Gå til innhold

Dilemma-leken


Scarvo

Anbefalte innlegg

Bare for å gi deg litt kritikk Gompis, jeg synes du tar deg litt for stor frihet i forhold til dilemmaenes premisser. Man kan vri og vende på de fleste dilemmaer om man vil, men for å ikke ødelegge moroen i det så kan man holde seg innenfor de rammene som faller seg naturlig. Slik som i eksempelet over med den badeballen, så kunne man i motsatt fall sagt at parasollen var i en miniatyrutgave, eller at den var ødelagt osv. for det sto det heller ikke noe om. Ta heller dilemmaet for det det er, så kan heller de logiske bristene komme leseren til gode.

 

OT: bli spist av pirajaer. Jeg tror det går mot en raskere død.

 

Drikke et norgesglass med maling, eller male hele det nye Mjøstårnet alene?

 

Beklager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å gi deg litt kritikk Gompis, jeg synes du tar deg litt for stor frihet i forhold til dilemmaenes premisser. Man kan vri og vende på de fleste dilemmaer om man vil, men for å ikke ødelegge moroen i det så kan man holde seg innenfor de rammene som faller seg naturlig. Slik som i eksempelet over med den badeballen, så kunne man i motsatt fall sagt at parasollen var i en miniatyrutgave, eller at den var ødelagt osv. for det sto det heller ikke noe om. Ta heller dilemmaet for det det er, så kan heller de logiske bristene komme leseren til gode.

 

OT: bli spist av pirajaer. Jeg tror det går mot en raskere død.

 

Drikke et norgesglass med maling, eller male hele det nye Mjøstårnet alene?

Jeg maler hele Mjøstårnet alene, elsker å male, men ikke drikke maling.

 

Bade i flytende nitrogen eller i flytende metal?

Lenke til kommentar

Jeg ville gjerne gjort dem begge, hvis muligheten var der. :wee:  Hvis jeg skulle ha valgt, da hadde jeg valgt å jobbe med fattige mennesker, som første valg.

 

Du sitter i en klemme, du og to bestevenner av deg er fanget i et brennende fjøs og skal prøve å komme dere ut fortest mulig, du er den fremste de andre er rett bak deg:

Taket har rast ned som brennende fakkler rett forran dere, den eneste veien er å gå bakover. Og du gir besjed om å gå den andre veien. Den bakerste persoen må gå først den veien, kun to av dere over levde, med uten brannskader. Og den siste omkom.

eller

Taket har rast ned som brennende fakkler rett bak dere, og du gir besjed om at dere må gå den veien dere kom fra. Så du må gå først, kun en av dere ovelevde, den som var fremst. Med førstegrads forbrenning på begge armene og ansiktet.

eller

Dere går et stykke inn, og så raser brennende takbjelker ned nærheten av et høyt vindu og rundt dere. Den enneste veien ut er nå vinnduet. Dere alle tar sjansen å hoppe igjenom brennende takbjelken og ut igjenom vinudet. Dere alle tre overlever, men alle med alvorlige brannskade over hele kroppen.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Livet mitt er ikke mye å skryte av, så skulle letta ha ofret meg selv, og med det latt mine to venner overleve. Men ser at du tar med alternativet alle overlever til tross for alvorlige brannskader. Tenker at det må være det beste av alt, til tross for skadene. Så hadde valgt det siste hvor alle hopper ut av vinduet, men overlever.

 

Du er ute å går tur en søndagsmorgen når du først ser en hjemløs person som sitter på kanten av en bro klar til å hoppe. Samtidig som du oppdager dette, skjer det en trafikkulykke like borti veien, hvor en av bilene tar fyr, og sjåføren sitter fastklemt. Og til sist ringer også din gravide kjæreste om at fødselen er i gang, og ønsker deg hjem fortest mulig. Av disse situasjonene, hvilken person hjelper du først? Mannen som er i ferd med å ta selvmord, personen som sitter fastklemt i en brennende bil, eller kjæresten som er i ferd med å føde?

Lenke til kommentar

Først hjelper jeg den personen som sitter fastklemt i bil, så hjelper jeg den hjemløse personen, og så min gravide kjæreste til slutt. Den personen som sitter fastklemt har ikke valgt å være der, men det har de to andre.

 

Ville du blitt med i en trafikkulykke der du har 50% sjanse for å skade deg alvorlig, eller blitt med på et fly som har 50% sjanse for å styrte?

