Gå til innhold

Bønn til Jehova


Anbefalte innlegg

Troen består i det å tro på en annen, ikke på seg selv

 

Bønner uten tro ? Jesus var en bønnens mann. Han bad ved enhver anledning da han ble døpt. Han holdt på med å be da en av disiplene sa til ham: Lær oss å be og dermed lærte han dem mønsterbønn ( Fader vår )  Ja, bønn utgjorde en viktig del av Jesu liv. Han bad før han utførte mirakler for eksempel før han oppreiste sin venn Lasarus fra graven. Far, jeg takker deg for at du har hørt meg. Jeg visste jo at du alltid hører på meg, men for folkemengdens skyld som står omkring talte jeg for at de skal tro at du har utsendt meg ( Joh 11: 41-42 )

 

Hvorfor skulle Jesus be til Gud hvis han ikke hadde tro ? Kristenhetens ubibelske lære om treenighet at Jesus var både menneske og Gud på samme tid, fordunkler Bibelens budskap. Den hindrer folk i å forstå Bibelens enkelhet og kraft.

Endret av ildsint
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Troen består i det å tro på en annen, ikke på seg selv

 

Bønner uten tro ? Jesus var en bønnens mann. Han bad ved enhver anledning da han ble døpt. Han holdt på med å be da en av disiplene sa til ham: Lær oss å be og dermed lærte han dem mønsterbønn ( Fader vår )  Ja, bønn utgjorde en viktig del av Jesu liv. Han bad før han utførte mirakler for eksempel før han oppreiste sin venn Lasarus fra graven. Far, jeg takker deg for at du har hørt meg. Jeg visste jo at du alltid hører på meg, men for folkemengdens skyld som står omkring talte jeg for at de skal tro at du har utsendt meg ( Joh 11: 41-42 )

 

Hvorfor skulle Jesus be til Gud hvis han ikke hadde tro ? Kristenhetens ubibelske lære om treenighet at Jesus var både menneske og Gud på samme tid, fordunkler Bibelens budskap. Den hindrer folk i å forstå Bibelens enkelhet og kraft.

Jehovas vitner ber ikke Fader vår. Finn et opptak som viser Jehovas vitner som ber Fader vår.

 

At "Jesus var både menneske og Gud på samme tid" kommer helt klart frem her,

 

Joh 10,30 "Jeg og Far er ett"

Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

 

Mao:

Gud er i mennesket Jesus Kristus.

Gud som er i Jesus, snakker til displene.

 

Joh 4,24 "Gud er ånd"

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Universets suverene Herre er ikke anonym. I Bibelen har han omkring 7000 ganger vist at hans navn er Jehova. Han tilskriver sitt navn livsviktig betydning. Det tredje av De ti bud lyder slik: Du skal ikke misbruke ( Jehova ) din Guds navn, for ( Jehova ) lar ikke den som misbruker hans navn være skyldfri. Og Jesus understreket betydning av sin Fars navn i Fader vår da han sa: La ditt navn holdes hellig. ( 2.Mos 20:7 og Matt 6:9 )

 

Kristenheten har bedrøvelig lite å vise til når det gjelder å ære Guds navn. Den engelske oversettelsen King James Version av 1611 bruker riktignok navnet Jehova men den bruker det bare sju ganger, alene eller i kombinasjon med andre navn. Andre oversettelser har fullstendig fjernet navnet. De fleste religionssamfunn lar være å vise det ære. I stedet har de opphøyd sin hellige treenighet og i enkelte tilfelle Maria den såkalte Guds mor og stilt dem over Bibelens Gud. Jehova dyrebare navn er så å si ikke blitt brukt. Jødedommen står i en særklasse når det gjelder svik mot Guds navn. I tusener av år har jødene hevdet at de er folket for Guds navn og likevel har de på grunn av sin tradisjon latt Guds sanne navn få gå fullstendig av bruk.

