Gå til innhold

Android-skaperens heftige mobil ble plutselig mye billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste igår at det kun er solgt 5000 av denne telefonen på verdensbasis, til tross for en veldig aggressiv markedsføring spesielt i USA ( og i tillegg uhorvelige artikler på diverse nettsteder, blant annet her på TEK).

 

For tidlig å kalle det en flopp selvsagt, men for den gemene bruker skal det vel svært mye til for å velge denne (et totalt ukjent merke, og folk flest aner ikke hvem Rubin er) kontra f.eks Apple, Samsung, LG eller Sony, som er etablerte merker.

 

Mtp hvor mye penger som er brukt til både produksjon og markedsføring skal det vel godt gjøres at det er liv laga for dette merket. Om salgstallene til nå stemmer vel og merke. Til og med Amazon phone solgte jo 50x mer iløpet av samme periode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste igår at det kun er solgt 5000 av denne telefonen på verdensbasis, til tross for en veldig aggressiv markedsføring spesielt i USA ( og i tillegg uhorvelige artikler på diverse nettsteder, blant annet her på TEK).

 

For tidlig å kalle det en flopp selvsagt, men for den gemene bruker skal det vel svært mye til for å velge denne (et totalt ukjent merke, og folk flest aner ikke hvem Rubin er) kontra f.eks Apple, Samsung, LG eller Sony, som er etablerte merker.

 

Mtp hvor mye penger som er brukt til både produksjon og markedsføring skal det vel godt gjøres at det er liv laga for dette merket. Om salgstallene til nå stemmer vel og merke. Til og med Amazon phone solgte jo 50x mer iløpet av samme periode.

 

Jeg tenkte å kjøpe den hvis den kommer til Norge i løpet av året, og den slår til når den testes.

 

Synes dog det er en uting at flere og flere enheter kun kommer i USA. Google Pixel kom jo ikke til Europa før den var utdatert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leste igår at det kun er solgt 5000 av denne telefonen på verdensbasis, til tross for en veldig aggressiv markedsføring spesielt i USA ( og i tillegg uhorvelige artikler på diverse nettsteder, blant annet her på TEK).

 

For tidlig å kalle det en flopp selvsagt, men for den gemene bruker skal det vel svært mye til for å velge denne (et totalt ukjent merke, og folk flest aner ikke hvem Rubin er) kontra f.eks Apple, Samsung, LG eller Sony, som er etablerte merker.

 

Mtp hvor mye penger som er brukt til både produksjon og markedsføring skal det vel godt gjøres at det er liv laga for dette merket. Om salgstallene til nå stemmer vel og merke. Til og med Amazon phone solgte jo 50x mer iløpet av samme periode.

 

Hei, det 5000 tallet gjelder kun for telefonene de solgte gjennom teleoperatøren Sprint. Vil tro de solgte vesentlig fler gjennom de andre store og ikke minst Unlocked versjonen

Lenke til kommentar

 

Leste igår at det kun er solgt 5000 av denne telefonen på verdensbasis, til tross for en veldig aggressiv markedsføring spesielt i USA ( og i tillegg uhorvelige artikler på diverse nettsteder, blant annet her på TEK).

 

For tidlig å kalle det en flopp selvsagt, men for den gemene bruker skal det vel svært mye til for å velge denne (et totalt ukjent merke, og folk flest aner ikke hvem Rubin er) kontra f.eks Apple, Samsung, LG eller Sony, som er etablerte merker.

 

Mtp hvor mye penger som er brukt til både produksjon og markedsføring skal det vel godt gjøres at det er liv laga for dette merket. Om salgstallene til nå stemmer vel og merke. Til og med Amazon phone solgte jo 50x mer iløpet av samme periode.

 

Hei, det 5000 tallet gjelder kun for telefonene de solgte gjennom teleoperatøren Sprint. Vil tro de solgte vesentlig fler gjennom de andre store og ikke minst Unlocked versjonen

Js, det forklarer en del! 5000 hørtes veldig lite ut.

Lenke til kommentar

 

Den peneste mobilen på markedet akkurat nå. Håper den kommer til Norge.

 

Enig. Men det som gjorde utslaget på at jeg kjøpte den var rett og slett kvalitetsfølelsen, ikke opplevd maken på noen telefon før. Jeg skulle egentlig bare innom bestbuy å ta en kikk men det ble umiddelbart handel. 

 

Du kan jo ta med at promillen også gjorde det litt enklere :wee:

Lenke til kommentar

 

 

Den peneste mobilen på markedet akkurat nå. Håper den kommer til Norge.

 

Enig. Men det som gjorde utslaget på at jeg kjøpte den var rett og slett kvalitetsfølelsen, ikke opplevd maken på noen telefon før. Jeg skulle egentlig bare innom bestbuy å ta en kikk men det ble umiddelbart handel. 

 

Du kan jo ta med at promillen også gjorde det litt enklere :wee:

 

Det var absolutt en medvirkende faktor  :)  :fun:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørs vel om prisreduksjon er nok til å unngå flopp vel? Essential ble kanskje for nedstrippet til at folk kjøper? Personlig så har jeg vondt for å velge mobil uten SD slot. Manglende SD slot kan helt klart være en deal breaker. En får jo aldri nok lagringsplass.

Så er jo kameraet vel hva skal man si, bare et kamera. De forsøkte å fokusere på magien men det er store mangler. Den mangler vel ois? Og har f1.9? Ikke er det trådløs lading heller. 

 

En vet jo ingenting om hvor hurtig Essential vil få Android 8, om salgstallet i artikkelen stemmer så er det ikke sikkert Essential varer lenge nok til å komme men oppdateringer ;)

 

Ikke utmerker den seg med ekstra bra lyd eller ekstra stort batteri. Og kanskje ble bare timingen skikkelig dårlig?Prisnedgang gjør kanskje at folk som ikke går etter toppmodeller kanskje vil vurdere Essential. Men høstens lanseringer har avslørt så mange godbiter, ja så mange at selv Pixel 2 blir litt lett. Og da blir det vanskelig å velge Essential. Tror kanskje jeg tilogmed ville valgt 1+5T fremfor Essential. Og det til tross for at jeg bare hadde trøbbel med 1+1 da den kom. Huawei Mate 10 Pro vil kanskje også komme før Essential. 

 

Om det er nok peng så blir det vanskelig å komme utenom v30 i år. Den gir meg alt det jeg ønsker i en mobil. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...