Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror jeg kan ha mistolket intensjonene hans


Anbefalte innlegg

Har møtt en gutt på jobben, der jeg synes vi fikk en veldig god kjemi. Vi prata så lett om alt og ingenting, og han synes at pga meg så gikk tida på jobben veldig fort. Det var på en jobb der man har muligheten til å prate mye, en ganske fri jobb kan man si.

 

Uansett da, jeg tok kontakt med ham på Facebook, da jeg visste at det var kun den ene gangen jeg kom til å se ham på jobb. Jeg ville fortsette å ha kontakt med ham på fritiden og sendte ham derfor en melding. Vi avtalte fort å møtes da han skjønte at jeg likte ham.

 

Vi var sammen hos ham og prata mye. Han stilte meg veldig mange spørsmål om meg, aldri har jeg møtt en før som virka så interessert i livet mitt:) vi fant også ut at vi hadde mye til felles, med tanke på hva vi liker, interesserer oss for, osv.

 

Det eneste som jeg syntes ødela var at han kyssa meg og rett etterpå spurte meg om vi skal ha sex. Jeg svarte nei og dro hjem. Dagen etter skrev jeg til han at vi bør avlyse vår neste date (som vi hadde snakka om da jeg var hos ham). Han skjønte at jeg tenkte at han ville ha sex og beklaget for det. Jeg skrev at han ikke trengte å beklage for det, men at vi bare ikke ville det samme. Han bekreftet at det stemmer på sin neste melding. Etterpå skrev jeg at siden jeg ikke får datet han så kan jeg like godt bare møtes for å ha sex med ham, siden jeg syntes at han var så kjekk! Jeg ombestemte meg like etter at jeg sendte ham denne meldingen (uten å si det til ham). Så istedet, sa jeg bare at jeg tar kontakt når jeg vil møtes igjen.

 

2 uker gikk, og han tatt kontakt med meg og spurte meg om å møtes. Sånn typ to ganger på rad. Jeg svarte at jeg ikke ville møtes fordi jeg ikke ville bare ha sex. Han skrev: "hvem sier at vi skal ha sex?" Og "om vi hadde hatt sex så okei, men om ikke så javell". Han skrev også: "jeg syntes at du var bare interessant. Med andre ord, jeg må ikke ha sex med deg".

 

Jeg tolket det som at han ville møte meg fordi han likte meg. Så jeg svarte med at jeg kan møte ham om en ukes tid, ettersom jeg skulle være bortreist i en hel uke.

 

Uka gikk, jeg tok kontakt. Da avlyser han avtalen og og begrunner med at han egentlig ikke er en person som har kun sex med jenter kun for å ha sex med de. Han har møtt jenter kun for sex før, men han var ikke særlig glad i det, fordi han følte seg skitten av å bare ligge med de.

 

Jeg visste ikke helt om jeg kunne tro pp det, og trodde han bare spilte et spill for å ikke virke som at han er en drittsekk som tømmer og rømmer. Han virka som en player for meg.

 

Jeg prøvde å forstå hvorfor han sa disse tingene til meg. Så utviklet det seg til en krangel der jeg fortalte ham at jeg tolket ham som at han ville ha sex med meg uten å innrømme det. Han mente at han tolket meg som at jeg ville kun ha sex siden jeg nevnte det dagen etter at jeg var hos ham. Men jeg hadde ombestemt meg og sagt ifra. Han mente at om vi kom til å møtes igjen, at sex lå veldig i kortene. Derfor var han i tvil om han skulle møte meg eller ikke. Og derfor avlyste han sist gang vi avtalte å møtes.

 

Jeg fortalte han at det ikke var slik jeg hadde tolket vår avtale om hvorfor vi kom til å møtes igjen. Jeg ville bare bli bedre kjent uten å rushe med å ha sex med ham. Han mistolket meg tydeligvis, og for å avslutte krangelen vår, spurte han meg om å kun være venner. For han likte meg som person.

 

Det jeg lurer på er om han var genuint ærlig med meg angående at han ikke hadde baktanker om å ha sex med meg og kun det? Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. Derfor var det vanskelig for meg å stole på det han sa om at han ikke er spesielt glad i å ligge med jenter.

 

Anonymous poster hash: 8fce3...7c7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste som jeg syntes ødela var at han kyssa meg og rett etterpå spurte meg om vi skal ha sex. Jeg svarte nei og dro hjem.