Lenke til kommentar

Universets suverene Herre er ikke anonym. I Bibelen har han omkring 7000 ganger vist at hans navn er Jehova. Han tilskriver sitt navn livsviktig betydning. Det tredje av De ti bud lyder slik: Du skal ikke misbruke ( Jehova ) din Guds navn, for ( Jehova ) lar ikke den som misbruker hans navn være skyldfri. Og Jesus understreket betydning av sin Fars navn i Fader vår da han sa: La ditt navn holdes hellig. ( 2.Mos 20:7 og Matt 6:9 )

 

Kristenheten har bedrøvelig lite å vise til når det gjelder å ære Guds navn. Den engelske oversettelsen King James Version av 1611 bruker riktignok navnet Jehova men den bruker det bare sju ganger, alene eller i kombinasjon med andre navn. Andre oversettelser har fullstendig fjernet navnet. De fleste religionssamfunn lar være å vise det ære. I stedet har de opphøyd sin hellige treenighet og i enkelte tilfelle Maria den såkalte Guds mor og stilt dem over Bibelens Gud. Jehova dyrebare navn er så å si ikke blitt brukt. Jødedommen står i en særklasse når det gjelder svik mot Guds navn. I tusener av år har jødene hevdet at de er folket for Guds navn og likevel har de på grunn av sin tradisjon latt Guds sanne navn få gå fullstendig av bruk.

De kristne ærer Sønnen og holder seg til Sønnens navn, da det er det Faderen vil.

 

Joh 5,23 "Den som ikke ærer Sønnen, ærer heller ikke Far, han som har sendt ham"

 

Apg 4,10 "navnet til Jesus Kristus, nasareeren, han som dere korsfestet, men som Gud reiste opp fra de døde. Han er steinen som ble vraket av dere bygningsmenn, men som er blitt hjørnestein. Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved"
 
Fil 2:10 "I Jesu navn skal derfor hvert kne bøye seg, i himmelen, på jorden og under jorden, og hver tunge skal bekjenne at Jesus Kristus er Herre, til Gud Faders ære"
 
PS: Jehovas vitner vanærer navnet Jehova med sin falske lære of falske profetier om verdens ende.
      
 
 
            
Endret av IHS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når Guds Sønns tusenårige styre ender, vil hele jorden være i en paradisk tilstand. Menneskene vil da være fullkommengjort og alle ting vil være underlagt kristus. Alt i forbindelse med jorden er da lagt under hans føtter, deriblant Satan og demonene som befinner seg i avgrunnen, som er lukket til og forseglet. Det er på dette tidspunkt Jesus kristus overgir riket til Gud og Faderen ( Jehova ) ( 1.kor 15: 24 ,28 )

 

men når alt er ham underlagt da skal og Sønnen selv underlagt seg ham som la alt under ham, for at Gud skal være alt i alle.

Lenke til kommentar

Universets suverene Herre er ikke anonym. I Bibelen har han omkring 7000 ganger vist at hans navn er Jehova. Han tilskriver sitt navn livsviktig betydning. Det tredje av De ti bud lyder slik: Du skal ikke misbruke ( Jehova ) din Guds navn, for ( Jehova ) lar ikke den som misbruker hans navn være skyldfri. Og Jesus understreket betydning av sin Fars navn i Fader vår da han sa: La ditt navn holdes hellig. ( 2.Mos 20:7 og Matt 6:9 )

 

Kristenheten har bedrøvelig lite å vise til når det gjelder å ære Guds navn. Den engelske oversettelsen King James Version av 1611 bruker riktignok navnet Jehova men den bruker det bare sju ganger, alene eller i kombinasjon med andre navn. Andre oversettelser har fullstendig fjernet navnet. De fleste religionssamfunn lar være å vise det ære. I stedet har de opphøyd sin hellige treenighet og i enkelte tilfelle Maria den såkalte Guds mor og stilt dem over Bibelens Gud. Jehova dyrebare navn er så å si ikke blitt brukt. Jødedommen står i en særklasse når det gjelder svik mot Guds navn. I tusener av år har jødene hevdet at de er folket for Guds navn og likevel har de på grunn av sin tradisjon latt Guds sanne navn få gå fullstendig av bruk.

