Gå til innhold

Ingen arkeologiske funn støtter Bibelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man forkaster Jesus så har man reddet seg selv fra å brenne i helvetet til evig tid. Gud satte sin lit til at menneskene skulle finne sin egen vei, det er djevelen som sendte Jesus for å forlede folk. Det er åpenbart hvis man leser bibelen, trenger bare å lese det du skriver IHS, og ser på de kristnes handlinger gjennom historien. De kristne gjør ingenting annet enn det djevelen vil, nemlig å skape fordervelse og krig på jorden.

 

Gud skiller ikke på religioner. Det er mennesket som er viktig, ikke hvem bøker de leser og lever etter.

 

Hvis det var et microskopisk snev av sannhet i dette her, hvorfor viser ikke Gud seg for ateister som ikke tror på ham?

 

Han viser seg ikke til noen. Miraklene og hans tilstedeværelse er skjult i naturen og han går aldri gjennom et menneskesinn. Menneskene ble skapt for å utvikle seg og ha fri vilje, den frie viljen gjør oss uavhengige og vi må med vår uavhengighet bevise hva vi er uten at Gud påvirker oss på noen måte. Hvis man tror på den frie viljen så er det åpenbart at Gud aldri viser seg direkte, uansett tro.

Lenke til kommentar

 

Hvis man forkaster Jesus så har man reddet seg selv fra å brenne i helvetet til evig tid. Gud satte sin lit til at menneskene skulle finne sin egen vei, det er djevelen som sendte Jesus for å forlede folk. Det er åpenbart hvis man leser bibelen, trenger bare å lese det du skriver IHS, og ser på de kristnes handlinger gjennom historien. De kristne gjør ingenting annet enn det djevelen vil, nemlig å skape fordervelse og krig på jorden.

 

Gud skiller ikke på religioner. Det er mennesket som er viktig, ikke hvem bøker de leser og lever etter.

 

Hvis det var et microskopisk snev av sannhet i dette her, hvorfor viser ikke Gud seg for ateister som ikke tror på ham?

 

Han viser seg ikke til noen. Miraklene og hans tilstedeværelse er skjult i naturen og han går aldri gjennom et menneskesinn. Menneskene ble skapt for å utvikle seg og ha fri vilje, den frie viljen gjør oss uavhengige og vi må med vår uavhengighet bevise hva vi er uten at Gud påvirker oss på noen måte. Hvis man tror på den frie viljen så er det åpenbart at Gud aldri viser seg direkte, uansett tro.

 

 

Du plukker det du vil av bibelen. At Jesus ER nettopp Gud, benekter du, samtidig som du sier du tror på Gud. Du forkaster Gud, samtidig som du bekrefter Gud. 

 

Ang. å vende det andre kinnet til, så spørs det helt hva det gjelder. Å fordumme bibelen på den måten du gjør, bekrefter nok engang hva slags ormebol dette forumet her faktisk er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det står faktisk i bibelen at INGEN (utenom faderen selv) vet når enden kommer, ...

Vel, sola vil jo etterhvert brenne opp så mye masse at gravitasjonen ikke lenger klarer å hindre den i å vokse. Da blir livet her på kloden grilla.

 

Så denne verden varer ialle fall ikke lenger enn det tidspunktet.

Lenke til kommentar

Hvis man forkaster Jesus så har man reddet seg selv fra å brenne i helvetet til evig tid. Gud satte sin lit til at menneskene skulle finne sin egen vei, det er djevelen som sendte Jesus for å forlede folk. Det er åpenbart hvis man leser bibelen, trenger bare å lese det du skriver IHS, og ser på de kristnes handlinger gjennom historien. De kristne gjør ingenting annet enn det djevelen vil, nemlig å skape fordervelse og krig på jorden.

 

Gud skiller ikke på religioner. Det er mennesket som er viktig, ikke hvem bøker de leser og lever etter.

 

Hvis det var et microskopisk snev av sannhet i dette her, hvorfor viser ikke Gud seg for ateister som ikke tror på ham?