Feilen han gjorde var å spørre. Han vet ikke hvordan man skal lede an og bygge seksuell spenning. Du likte ham allerede, men han ødla stemninga ved å ikke kunne lede akten naturlig, men måtte spørre deg om lov.

 

Etterpå skrev jeg at siden jeg ikke får datet han så kan jeg like godt bare møtes for å ha sex med ham, siden jeg syntes at han var så kjekk! Jeg ombestemte meg like etter at jeg sendte ham denne meldingen (uten å si det til ham). Så istedet, sa jeg bare at jeg tar kontakt når jeg vil møtes igjen.

Øøøh... Les overskriften på denne tråden, og deretter tenk hva du tror han tror om deg eller hvordan han på noen som helst måte kan vite hva som foregår i ditt eget hode når du ikke en gang ser ut til å forstå det selv.

 

2 uker gikk, og han tatt kontakt med meg og spurte meg om å møtes. Sånn typ to ganger på rad. Jeg svarte at jeg ikke ville møtes fordi jeg ikke ville bare ha sex. Han skrev: "hvem sier at vi skal ha sex?" Og "om vi hadde hatt sex så okei, men om ikke så javell". Han skrev også: "jeg syntes at du var bare interessant. Med andre ord, jeg må ikke ha sex med deg".

 

[...]

 

Da avlyser han avtalen og og begrunner med at han egentlig ikke er en person som har kun sex med jenter kun for å ha sex med de. Han har møtt jenter kun for sex før, men han var ikke særlig glad i det, fordi han følte seg skitten av å bare ligge med de.

 

Jeg visste ikke helt om jeg kunne tro pp det, og trodde han bare spilte et spill for å ikke virke som at han er en drittsekk som tømmer og rømmer. Han virka som en player for meg.

Du har sagt til ham flere ganger at dere kan møtes bare for å ha sex. Først forslo du det selv, deretter sa du at du ikke ville møtes fordi et møte i ditt hode betyr å møtes for å ha sex. Han har sagt flere ganger at dette ikke er hans holdning til å møtes, men din holdning til å møtes - fordi du har kommunisert denne holdningen flere ganger. Så når du faktisk vil møte ham igjen, har han funnet ut at han ikke bare vil ha deg for sex, og at du derfor ikke er hva han ser etter. Han har nå enten lagt bort tankene om deg, eller satt deg i båsen "booty call".

 

Det jeg lurer på er om han var genuint ærlig med meg angående at han ikke hadde baktanker om å ha sex med meg og kun det? Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. Derfor var det vanskelig for meg å stole på det han sa om at han ikke er spesielt glad i å ligge med jenter.

DU HAR SELV SAGT AT DERE LIKE GODT KUNNE MØTES KUN FOR Å HA SEX! Dette er en intensjon og holdning som du har introdusert i denne interaksjonen. Ikke ham.

 

Jeg vil anbefale deg å la ham være i fred, og heller finne ut hva du selv tenker og vil før du villeder flere menn. Du fucka opp. Prøv igjen.

 

For øvrig, om du selv konsekvent avbryter dater av prinsipp fordi en mann ønsker sex, så må vel dette bety at du ikke er i stand til å lese en situasjon og tilpasse deg. Dermed kan du kødde til et mulig forhold nøyaktig som du gjorde denne gangen. I tillegg er dette prinsippet ditt basert på en fiks idé. Det er ikke "at han vil ha sex på første date" som avgjøre hvorvidt han vil ha et forhold med deg. Det er alt annet han sier og gjør i interaksjonen med deg før og under daten. Du må lære deg å lese personen, og ikke ta forhastede beslutninger basert på enkelthendelser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du har sagt til ham flere ganger at dere kan møtes bare for å ha sex. Først forslo du det selv, deretter sa du at du ikke ville møtes fordi et møte i ditt hode betyr å møtes for å ha sex. Han har sagt flere ganger at dette ikke er hans holdning til å møtes, men din holdning til å møtes - fordi du har kommunisert denne holdningen flere ganger. Så når du faktisk vil møte ham igjen, har han funnet ut at han ikke bare vil ha deg for sex, og at du derfor ikke er hva han ser etter. Han har nå enten lagt bort tankene om deg, eller satt deg i båsen "booty call".

 

DU HAR SELV SAGT AT DERE LIKE GODT KUNNE MØTES KUN FOR Å HA SEX! Dette er en intensjon og holdning som du har introdusert i denne interaksjonen. Ikke ham.