 

Igjen - hva betyr det å ære Guds navn, å holde det hellig? Er det selve ordet - bokstavene - som er viktig?

 

Jeg fikk aldri svar på dette innlegget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Universets suverene Herre er ikke anonym. I Bibelen har han omkring 7000 ganger vist at hans navn er Jehova. Han tilskriver sitt navn livsviktig betydning. Det tredje av De ti bud lyder slik: Du skal ikke misbruke ( Jehova ) din Guds navn, for ( Jehova ) lar ikke den som misbruker hans navn være skyldfri. Og Jesus understreket betydning av sin Fars navn i Fader vår da han sa: La ditt navn holdes hellig. ( 2.Mos 20:7 og Matt 6:9 )

 

Kristenheten har bedrøvelig lite å vise til når det gjelder å ære Guds navn. Den engelske oversettelsen King James Version av 1611 bruker riktignok navnet Jehova men den bruker det bare sju ganger, alene eller i kombinasjon med andre navn. Andre oversettelser har fullstendig fjernet navnet. De fleste religionssamfunn lar være å vise det ære. I stedet har de opphøyd sin hellige treenighet og i enkelte tilfelle Maria den såkalte Guds mor og stilt dem over Bibelens Gud. Jehova dyrebare navn er så å si ikke blitt brukt. Jødedommen står i en særklasse når det gjelder svik mot Guds navn. I tusener av år har jødene hevdet at de er folket for Guds navn og likevel har de på grunn av sin tradisjon latt Guds sanne navn få gå fullstendig av bruk.

 

Igjen - hva betyr det å ære Guds navn, å holde det hellig? Er det selve ordet - bokstavene - som er viktig?

 

Jeg fikk aldri svar på dette innlegget.

 

 

Da må vi tilbake til et utvalgt folk. Som et ledd i å sette i verk sine beslutninger organiserte Jehova Israels barn som et særegent, hellig, utvalgt folk. Han gjorde dette av en bestemt grunn for sitt store navns skyld. Moses sa til dem: For et hellig folk er du for Herren din Gud, deg har herren din Gud utvalgt av alle de folk som er på jorden til å være hans eiendomsfolk ( 5.Mosebok 7:6-8 ) Dette folket hadde et forbilledlig teokratisk styre, idet det var organisert som en nasjon med Jehova som sin Gud og eneveldige hersker. De ble derfor brukt til å framstille og spille sin rolle i profetiske bilder og skygger av større ting som skulle komme senere. Moses fikk befaling om å samle Israels barn ved Sinai berg og der innstiftet Jehova lovpakten med dem. Betingelsen for at de kunne få del i paktens velsignelser, var trofasthet. Da loven og de ti bud ble gitt, sa Jehova til dem: Du skal ikke ha andre guder foruten meg. ( 2.Mos 20:3)

 

Gang på gang forsømte israelittene å holde loven og de falt for demonreligionen og ble slaver for de hedenske nasjonene. Så ropte de til sin Gud Jehova og han hørte dem og befridde dem. Hvis jødene hadde underkastet seg Guds vilje, ville de ha lært og innsett at det var umulig for et ufullkomment folk å holde Guds fullkomme lov. De var under forbannelse på grunn av synd og det at de hadde loven, gjorde i virkeligheten synden større og viste dem at de trengte en gjenløser, en Messias. ( Rom 3:19-20 og 5:20 )

Lenke til kommentar

Når Guds Sønns tusenårige styre ender, vil hele jorden være i en paradisk tilstand. Menneskene vil da være fullkommengjort og alle ting vil være underlagt kristus. Alt i forbindelse med jorden er da lagt under hans føtter, deriblant Satan og demonene som befinner seg i avgrunnen, som er lukket til og forseglet. Det er på dette tidspunkt Jesus kristus overgir riket til Gud og Faderen ( Jehova ) ( 1.kor 15: 24 ,28 )

 

men når alt er ham underlagt da skal og Sønnen selv underlagt seg ham som la alt under ham, for at Gud skal være alt i alle.

