Gå til innhold

Google svarer på problemene med Pixel 2-telefonene – og dobler garantitiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-82pScT

Dobler reklamasjonstiden, skal det være. Ikke garanti.

 

Egentlig ganske patetisk at amerikanere jubler over å få 2 års reklamasjon i stedet for 1 år, som er standard der. Viser vel egentlig hvor forferdelig dårlig forbrukerrettigheter, sammen med andre rettigheter tilknyttet den ordinære mannen i gata, er i det landet. Her i Norge har vi 5 års reklamasjon, og 2 år er noe som er latterlig lavt og uakseptabelt. I Storbritannia, er denne telefonen også selges, er reklamasjonen på hele 6 år. Så verken de eller noen europeere generelt vil komme noe godt ut av denne "økte" reklamasjonsretten. 

 

2 års reklamasjon er noe man får selv ved å kjøpe billige Kina-telefoner fra Xiaomi og Oppo. 

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

Tror det er lurt slik Google har gjort det med 8.1. Der navigasjonstastene dimmes etter et sekund eller to.

Neste må vel være å kunne velge å "gjemme" hele greia (immersive mode)

 

På min huawei p10 plus har jeg valgt å ikke ha navigasjonstaster, men heller bruker "hjem" / multifunksjonstasten. Veldig ålreit å bruke etter noen dagers tilvenning. Får også ca halv centi mer skjerm, siden jeg ikke får navigasjonsmenyen nederst på skjermen.

Lenke til kommentar

«Innbrenningsproblemene, her avbildet, skal visstnok være «naturlige», ifølge Google. Likevel skal de lage nye oppdateringer.»

 

En telefon til nesten 10 000 skal ikke få innbrenning i skjermen nei. Dette er for dårlig, lengre garanti og oppdateringer hjelper ikke når hardwaren har åpenbare svakheter. OLED skal ikke gi innbrenningen, det var plasma i sin tid gjorde.

 

Her burde Google trekt tilbake samtlige telefoner slik at de kunne fikset skjermene. Vil si det grenser til svindel å selge en så dyr telefon med skjermer som ikke tåler vanlig bruk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-82pScT

«Innbrenningsproblemene, her avbildet, skal visstnok være «naturlige», ifølge Google. Likevel skal de lage nye oppdateringer.»

 

En telefon til nesten 10 000 skal ikke få innbrenning i skjermen nei. Dette er for dårlig, lengre garanti og oppdateringer hjelper ikke når hardwaren har åpenbare svakheter. OLED skal ikke gi innbrenningen, det var plasma i sin tid gjorde.

 

Her burde Google trekt tilbake samtlige telefoner slik at de kunne fikset skjermene. Vil si det grenser til svindel å selge en så dyr telefon med skjermer som ikke tåler vanlig bruk.

 

Du har tydeligvis levd under en stein alle disse årene. Alle OLED-paneler har innbrenning. Det er et resultat av måten panelet fungerer på, og kan ikke unngås. Det Google oppdaterer er å dimme for eks. software-knappene, som tidligere var lysstyrke på samme sted hele tiden, for å delvis forhindre innbrenning.

 

Din kjærkomne iPhone X har også OLED, og vil nok ha tilfeller av det, det og.  Men nå som du vet det antar jeg din holdning til "det grenser til svindel å selge en så dyr telefon med skjermer som ikke tåler vanlig bruk", vil endres. Apple fanboys har en tendens til å følge prinsipper etter de standarder deres telefoner har. For et år tilbake var IPS LCD bedre enn AMOLED og trådløs lading unødvendig i deres øyner. Nå er disse to tingene plutselig kjempebra og superviktig. 

Endret av Slettet-82pScT
Lenke til kommentar

Dobler reklamasjonstiden, skal det være. Ikke garanti.

 

Egentlig ganske patetisk at amerikanere jubler over å få 2 års reklamasjon i stedet for 1 år, som er standard der. Viser vel egentlig hvor forferdelig dårlig forbrukerrettigheter, sammen med andre rettigheter tilknyttet den ordinære mannen i gata, er i det landet. Her i Norge har vi 5 års reklamasjon, og 2 år er noe som er latterlig lavt og uakseptabelt. I Storbritannia, er denne telefonen også selges, er reklamasjonen på hele 6 år. Så verken de eller noen europeere generelt vil komme noe godt ut av denne "økte" reklamasjonsretten. 

 

2 års reklamasjon er noe man får selv ved å kjøpe billige Kina-telefoner fra Xiaomi og Oppo. 

 

"Warranty"-begrepet er jo ikke helt enkelt å direkte oversette til norsk, men jeg mener at man i artikkelen her oversetter korrekt når det skrives "garanti". Reklamasjonsrett er en rettighet som følger ut fra Forbrukerkjøpsloven, og er dermed ikke noe som produsentene (eller forhandlerne) styrer. Garanti er (i norsk sammenheng hvertfall) noe produsentene ikke er lovpåplagt å tilby, men noe ekstra de kan tilby til kundene utover(!) rettighetene man allerede har etter Forbrukerkjøpsloven.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...