 

Han viser seg ikke til noen. Miraklene og hans tilstedeværelse er skjult i naturen og han går aldri gjennom et menneskesinn. Menneskene ble skapt for å utvikle seg og ha fri vilje, den frie viljen gjør oss uavhengige og vi må med vår uavhengighet bevise hva vi er uten at Gud påvirker oss på noen måte. Hvis man tror på den frie viljen så er det åpenbart at Gud aldri viser seg direkte, uansett tro.

 

 

Du plukker det du vil av bibelen. At Jesus ER nettopp Gud, benekter du, samtidig som du sier du tror på Gud. Du forkaster Gud, samtidig som du bekrefter Gud. 

 

Ang. å vende det andre kinnet til, så spørs det helt hva det gjelder. Å fordumme bibelen på den måten du gjør, bekrefter nok engang hva slags ormebol dette forumet her faktisk er.

 

Å plukke de beste eplene gjør de kristne daglig. Jeg sier ikke at jeg tror på Gud. Jeg sier at logikk tilsier noe helt annet enn det kristne tror.

 

Jeg vet at det spørs hva det gjelder. Hovedsakelig så er betydningen at hvis noen andre er teite (i en diskusjon) så skal man ikke nedverdige seg selv til å reagere på teitheten. Dette trenger man ikke bibelen for å forstå, men det har blitt skrevet av en person som ikke vil at mennesker skal styre seg selv til paradiset, det er skrevet av en ulv i fåreklær som prøver å styre mennesker med sannheter blandet med løgner.

Lenke til kommentar

 

Hvis man forkaster Jesus så har man reddet seg selv fra å brenne i helvetet til evig tid. Gud satte sin lit til at menneskene skulle finne sin egen vei, det er djevelen som sendte Jesus for å forlede folk. Det er åpenbart hvis man leser bibelen, trenger bare å lese det du skriver IHS, og ser på de kristnes handlinger gjennom historien. De kristne gjør ingenting annet enn det djevelen vil, nemlig å skape fordervelse og krig på jorden.

 

Gud skiller ikke på religioner. Det er mennesket som er viktig, ikke hvem bøker de leser og lever etter.

 

Hvis det var et microskopisk snev av sannhet i dette her, hvorfor viser ikke Gud seg for ateister som ikke tror på ham?

 

Han viser seg ikke til noen. Miraklene og hans tilstedeværelse er skjult i naturen og han går aldri gjennom et menneskesinn. Menneskene ble skapt for å utvikle seg og ha fri vilje, den frie viljen gjør oss uavhengige og vi må med vår uavhengighet bevise hva vi er uten at Gud påvirker oss på noen måte. Hvis man tror på den frie viljen så er det åpenbart at Gud aldri viser seg direkte, uansett tro.

 

 

Du plukker det du vil av bibelen. At Jesus ER nettopp Gud, benekter du, samtidig som du sier du tror på Gud. Du forkaster Gud, samtidig som du bekrefter Gud. 

 

Ang. å vende det andre kinnet til, så spørs det helt hva det gjelder. Å fordumme bibelen på den måten du gjør, bekrefter nok engang hva slags ormebol dette forumet her faktisk er.

 

Å plukke de beste eplene gjør de kristne daglig. Jeg sier ikke at jeg tror på Gud. Jeg sier at logikk tilsier noe helt annet enn det kristne tror.

 

Jeg vet at det spørs hva det gjelder. Hovedsakelig så er betydningen at hvis noen andre er teite (i en diskusjon) så skal man ikke nedverdige seg selv til å reagere på teitheten. Dette trenger man ikke bibelen for å forstå, men det har blitt skrevet av en person som ikke vil at mennesker skal styre seg selv til paradiset, det er skrevet av en ulv i fåreklær som prøver å styre mennesker med sannheter blandet med løgner.

 

 

...slik du gjør.

