Gå til innhold

Hvilken (landeveis)sykkel?


Kovalevskaja

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er ca. 99% sikker på at jeg skal ha en ny sykkel til neste sesong. Da er det valget tatt, men det vanskeligste gjenstår, hvilken sykkel skal det bli?

Har sett på Cannondale (var et veldig bra tilbud på årets supersix, men dessverre utsolgt), noen brukte (men tror jeg helst vil ha ny) og Canyon. Får forresten 15% på Cannondale.

 

Syklene jeg har begrenset det ned til er:

Cannondale Synapse (litt gira på Supersix også, men skal innrømme at jeg ikke er så fan av neste års farge):

http://www.cannondale.com/en/Europe/Bike/ProductDetail?Id=c440f920-c09e-48e3-9c99-0555a4c38c02&parentid=undefined

Canyon endurace:

https://www.canyon.com/no/road/endurace/endurace-wmn-cf-sl-disc-8-0-sl.html

Canyon ultimate:

https://www.canyon.com/no/road/ultimate/2018/ultimate-cf-slx-disc-8-0-wmn.html

 

Sykkelen skal brukes til trening (en del), noen turritt og muligens lange turer (de to siste er kanskje ikke helt samstemt, selv om de fleste turritt er jo av litt lengde de også, men har dessverre ikke råd til å ha en sykkel for alle forskjellige aktiviteter.. Men har jo en sykkel fra før av, så kanskje jeg burde velge sykkel utifra hvilken som er mest ulik den..)

 

Så, hva er 'mest for pengene' / lurest å gå for? Det beste hadde jo kanskje vært å prøvd hvilken jeg liker best, men ingen av de finnes jo i butikk så.. Åpen for flere forslag også. På forhånd, takk.

Endret av stravinsky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjell på geometrien på Synapse og Supersix, samt Endurace og Ultimate. Synapse og Endurace har en litt mer oppreist sittestilling, og mindre «racy» geometri enn Supersix og Ultimate som er designet for aggressiv sittestilling. Du må finne ut hva du foretrekker, og kanskje sette deg litt mer inn i sykkelgeometri.

 

Edit: i tillegg må man på Canyon-syklene legge til 25% moms, da det er et utenlandsk merke.

Endret av AntonSte
Lenke til kommentar

Tror hovedformålet er en "kosesykkel" som samtidig føles 'digg og kvikk' å sykle på (+++ om den er litt pen). Ser for meg 1-2t på hverdager, langturer i helger, lange langturer i ferier. Så står det MEST mellom Supersix og Synapse... Synapse kommer jo med bredere dekk (dog kanskje det som er lettest å bytte), så passer sånn sett ganske godt til lengre turer hvor man sykler ca. overalt..  Ble mest Cannondale fordi det er en forhandler i nærheten av meg som har fått mye skryt og som også har ganske gode samarbeidsavtaler med noen i klubben min. Som sagt åpen for andre forslag.. Føler jeg må vurdere det meste før jeg bruker såpass mye penger (den forrige ble kjøpt brukt og til en billig penge, så min første ""ordentlige"" sykkel,,)

Lenke til kommentar

Jeg kjører på en Synapse Carbon Ultegra DI2 Disc fra 2016. 

Har ingen erfaringer med noen av de andre nevnte over her. 

Men trur ikke du vil angre på et kjøp av Synapse. Det er en sykkel som både kan ta deg langt og som vil fungere i turritt

Årets utgave har støtte for enda bredere dekk så med et lite skifte der kan du utforske de mange fine grusveiene der ute også. 

 

Det er i alle fall en utrolig allsidig sykkel. 

Lenke til kommentar

Jeg kjører på en Synapse Carbon Ultegra DI2 Disc fra 2016. 

Har ingen erfaringer med noen av de andre nevnte over her. 

Men trur ikke du vil angre på et kjøp av Synapse. Det er en sykkel som både kan ta deg langt og som vil fungere i turritt

Årets utgave har støtte for enda bredere dekk så med et lite skifte der kan du utforske de mange fine grusveiene der ute også. 

 

Det er i alle fall en utrolig allsidig sykkel. 

 

Takk for svar! Hvordan synes du kjørefølelsen er? Hvis det spørsmålet gir mening.. Og hvordan synes du Di2 er vs mekanisk giring? Tror det blir en synapse på meg nå... Du er fornøyd m den?

Endret av stravinsky
Lenke til kommentar

Du vil ikke tilbake til mekansik etter du har prøvd Di2. 

 

Har lite å sammenligne med ang kjørefølesen utenom en eldre caad8. 

Jeg får den beste responsen når jeg trykker til oppover. Er langt fra den letteste sykkelen i klassen men føler den takler det meste veldig bra.  Kanskje aller best til lang turer. 

Endret av ParPefy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...