Gå til innhold

Powercolor Radeon 9800 PRO

Vanessa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om 9800 PRO krever en viss AGP spenning (volt), eller om det er irrelevant i og med at den har egen kabel til strømforsyningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

??? hva spør du om, jeg svarer på spørmålet ditt fordi jeg ikke fatter en skite av hvor du vill.

Ja du trenger extra strømm till kortet, lurer du på hvor mange volt det er standard i agp porten? hvorfor lurer du på det? tenker du på overklokking?

Skrevet

Spørsmålet er helt straight forward. Hvor mye spenning på AGP porten krever 9800 PRO? Har det noe å si når kortet har egen strømkabel?

Skrevet

strømmen den får via AGP porten er vel til å drive selve forbinnelsen mellom skjermkortet og dataen, mens strømkontakten (drev) er til å drive selve grafikk prosessoren(vpu\gpu).

Men hva er poenget med å tukle med AGP volten?

Skrevet
[quote name='Vanessa' date='09/12/2003 : 15:46'] Er det noen som vet om 9800 PRO krever en viss AGP spenning (volt), eller om det er irrelevant i og med at den har egen kabel til strømforsyningen? [/quote]
[url="http://www.ati.com/products/radeon9800/radeon9800pro/specs.html"]ATi's 9800 Pro-sider[/url]

[quote]
Intel® Pentium® 4, AMD® Athlon® or higher with AGP 8X (0.8v), 4X (1.5V) or Universal AGP 3.0 bus configuration (8X/4X)
[/quote]

Vet ikke om dette hjalp? Er det ifht. til gammelt hovedkort du lurer på?
Skrevet

1,5 volt er standard...kan kjøre høyere, men har blitt fortalt at dette gir ingen eller lite forskjell i ytelse. Og dette har ingenting å gjøre med det faktum at kortet har extern strømforsynings løsning :xmas:

Skrevet

Ja, var det jeg lurte på ;) har et littegrann eldre hovedkort som ikke kan stilles på og går på 1.5v. Så da vet jeg at det ikke er det i alle fall :)

Men, sukk... jeg tror jeg har fått et dårlig eller defekt kort. Det booter bare inn i Windows cirka 30% av tiden. Og kræsjer få sekunder etter at en 3d applikasjon er startet. Bare når jeg klokker kortet ned til halve frekvensene på både core og minne vil det kjøre som normalt :cry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...