 

Det er ikke mange her inne det er verdt å høre på, hvis man skal gjøre seg opp en mening om bibelen, så bør man gjøre research selv. Jeg sier det er det folk bør gjøre, ikke høre på en gjeng demonbesatte løgnere og sjarlataner som sprer gift her inne.

 

Hva sa Jesus om fariseere og satans synagoge? Krøp han for dem?

Lenke til kommentar

Hvordan lyver man best og får folk til å tro på løgnen? Man pakker inn løgnen i en sannhet. Så kaller du meg en demonbesatt løgner og sjarlatan fordi jeg ikke vil at folk skal bli lurt?

 

Det er DU som pakker løgner inn i en sannhet, vi ser alle hva du har kommet med på de siste sidene i denne tråden her. Så ja, det gjelder deg i aller høyeste grad. Du bekrefter hva slags ormebol dette forumet her er. Bibelen gir kristne autoritet til å trampe på slanger og skorpioner. Og jeg bryr meg ærlig talt ikke om jeg får en advarsel igjen for å skrive det som sant er. Min agenda her inne er ikke noe annet enn å si det som er sant, mht hva jeg observerer i samfunnet, mitt eget liv, og med bakgrunn i bibelen, enten man tror den eller ei.

Lenke til kommentar

 

Det står faktisk i bibelen at INGEN (utenom faderen selv) vet når enden kommer, ...

Vel, sola vil jo etterhvert brenne opp så mye masse at gravitasjonen ikke lenger klarer å hindre den i å vokse. Da blir livet her på kloden grilla.

 

Så denne verden varer ialle fall ikke lenger enn det tidspunktet.

 

Nja både solen, månen og jorden synes kunstig tilpasset til hverandre. Slik at ditt scenario ikke nødvendig vis må hende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Vel, sola vil jo etterhvert brenne opp så mye masse at gravitasjonen ikke lenger klarer å hindre den i å vokse. Da blir livet her på kloden grilla.

Nja både solen, månen og jorden synes kunstig tilpasset til hverandre. Slik at ditt scenario ikke nødvendig vis må hende.

 

Vel, om det ikke inntreffer står vi foran en saftig omskriving av alle fysikkens teorier. Alt Maxwell, Einstein, Hubble til Hawking tar feil.

 

Dessuten; Himmellegemene er ikke "kunstig tilpasset" hverandre, det er et naturlig kaos hvor gravitasjon driver plasseringen.

Lenke til kommentar

 

 

Vel, sola vil jo etterhvert brenne opp så mye masse at gravitasjonen ikke lenger klarer å hindre den i å vokse. Da blir livet her på kloden grilla.

Nja både solen, månen og jorden synes kunstig tilpasset til hverandre. Slik at ditt scenario ikke nødvendig vis må hende.

 

Vel, om det ikke inntreffer står vi foran en saftig omskriving av alle fysikkens teorier. Alt Maxwell, Einstein, Hubble til Hawking tar feil.

 

Dessuten; Himmellegemene er ikke "kunstig tilpasset" hverandre, det er et naturlig kaos hvor gravitasjon driver plasseringen.

 

Nei dette er ikke "naturlig kaos" Dette er kunstig tilpassede størelser av solen og månen, slik at solformørkelse kan skje.

 

sun-moon-balance.jpg

8420826-solformrkelse-sdan-gr-du---1.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Dessuten; Himmellegemene er ikke "kunstig tilpasset" hverandre, det er et naturlig kaos hvor gravitasjon driver plasseringen.

Nei dette er ikke "naturlig kaos" Dette er kunstig tilpassede størelser av solen og månen, slik at solformørkelse kan skje.

 

Du milde... ...og god natt. Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

 

Det står faktisk i bibelen at INGEN (utenom faderen selv) vet når enden kommer, ...

Vel, sola vil jo etterhvert brenne opp så mye masse at gravitasjonen ikke lenger klarer å hindre den i å vokse. Da blir livet her på kloden grilla.

 

Så denne verden varer ialle fall ikke lenger enn det tidspunktet.

 

Nja både solen, månen og jorden synes kunstig tilpasset til hverandre. Slik at ditt scenario ikke nødvendig vis må hende.

