Gå til innhold

Googles eget antivirus-system for Android gjør det svakt i test


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vent nå litt :

----

Denne er en del av Google Play Store-appen og sjekker jevnlig om de installerte appene på enheten har skadelig atferd.

----

 

Med andre ord, i stede for å scanne filene på serveren sin, så lar de folk laste de ned, for så å kun følge med når de kjører... så de kan see om det er skadelig... for så å gjøre noe med det... da blir jo folk brukt som testere...

 

Ikke for å snakk om hvordan definerer de noe som skadelig?

 

Hva om jeg laster ned ett program og det finner på det skal bruke kameraet mitt å laste opp bilder til en adresse... hvordan vet de om det er funksjonen til programmet eller skadevare?

Lenke til kommentar

Vent nå litt :

----

Denne er en del av Google Play Store-appen og sjekker jevnlig om de installerte appene på enheten har skadelig atferd.

----

 

Med andre ord, i stede for å scanne filene på serveren sin, så lar de folk laste de ned, for så å kun følge med når de kjører... så de kan see om det er skadelig... for så å gjøre noe med det... da blir jo folk brukt som testere...

 

Ikke for å snakk om hvordan definerer de noe som skadelig?

 

Hva om jeg laster ned ett program og det finner på det skal bruke kameraet mitt å laste opp bilder til en adresse... hvordan vet de om det er funksjonen til programmet eller skadevare?

 

Du kan installere apper som ikke er fra Google Play. Er bare å laste ned APK filer og installere dem, du får beskjed om at det er på egen risiko, disse filene/programmene blir scannet på enheten da de ikke er innom serverne til Google

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...