Hvis du virkelig hadde lest 1.kor 15: 24 ,28 så hadde du også forstått at Sønnen ikke er underlagt Faderen, kun at han en dag vil bli det. Det står heller ingen ting om at hele jorden skal bli et paradis. Det er kun den nye byen på jorden (som Faderen, Sønnen og Den hellige ånd er i) som er paradiset. Utenfor på resten av jorden er det ikke paradis.

 

Åp 2:7 "Den som seirer, vil jeg la spise av livets tre, som er i Guds paradis."

 

Åp 22:1 "Engelen viste meg nå en elv med livets vann, klar som krystall. Den springer ut fra Guds og Lammets trone. Midt mellom byens gate og elven står livets tre"

 

Åp 22:14 "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Da må vi tilbake til et utvalgt folk. Som et ledd i å sette i verk sine beslutninger organiserte Jehova Israels barn som et særegent, hellig, utvalgt folk. Han gjorde dette av en bestemt grunn for sitt store navns skyld. Moses sa til dem: For et hellig folk er du for Herren din Gud, deg har herren din Gud utvalgt av alle de folk som er på jorden til å være hans eiendomsfolk ( 5.Mosebok 7:6-8 ) Dette folket hadde et forbilledlig teokratisk styre, idet det var organisert som en nasjon med Jehova som sin Gud og eneveldige hersker. De ble derfor brukt til å framstille og spille sin rolle i profetiske bilder og skygger av større ting som skulle komme senere. Moses fikk befaling om å samle Israels barn ved Sinai berg og der innstiftet Jehova lovpakten med dem. Betingelsen for at de kunne få del i paktens velsignelser, var trofasthet. Da loven og de ti bud ble gitt, sa Jehova til dem: Du skal ikke ha andre guder foruten meg. ( 2.Mos 20:3)

 

Gang på gang forsømte israelittene å holde loven og de falt for demonreligionen og ble slaver for de hedenske nasjonene. Så ropte de til sin Gud Jehova og han hørte dem og befridde dem. Hvis jødene hadde underkastet seg Guds vilje, ville de ha lært og innsett at det var umulig for et ufullkomment folk å holde Guds fullkomme lov. De var under forbannelse på grunn av synd og det at de hadde loven, gjorde i virkeligheten synden større og viste dem at de trengte en gjenløser, en Messias. ( Rom 3:19-20 og 5:20 )

Men det du sier her har jo ingenting med selve egennavnet JHWH å gjøre? Betyr det at om det utales Jehova, Jahwe eller om man bruker Herren eller Gud ikke har noe å si?

 

Hva betyr det å komme / å forkynne / å tilbe i Herrens navn?

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig hadde lest 1.kor 15: 24 ,28 så hadde du også forstått at Sønnen ikke er underlagt Faderen, kun at han en dag vil bli det.

 

Høres veldig underlagt ut spør du meg. Selvmotsigelser er en ting bibelen er full av, akkurat som dere kristne.

 

At "Jesus var både menneske og Gud på samme tid" kommer helt klart frem her,

 

Joh 10,30 "Jeg og Far er ett"

Joh 14,10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger."

 

Mao:

Gud er i mennesket Jesus Kristus.

Gud som er i Jesus, snakker til displene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Da må vi tilbake til et utvalgt folk. Som et ledd i å sette i verk sine beslutninger organiserte Jehova Israels barn som et særegent, hellig, utvalgt folk. Han gjorde dette av en bestemt grunn for sitt store navns skyld. Moses sa til dem: For et hellig folk er du for Herren din Gud, deg har herren din Gud utvalgt av alle de folk som er på jorden til å være hans eiendomsfolk ( 5.Mosebok 7:6-8 ) Dette folket hadde et forbilledlig teokratisk styre, idet det var organisert som en nasjon med Jehova som sin Gud og eneveldige hersker. De ble derfor brukt til å framstille og spille sin rolle i profetiske bilder og skygger av større ting som skulle komme senere. Moses fikk befaling om å samle Israels barn ved Sinai berg og der innstiftet Jehova lovpakten med dem. Betingelsen for at de kunne få del i paktens velsignelser, var trofasthet. Da loven og de ti bud ble gitt, sa Jehova til dem: Du skal ikke ha andre guder foruten meg. ( 2.Mos 20:3)