 

 

eh.. det står jo faktisk i Johannes åpenbaring 16:8 at sola vil svi jorden.

 

 

Dette i den noe kryptiske åpenbaringsboken i forbindelse med endetiden.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

eh.. det står jo faktisk i Johannes åpenbaring 16:8 at sola vil svi jorden.

 

 

Dette i den noe kryptiske åpenbaringsboken i forbindelse med endetiden.

 

 

tømte sin skål ? du tenker da på de syv englene hele Åpenbaringen handler om ? Det kommer ganske tydelig frem at de egentlig var syv menighets ledere, som var svært plagsome for folk i det først århundre, marius77

 
Åp 2,1 Skriv til engelen for menigheten i Efesos: Dette sier...
Åp 2,8 Skriv til engelen for menigheten i Smyrna: Dette sier...
Åp 2,12 Skriv til engelen for menigheten i Pergamon: Dette sier... 
Åp 2,18 Skriv til engelen for menigheten i Tyatira: Dette sier... 
Åp 3,1 Skriv til engelen for menigheten i Sardes: Dette sier... 
Åp 3,7 Skriv til engelen for menigheten i Filadelfia: Dette sier... 
Åp 3,14 Skriv til engelen for menigheten i Laodikea: Dette sier... 
 
Åp 8,7 Den første engelen blåste i basunen. Da kom..
Åp 8,8 Den andre engelen blåste i basunen. Noe som.. 
Åp 8,10 Den tredje engelen blåste i basunen. Da falt.. 
Åp 8,12 Den fjerde engelen blåste i basunen. Da ble.. 
Åp 9,1 Den femte engelen blåste i sin basun. Da så.. 
Åp 9,13 Den sjette engelen blåste i sin basun. Da hørte.. 
Åp 11,15 Den sjuende engelen blåste i sin basun. Da hørtes..
 
Åp 15,6 Ut kom de sju engler som hadde de sju plager. De var kledd i rent og skinnende lin og hadde belter av gull spent om brystet.
 
Åp 16,2 Da gikk den første bort og tømte sin skål ut over jorden...
Åp 16,3 Den andre engelen tømte sin skål i havet,..
Åp 16,8 Den fjerde engelen tømte sin skål ut over solen... 
Åp 16,10 Den femte engelen tømte sin skål over dyrets trone... 
Åp 16,12 Den sjette engelen tømte sin skål i Eufrat,.. 
Åp 16,17 Den sjuende engelen tømte sin skål ut i luften... 
 
Åp 17,7 Men engelen sa til meg ...
Åp 22,1 Engelen viste meg... 
Åp 22,6 Engelen sa til meg....
 
Åp 22,16 Jeg, Jesus, har sendt min engel for å vitne for dere om dette i menighetene
 
7-churches-of-revelation.gif
Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

eh.. det står jo faktisk i Johannes åpenbaring 16:8 at sola vil svi jorden.

 

 

Dette i den noe kryptiske åpenbaringsboken i forbindelse med endetiden.

 

 

tømte sin skål ? du tenker da på de syv englene hele Åpenbaringen handler om ? Det kommer ganske tydelig frem at de egentlig var syv menighets ledere, som var svært plagsome for folk i det først århundre, marius77

 
Åp 2,1 Skriv til engelen for menigheten i Efesos: Dette sier...
Åp 2,8 Skriv til engelen for menigheten i Smyrna: Dette sier...
Åp 2,12 Skriv til engelen for menigheten i Pergamon: Dette sier... 
Åp 2,18 Skriv til engelen for menigheten i Tyatira: Dette sier... 
Åp 3,1 Skriv til engelen for menigheten i Sardes: Dette sier... 
Åp 3,7 Skriv til engelen for menigheten i Filadelfia: Dette sier... 
Åp 3,14 Skriv til engelen for menigheten i Laodikea: Dette sier... 
 
