Gå til innhold

Tips til 7.2 Atmos Surround receiver pris ca 10k


Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket B&W CM1, Center og PV1D (3.1). Planer om å oppgradere til 5.1.2

Så da lurer jeg på om noen har noen anbefalinger til receiver, som passer til høyttalerne jeg har. Litt usikker på bakhøyttalere jeg kommer til å kjøpe men blir nok B&W eller Elac.

 

Hvis 10k ikke budsjett så hører jeg gjerne på forslag i høyere prisklasse.

Men absolutt Max grense er på 15k.

 

Er det fortsatt Yamaha som gjelder når det kommer til receivere?

Viktig at receiveren støtter Dolby Vision da jeg bruker LG OLED TV.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha får Dolby Vision oppdatering til fjor årets Advantage modeller:

 

https://www.whathifi.com/news/yamaha-av-receivers-now-support-hlg-dolby-vision-tidal-and-deezer

 

Dermed har nok de fleste av årets modeller dette også.

 

Kanskje denne modellen fra i fjor, kan være interessant:

 

https://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a1060

 

Ville hengt på en effekt (2 kanaler til frontene) på den hvis du liker å spille høyt.

 

Ellers har vel Denon overtatt teten fra Yamaha de siste årene - hvis man ser på tester. Så jeg ville nok sjekket ut noen aktuelle Denon modeller før Black Friday tilbudene kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en tur på Hifi klubben og ble anbefalt Denon AVR-X4400H, da han mente at noe billigere ville fungere dårlig med høyttalerne jeg har. https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x4400h-hjemmekinoreceiver/

 

Spørsmålet mitt er da, vil lydkvaliteten bli like bra som den nå er med min Bluesound Powernode 2 stereo forsterker?

Eller må jeg kjøpe en enda dyrere Surround receiver for å komme til det nivået?

Noen som vet? Eventuelt har en formening om dette?

Lenke til kommentar

Den Denon modellen så jo veldig nice ut. Men sørg for å ha returmulighet, hvis du ikke liker lyden. 

 

Et problem er kanskje at Yamahas toppmodell er på tilbud for et par tusinger mer:

 

https://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a3060

 

Edit: Men dette er jo spennende, fortell videre hvordan det går og hva du velger - og fremfor alt - hvordan det låter!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Men Marantz er mer påkostet - forøvrig har ikke hifiklubben marantz så langt jeg vet, samt marantz har vel pushet inn sin beste teknologi i prosessorer (ingen forsterker-del); ikke receivere.

 

det er når man går opp til AV8802A osv, AV7703 prossessoren har etter det jeg kjenner til samme innmat som den største receiveren dems, foruten å mangle forsterkertrinnene. Grunnen til at AV7703 er dyrere ved å ha mindre internt er salgsvolum.

 

Tips til TS: Følg med på tilbud, man får da plutselig fjorårets modell langt billigere. det eneste som egentlig vil mangle er støtte for Dolby Vision via HDMI. Er man heldig på Marantz, så slippes det for litt eldre til året, da det ryktes av min AV8802A får det på nyåret, men grunnen kan nok være at det ikke er noen annen grunn til å oppgradere topp prosessoren dems, og når det holder med firmware så er det jo hyggelig mot lojale kunder å fikse det på enkleste og billigste vis.

Lenke til kommentar

Prosessorene er ikke det samme som receivere bare man har tatt bort forsterkerleddet. AV8802A og AV7703 har et relativt ekstremt salgsvolum på verdensbasis. Faktisk skulle det ikke forundre meg om Marantz prosessorer har høyere salgstall enn receiverne deres. Så selvsagt er ikke innmaten identisk - det er på prosessorfronten fokus på strømforsyning; intern støy osv; det ville jo vært helt meningsløst om de var identiske (det er bare å koble opp en av hver; så hører man klar forskjell; selv om man bare bruker pre-delen av receiver).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...