 

Gang på gang forsømte israelittene å holde loven og de falt for demonreligionen og ble slaver for de hedenske nasjonene. Så ropte de til sin Gud Jehova og han hørte dem og befridde dem. Hvis jødene hadde underkastet seg Guds vilje, ville de ha lært og innsett at det var umulig for et ufullkomment folk å holde Guds fullkomme lov. De var under forbannelse på grunn av synd og det at de hadde loven, gjorde i virkeligheten synden større og viste dem at de trengte en gjenløser, en Messias. ( Rom 3:19-20 og 5:20 )

Men det du sier her har jo ingenting med selve egennavnet JHWH å gjøre? Betyr det at om det utales Jehova, Jahwe eller om man bruker Herren eller Gud ikke har noe å si?

 

Hva betyr det å komme / å forkynne / å tilbe i Herrens navn?

 

 

Navnet Jehova er et hebraisk verbum og betyr ordrett ( han setter i verk ) det vil si, i en bestemt hensikt. Da han på en særlig måte gjorde sitt navn kjent for sin profet Moses, gjorde han det i forbindelse med en erklæring om sin hensikt med sitt utvalgte folk, som da var i trelldom i Egypt. Vi ser derfor at hans navn Jehova foruten den rent bokstavelige betydning, også viser hans hensikt med skapningene. Mange steder i Bibelen erklærer Jehova at det er hans hensikt at både hans eget utvalgte folk og alle andre folkeslag skal kjenne at han er Jehova. Bare i Esekiels profeti finner vi mer enn 60 ganger denne erklæringen om at det er hans hensikt at alle skal kjenne at han er Jehova. (Esekiel 6:7,10,13,14 )

Lenke til kommentar

1.kor 15:24: Deretter enden, når han ( Jesus ) overgir riket til sin Gud og Far ( Jehova ), når han har gjort all regjering og all myndighet og makt til intet.

 

Det var imidlertid ikke meningen at avgrunnen for evig skulle være et oppholdssted for Satan og hans demoner. Ved hjelp av det messianske rike har Jehova Gud bare holdt Satan i varetekt til han til slutt skal ødelegges for evig. Jehova Gud vil da vende Satan om og legge kroker i hans kjever, billedlig talt. og han vil føre ham i hans uunngåelige, evige ødeleggelse for at stridsspørsmålet i forbindelse med det universelle overherredømme skal bli avgjort en gang for alle.

Lenke til kommentar

Det var imidlertid ikke meningen at avgrunnen for evig skulle være et oppholdssted for Satan og hans demoner. Ved hjelp av det messianske rike har Jehova Gud bare holdt Satan i varetekt til han til slutt skal ødelegges for evig. Jehova Gud vil da vende Satan om og legge kroker i hans kjever, billedlig talt. og han vil føre ham i hans uunngåelige, evige ødeleggelse for at stridsspørsmålet i forbindelse med det universelle overherredømme skal bli avgjort en gang for alle.

Ja, nei det er helt feil. Utenfor Guds by (paradiset) har du ildsjøen, hvor djevelen, dyret og profeten skal pines i all evighet.
 
Åp 22:10 "djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet
 
Åp 21:8 "Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel"
 
Åp 22:15 " Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.
 
Mao: Faderen, Sønnen og Den hellige ånd (Gud, Lammet og Livets elv) er i pardiset, sammen med de som tror på Faderen, Sønnen og Den hellige åndMens djevelen, dyret og den falske profeten er i ildsjøen, sammen med de som tror på djevelen, dyret og den falske profeten .
 