Åp 8,7 Den første engelen blåste i basunen. Da kom..
Åp 8,8 Den andre engelen blåste i basunen. Noe som.. 
Åp 8,10 Den tredje engelen blåste i basunen. Da falt.. 
Åp 8,12 Den fjerde engelen blåste i basunen. Da ble.. 
Åp 9,1 Den femte engelen blåste i sin basun. Da så.. 
Åp 9,13 Den sjette engelen blåste i sin basun. Da hørte.. 
Åp 11,15 Den sjuende engelen blåste i sin basun. Da hørtes..
 
Åp 15,6 Ut kom de sju engler som hadde de sju plager. De var kledd i rent og skinnende lin og hadde belter av gull spent om brystet.
 
Åp 16,2 Da gikk den første bort og tømte sin skål ut over jorden...
Åp 16,3 Den andre engelen tømte sin skål i havet,..
Åp 16,8 Den fjerde engelen tømte sin skål ut over solen... 
Åp 16,10 Den femte engelen tømte sin skål over dyrets trone... 
Åp 16,12 Den sjette engelen tømte sin skål i Eufrat,.. 
Åp 16,17 Den sjuende engelen tømte sin skål ut i luften... 
 
Åp 17,7 Men engelen sa til meg ...
Åp 22,1 Engelen viste meg... 
Åp 22,6 Engelen sa til meg....
 
Åp 22,16 Jeg, Jesus, har sendt min engel for å vitne for dere om dette i menighetene
 
7-churches-of-revelation.gif

 

 

Tallet 7 går igjen i mye i bibelen, hva denne åpenbaringsboken faktisk beskriver er det veldig delte meninger om. Jeg liker en baptist som heter John Ankerberg som har gitt ut flere serier om dette, ble selv døpt hos baptistene. Jeg ser verden mer som delt inn i tidsaldre og at vi enda er i nådens tidsalder, Guds vrede har mao. enda ikke vist seg for det er da seglene åpnes og DET er endetiden.

 

Grunnen til det, og at jeg tror det er et bokstavelig, fremtidig scenario som beskrives, er ganske enkelt fordi profetiene i bibelen stemmer med det som har skjedd til nå om det tolkes bokstavelig, og at det nesten er som vi lever igjennom skriftene og ting som beskrives der skjer nå, eller er iferd med å skje da du ser utviklingen peker i den retningen, f.eks globalisering både økonomisk, kulturelt igjennom medier, internet og innvandring, til mer og mer kontroll over økonomi og individer og at papirpenger er iferd med å forsvinne, som om scenen gjøres klar for antikrist. 

Endret av marius77
Lenke til kommentar

 

Tallet 7 går igjen i mye i bibelen, hva denne åpenbaringsboken faktisk beskriver er det veldig delte meninger om. Jeg liker en baptist som heter John Ankerberg som har gitt ut flere serier om dette, ble selv døpt hos baptistene. Jeg ser verden mer som delt inn i tidsaldre og at vi enda er i nådens tidsalder, Guds vrede har mao. enda ikke vist seg for det er da seglene åpnes og DET er endetiden.

 

Grunnen til det, og at jeg tror det er et bokstavelig, fremtidig scenario som beskrives, er ganske enkelt fordi profetiene i bibelen stemmer med det som har skjedd til nå om det tolkes bokstavelig, og at det nesten er som vi lever igjennom skriftene og ting som beskrives der skjer nå, eller er iferd med å skje da du ser utviklingen peker i den retningen, f.eks globalisering både økonomisk, kulturelt igjennom medier, internet og innvandring, til mer og mer kontroll over økonomi og individer og at papirpenger er iferd med å forsvinne, som om scenen gjøres klar for antikrist. 

 

Nja, de syv "englers" tid er nok forbi og "tusenårsriket" er nok i full gang, marius77 

 

OBS: alle tall i åpenbaringsboken er symbolske (7, 12, 24, 666, 1000, 144 000) 

Lenke til kommentar

 

 

Tallet 7 går igjen i mye i bibelen, hva denne åpenbaringsboken faktisk beskriver er det veldig delte meninger om. Jeg liker en baptist som heter John Ankerberg som har gitt ut flere serier om dette, ble selv døpt hos baptistene. Jeg ser verden mer som delt inn i tidsaldre og at vi enda er i nådens tidsalder, Guds vrede har mao. enda ikke vist seg for det er da seglene åpnes og DET er endetiden.