 

For øvrig, om du selv konsekvent avbryter dater av prinsipp fordi en mann ønsker sex, så må vel dette bety at du ikke er i stand til å lese en situasjon og tilpasse deg. Dermed kan du kødde til et mulig forhold nøyaktig som du gjorde denne gangen. I tillegg er dette prinsippet ditt basert på en fiks idé. Det er ikke "at han vil ha sex på første date" som avgjøre hvorvidt han vil ha et forhold med deg. Det er alt annet han sier og gjør i interaksjonen med deg før og under daten. Du må lære deg å lese personen, og ikke ta forhastede beslutninger basert på enkelthendelser.

 

Jeg har ikke sagt til ham at vi kan møtes for å ha sex flere ganger. Jeg nevnte det bare en gang, og så ombestemte jeg meg. Så hvorfor skulle jeg bli kun booty call for ham, når han selv sa at han ikke liker å ha sex med randome jenter?

 

Dessuten, hadde dette vært en annen tråd der jenta hadde ligget med gutten på første date, er jeg veldig sikker på at du sammen med mange hadde kommentert noe sånt som: "du spredde beina dine altfor fort, så nå er han ikke intetessert i et forhold med deg. Men ser kun på deg som et booty call"...

 

Anonymous poster hash: 8fce3...7c7

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt til ham at vi kan møtes for å ha sex flere ganger. Jeg nevnte det bare en gang, og så ombestemte jeg meg. Så hvorfor skulle jeg bli kun booty call for ham, når han selv sa at han ikke liker å ha sex med randome jenter?

Fordi du har sagt at dere kan møtes kun for sex fordi dere uansett ikke skal date. Hvilken rolle spiller det om du ombestemte deg når du ikke fortalte til ham at du ombestemte deg?

 

Etterpå skrev jeg at siden jeg ikke får datet han så kan jeg like godt bare møtes for å ha sex med ham, siden jeg syntes at han var så kjekk! Jeg ombestemte meg like etter at jeg sendte ham denne meldingen (uten å si det til ham). Så istedet, sa jeg bare at jeg tar kontakt når jeg vil møtes igjen.

Dessuten, hadde dette vært en annen tråd der jenta hadde ligget med gutten på første date, er jeg veldig sikker på at du sammen med mange hadde kommentert noe sånt som: "du spredde beina dine altfor fort, så nå er han ikke intetessert i et forhold med deg. Men ser kun på deg som et booty call"...

Om du hadde ligget med ham og ikke fucka opp hele greiene, både med å storme ut døra, og deretter si at du bare ville ha ham for sex om du skulle finne på å kontakte ham igjen, så hadde du sannsynligvis vært på god vei til å få deg kjæreste akkurat nå.

 

Jeg forsøker altså å forklare hans atferd på bakgrunn av hva du har fortalt om både ham og deg selv. Han var interessert i deg, men du sa at du ikke var interessert i mer enn bare sex, og da er han ikke interessert.

 

Du må forstå at tommelfingerreglene er generelle, og ikke gjelder i alle sammenhenger. Du kan ikke forhåndsdømme alle menn på bakgrunn av en tommelfingerregel om godt folkevett. Du må lære å kjenne personen du interagerer med, ikke bare dine egne prinsipper og regler.

 

Men det viktigste er vel kanskje at du er tydelig på hva du forteller til ham, og at du ikke sier noe du angrer på for deretter å ikke fortelle at du angrer, men bare antar at han skjønner det. Det er jo bare idioti.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alltid vanskelig å tolke andres motiver. Men siden han var frempå nok til å kaste seg over deg og gi deg et kyss, og hive frem spørsmålet på første treff, pluss at man tar hensyn til alle gangene han har mast om sex etterpå, så er det nærliggende å tro at dette er en som kun var ute etter sex.

 

Hvis han hadde vært ute etter et fast og stabilt forhold, så hadde han hatt selvdisiplin nok til å vente, gi deg den tiden du hadde trengt, og bygd videre på den måten han behandlet deg på først (stille spørsmål, være interessért osv). Men han valgte å forbigå alt det der og bare hive seg over deg. Det MÅ ikke være et tegn på at han ikke var ute etter noe fast, men hadde han vært 100% sikker, så hadde han behandlet deg annerledes .. med klasse, stil og eleganse. Ikke som en huleboer.