PS: Jehovas vitner er en falsk profet, med de er vel for små til å være den falske profeten det her er snakk om.
 
 
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Det var imidlertid ikke meningen at avgrunnen for evig skulle være et oppholdssted for Satan og hans demoner. Ved hjelp av det messianske rike har Jehova Gud bare holdt Satan i varetekt til han til slutt skal ødelegges for evig. Jehova Gud vil da vende Satan om og legge kroker i hans kjever, billedlig talt. og han vil føre ham i hans uunngåelige, evige ødeleggelse for at stridsspørsmålet i forbindelse med det universelle overherredømme skal bli avgjort en gang for alle.

Ja, nei det er helt feil. Utenfor Guds by (paradiset) har du ildsjøen, hvor djevelen, dyret og profeten skal pines i all evighet.
 
Åp 22:10 "djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet
 
Åp 21:8 "Men de feige, de vantro og vanhellige, de som myrder, driver med hor og trolldom, avgudsdyrkere og alle løgnere, deres plass skal være i sjøen som brenner med ild og svovel"
 
Åp 22:15 " Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.
 
Mao: Faderen, Sønnen og Den hellige ånd (Gud, Lammet og Livets elv) er i pardiset, sammen med de som tror på Faderen, Sønnen og Den hellige åndMens djevelen, dyret og den falske profeten er i ildsjøen, sammen med de som tror på djevelen, dyret og den falske profeten .
 
PS: Jehovas vitner er en falsk profet, med de er vel for små til å være den falske profeten det her er snakk om.
 
 

 

Religion skall jo gjøre mennesker bedre, men jeg ser bare uenighet som grenser til fiendskap. Dere tror dere har rett, og at de andre er falske profeter som skall pines på aller verste måte i all evighet. Så hva er det som er viktig med å vite om hvordan noen ber egentlig. det er deres egen sak, akkurat som ingen har noe med hvordan du ber til din gud.

 

Egentlig burde vi alle drive mer hor. Da hadde vi hatt mer gøy sammen, og blitt bedre venner.

Endret av Frode1969
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når hele jorden er blitt et slikt paradis som den hagen hvor det første mennesket Adam ble skapt. Det vil være slutt på kriger, kriminalitet og voldshandlinger. Du vil kunne gå overalt når som helst på døgnet uten å være redd for at noen skal gjøre deg noe. De onde vil være borte. Dette betyr at det ikke kommer til å finnes noen uærlige politikere og griske forretningsmenn som undertrykker folk. Folk vi heller ikke bli bebyrdet med høye skatter som blir brukt til våpen. Aldri mer vil noen være uten mat og et godt sted å bo fordi de ikke har råd til å skaffe seg det. Arbeidsløshet, inflasjon og høye priser vil høre fortiden til. De problemer som i dag gjør at mange familier lider, vil være borte. Alle vil ha et gledebringende arbeid å utføre og de vil kunne se resultater av det de gjør og glede seg over dem.

 

De som overlever Harmageddon vil for det første få i oppgave å rydde opp på jorden og fjerne ruinene etter denne gamle ordning. Under ledelse av Rikets styre vil de deretter få det privilegium å kultivere jorden og gjøre den til et vakkert sted å bo på. For et gledebringende arbeid det blir. Jehova Gud vil velsigne alt som blir gjort. Han vil sørge for at det blir et gunstig klima for jordbruk og husdyravl og han vil sørge for at avlingene og dyrene blir beskyttet mot sykdom og skade.

Lenke til kommentar

Når hele jorden er blitt et slikt paradis som den hagen hvor det første mennesket Adam ble skapt.....

Også det første paradiset, hvor de første menneskene levde sammen med Gud, var et begrenset område på jorden, akkurat som det nye paradiset også er et begrenset område på jorden. Hele jorden var aldri og vil aldri bli et paradis.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

De som overlever Harmageddon vil for det første få i oppgave å rydde opp på jorden og fjerne ruinene etter denne gamle ordning. Under ledelse av Rikets styre vil de deretter få det privilegium å kultivere jorden og gjøre den til et vakkert sted å bo på. For et gledebringende arbeid det blir. Jehova Gud vil velsigne alt som blir gjort. Han vil sørge for at det blir et gunstig klima for jordbruk og husdyravl og han vil sørge for at avlingene og dyrene blir beskyttet mot sykdom og skade.