 

Grunnen til det, og at jeg tror det er et bokstavelig, fremtidig scenario som beskrives, er ganske enkelt fordi profetiene i bibelen stemmer med det som har skjedd til nå om det tolkes bokstavelig, og at det nesten er som vi lever igjennom skriftene og ting som beskrives der skjer nå, eller er iferd med å skje da du ser utviklingen peker i den retningen, f.eks globalisering både økonomisk, kulturelt igjennom medier, internet og innvandring, til mer og mer kontroll over økonomi og individer og at papirpenger er iferd med å forsvinne, som om scenen gjøres klar for antikrist. 

 

Nja, de syv "englers" tid er nok forbi og "tusenårsriket" er nok i full gang, marius77 

 

OBS: alle tall i åpenbaringsboken er symbolske (7, 12, 24, 666, 1000, 144 000) 

 

 

hadde det vært riktig, hadde satan vært i lenker og det er han ikke. så på det grunnlaget der alene, vet jeg at du tar feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tallet 7 går igjen i mye i bibelen, hva denne åpenbaringsboken faktisk beskriver er det veldig delte meninger om. Jeg liker en baptist som heter John Ankerberg som har gitt ut flere serier om dette, ble selv døpt hos baptistene. Jeg ser verden mer som delt inn i tidsaldre og at vi enda er i nådens tidsalder, Guds vrede har mao. enda ikke vist seg for det er da seglene åpnes og DET er endetiden.

 

Grunnen til det, og at jeg tror det er et bokstavelig, fremtidig scenario som beskrives, er ganske enkelt fordi profetiene i bibelen stemmer med det som har skjedd til nå om det tolkes bokstavelig, og at det nesten er som vi lever igjennom skriftene og ting som beskrives der skjer nå, eller er iferd med å skje da du ser utviklingen peker i den retningen, f.eks globalisering både økonomisk, kulturelt igjennom medier, internet og innvandring, til mer og mer kontroll over økonomi og individer og at papirpenger er iferd med å forsvinne, som om scenen gjøres klar for antikrist. 

 

Nja, de syv "englers" tid er nok forbi og "tusenårsriket" er nok i full gang, marius77 

 

OBS: alle tall i åpenbaringsboken er symbolske (7, 12, 24, 666, 1000, 144 000) 

 

 

hadde det vært riktig, hadde satan vært i lenker og det er han ikke. så på det grunnlaget der alene, vet jeg at du tar feil.

 

Han ble først kastet ned fra himmelen, marius77

 

Åp 12,9 "Den store dragen ble kastet ned, den gamle slangen, han som kalles djevelen og Satan, og som forfører hele verden. Han ble kastet ned på jorden, og englene hans ble kastet ned sammen med ham."

 

Luk 10:18 "Da sa han til dem: «Jeg så Satan falle ned fra himmelen som et lyn"

 

Deretter ble han dømt og kastet i fengsel.

 

Joh 12:31 "Nå felles dommen over denne verden, nå skal denne verdens fyrste kastes ut."

 

Joh 16:11 "Dommen er at denne verdens fyrste er dømt"

 

OBS:

 

Åp 20,7  "Når de tusen år er til ende, skal Satan slippes løs fra sitt fengsel. Han skal dra ut og forføre folkene i alle fire verdenshjørner, Gog og Magog, og samle dem til strid. Og de er tallrike som havets sand.  De dro opp på jordens høyslette og omringet de helliges leir og den elskede by. Men ild fór ned fra himmelen og fortærte dem. Og djevelen, som hadde forført dem, ble kastet i sjøen med ild og svovel, hvor også dyret og den falske profeten er. Der skal de pines dag og natt i all evighet."

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...