Lenke til kommentar

Jeg velger trafikkulykke. Der har man både setebelte og airbager som kan bidra til å dempe smellet.

 

Jobbe som pilot på et fly du vet kommer til å styrte uansett hva du gjør for å forhindre det, eller jobbe i et av tvillingtårnene selv om du vet at et fly snart styrter i det, og du kan ikke stoppe det?

Lenke til kommentar

Jeg velger trafikkulykke. Der har man både setebelte og airbager som kan bidra til å dempe smellet.

 

Jobbe som pilot på et fly du vet kommer til å styrte uansett hva du gjør for å forhindre det, eller jobbe i et av tvillingtårnene selv om du vet at et fly snart styrter i det, og du kan ikke stoppe det?

Den siste, siden jeg vet at flyet styrter. Da gjør jeg meg klar for å gå i dekning, rettningen mot kjelleren, ikke mot tårnet. :wee:

 

(Tidsparadoks) Du har uheldig hvis havnett oppi et mustisk kriminelt strøk.

Du møter på en dud, og han rekker kniven mot deg og stjeler tids-klokken din.

Eller

Du du leteter etter tids-klokken din som ble stjelt fra deg for noen minutt siden, og du klarer å finne ham som stjelte klokken og du rekker en kniven mot han og tar klokken og reiser i tid.

Eller

Du har akkurat brukt tids-klokken, og du inser akkurat litt for sent at duden du har møtt på var deg selv. Så blir du anfalt av en dud og du blir fra røvet tids-klokken atter en gang. Og han bruker tids-klokken og reiser i tid.

 

OBS: Kan virke litt forvirrende. :confused:

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg som regel ikke om fluer, så lenge de ikke surrer rundt mitt måltid. Så jeg velger den siste.

 

Paradoks klemme:

Ha en alene eventyr ferd inni din egen kropp, så blir det trøbbel med portal-maskinen og du blir fanget inni din egen kropp.

Eller

Du inviterer noen venner av deg på en eventyr ferd inni din kropp, så blir det problemer med portal-maskinen, ingen av dem kan komme seg ut av din kropp via portal-maskinen.

Lenke til kommentar

Elefant. Det er en anelse mindre flaut enn å bli pisset på av en flokk av mannfolk. Samt at man blir gjennomvåt, mens driten kanskje ikke trenger inn over alt.

 

Ville du blitt launchet av en katapult kliss naken ut i Oslofjorden i midten av januar, eller bli raspet opp av en høvel over hele kroppen, for så å hoppe uti et basseng fylt med 96% sprit?

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde gått for katapulten. Om jeg lander i vannet blir det kaldt men fullt mulig å overleve. Om jeg landet på beinhard is, får jeg trolig bruddskader, men bør være mulig å overleve det også. Så derfor velger jeg katapult.

 

Du er på ferie i USA, og blir utfordret til å gjøre noe dumt. Hva velger du og hvorfor?

 

- Løpe mot en millitærbase mens du roper Allahu akbar?

- Gå med raske skritt mot en politimann med hendene i lomma?

- Gå inn på en flyplass med en ryggsekk, hvor ledninger henger ut av den.

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

Den andre, en gammel kjenning av meg. Må jo håndhilsse ham. :wee:

 

Du og noen vennene skal holde på med Spiritisme for første gang, med uten å hvite hva dere skal påkalle på:

1: Dere påkalle uheldighvis på en rå sexy og sex glad demon, den har sex først før den dreper dere alle, på et blunk. Dere når ikke å reagere at det gjør vondt.

 

2: Dere påkalle på en illdsint demon, og er villig til å drepe dere alle, super sakte sånn at smerten varer i en time.

 

3: Dere påkalle Michael Jackson, alt han vil er å vise han sinn nye danse moves, et skummelt dannse nummer. Dere alle vil danse til hud og muskler detter av, til det er bare skjeletten deres er igjen. Og det svir som faen, for vært lag som detter av. Dette varer i 15 minutter.

 

4: Dere påkalle Scatman John, det han vil er å lære bort scatingen sin. Et nytt skummelt scating, jo mer dere scater så mer vil det brenne på insiden av kroppen deres, denne smerten er sykt intenst og uutholdenden, værste smerten dere har vært bortig, og varer i 30 minutter, til dere dør.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...