Harmageddon (Har Megiddo) er et sted i nord Israel

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Megiddo,_Israel

 

Åp 16:16 "Og åndene samlet kongene på stedet som på hebraisk heter Harmageddon"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Megiddo_(15th_century_BC)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Megiddo_(609_BC)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Megiddo_(1918)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hele jorden blir et paradis

 

Jesus sa: Du skal være med meg i paradis ( Lukas 23:43 )

 

De rettferdige skal ta jorden i eie og de skal bo på den for evig. ( matt 5:5 )

 

Jehova gjør ikke forskjell på folk. Men han tar imot enhver som frykter ham og gjør rett. ( Åp 7:9,16 )

 

Det skal være overflod av korn i landet det skal bølge over åsene. Landet har gitt sin grøde ( salme 72: 16 )

Lenke til kommentar

Hele jorden blir et paradis

 

Jesus sa: Du skal være med meg i paradis ( Lukas 23:43 )

 

De rettferdige skal ta jorden i eie og de skal bo på den for evig. ( matt 5:5 )

 

Jehova gjør ikke forskjell på folk. Men han tar imot enhver som frykter ham og gjør rett. ( Åp 7:9,16 )

 

Det skal være overflod av korn i landet det skal bølge over åsene. Landet har gitt sin grøde ( salme 72: 16 )

At røveren dro til paradis, betyr ikke at hele jorden skal bli et paradis.

At de rettferdige skal arve jorden, betyr ikke at hele jorden skal bli et paradis.

At  det skal være overflod i landet, betyr ikke at hele jorden skal bli et paradis.

 

Nei, det nye paradiset er Guds by, det nye Jerusalem, der hvor livets tre er, akkurat som i de første menneskers paradis.

 

Åp 2:7 "Den som seirer, vil jeg la spise av livets tre, som er i Guds paradis."

 

Åp 22:1 "Engelen viste meg nå en elv med livets vann, klar som krystall. Den springer ut fra Guds og Lammets trone. Midt mellom byens gate og elven står livets tre"

 

Åp 22:14 "Salige er de som vasker sine kapper. De skal få rett til å spise av livets tre og gå gjennom portene inn i byen. Men utenfor er hundene og de som driver med trolldom, og de som driver hor, morderne, avgudsdyrkerne og alle som elsker løgn og taler løgn.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Skaperen gleder seg ikke over å se at jorden blir besmittet og forurenset. Det var han som skapte den og meningen var at den skulle bringe ære til ham. Hans opprinnelige hensikt var at hele jorden, menneskenes hjem, skulle være et paradis, slik at den kunne være en pryd for den praktfulle Melkeveien som den er en ørliten del av.

 

De to første menneskene ble satt i et paradis hvis skjønnhet svarte godt til deres menneskelige fullkommenhet. De og deres etterkommere hadde mulighet til å utvide dette opprinnelige paradis, slik at det kom til å omfatte hele jorden. ( 1.Mosebok 1:26 til 2::25 )

 

Men se hvordan jorden ser ut nå, etter at menneskene har levd på den i 6000 år. Den er langtfra det lykkelige sted, det livets, sunnhetens og skjønnhetens paradis som skaperen hadde til hensikt at den skulle være. Det er ikke noe som kan bringe ham glede, like lite som det gleder oss mennesker. Har han rett til å være harm på grunn av det som har skjedd. Hvis ikke han har rett til å være harm på grunn av det. Hvem har da rett til det. Men hva vil skaperen gjøre nåe hans skaperverk er blitt forurenser og ødelagt av de skapninger som skulle ha tatt vare på det. Vil han utslette hele skaperverket sammen med de levende skapninger som er en del av det ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...