eller synser du bare? Har du noen erfaring med Dominos fra innsiden? Utsiden?

 

Det du har sitert handler ikke om pizzatrackeren, det er en helt annen variabel som er tilgjengelig på hjemmesidene til Domino _før_ du har bestilt. Det er mulig at denne gjennomsnittlige leveringstiden brukes av pizzatrackeren, men det er jo ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...