Lenke til kommentar

" Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. "

 

Da må du også huske på at nesten samtlige friske menn vil ha sex på første og siste date- og alle imellom :)

 

 

Når en mann spør om han skal holde døra for deg så er det hans måte å tilby pikk :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi du har sagt at dere kan møtes kun for sex fordi dere uansett ikke skal date. Hvilken rolle spiller det om du ombestemte deg når du ikke fortalte til ham at du ombestemte deg?

 

Jeg antok at det var kun sex han ville med meg, og derfor tenkte jeg at jeg kunne ha et ons med ham. Men så ombestemte jeg meg, fordi at random sex ikke gir meg noe. Jeg visste jo at han ikke ville date meg, og dette antok han også om meg. Derfor tenkte han sikkert det samme, at siden jeg ikke vil noe seriøst, så kan han like godt bare ha sex med meg. ikke sant?

 

Jeg forsøker altså å forklare hans atferd på bakgrunn av hva du har fortalt om både ham og deg selv. Han var interessert i deg, men du sa at du ikke var interessert i mer enn bare sex, og da er han ikke interessert.

 

Han var jo tydeligvis interessert i sex likevel da. 

Men det viktigste er vel kanskje at du er tydelig på hva du forteller til ham, og at du ikke sier noe du angrer på for deretter å ikke fortelle at du angrer, men bare antar at han skjønner det. Det er jo bare idioti.

 

Jeg fortalte jo ham etter to uker da han tok kontakt med meg igjen, at jeg ikke ville møtes for kun sex! Er ikke dette nok til å få ham å forstå? Han fortsatte å tolke meg som at sex lå i kortene om vi skulle møtes. Alt han tydeligvis tenkte på var basert på kun den ene gangen da jeg nevnte til ham at jeg kan møtes for sex siden vi uansett ikke skal date...

 

Dating er egentlig bare dritt! Jeg foretrekker å holde meg unna, og heller være opptatt med mine egne ting. Jeg blir ikke overrasket om jeg ender opp alene for resten av livet. Og nå begynner jeg å akseptere at den tanken kan faktisk stemme i fremtiden. 

 

Lenke til kommentar

" Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. "

 

Da må du også huske på at nesten samtlige friske menn vil ha sex på første og siste date- og alle imellom :)

 

 

Når en mann spør om han skal holde døra for deg så er det hans måte å tilby pikk :p

Jeg har funnet ut at dette er alt menn har å by på, og derfor er jeg fremdeles singel. Ingen av de jeg har møtt er jo verdt å møte igjen... 

Lenke til kommentar

 

" Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. "

 

Da må du også huske på at nesten samtlige friske menn vil ha sex på første og siste date- og alle imellom :)

 

 

Når en mann spør om han skal holde døra for deg så er det hans måte å tilby pikk :p

Jeg har funnet ut at dette er alt menn har å by på, og derfor er jeg fremdeles singel. Ingen av de jeg har møtt er jo verdt å møte igjen... 

 

Nettopp derfor jeg skrev dette med å behandle damer med litt stil, klasse og eleganse. Dét er tegn på at man bryr seg utover sengevals.

Lenke til kommentar

" Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. "

Da må du også huske på at nesten samtlige friske menn vil ha sex på første og siste date- og alle imellom :)

Når en mann spør om han skal holde døra for deg så er det hans måte å tilby pikk :p

Ja det er jo det første jeg tenker på når jeg har låst opp inngangen på jobb, og ser en kvinnelig kollega på vei over parkeringsplassen....... Endret av LabWeiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

" Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha. "

 

Da må du også huske på at nesten samtlige friske menn vil ha sex på første og siste date- og alle imellom :)

 

 

Når en mann spør om han skal holde døra for deg så er det hans måte å tilby pikk :p

Jeg har funnet ut at dette er alt menn har å by på, og derfor er jeg fremdeles singel. Ingen av de jeg har møtt er jo verdt å møte igjen...

Nettopp derfor jeg skrev dette med å behandle damer med litt stil, klasse og eleganse. Dét er tegn på at man bryr seg utover sengevals.

Usikker på om det er positivt eller negativt å lure seg til et ligg med spill. Alle vet jo det at om du vil ha ei jente i senga så er det smartest å late som om det ikke er intensjonen - så da er det vel de værste playerne som spiller etter munnen :p

Lenke til kommentar

cheesus, folk tenker for mye. slapp av heng med fyren, blir det sex so what, blir det ikke so what?

ta ting som det kommer, ikke noe vits å tenke på det.

Det funker ikke sånn for meg. Har jeg sex med en på første date, så mister jeg totalt interessen. Kan ikke noe for det..

Lenke til kommentar

Her var det mange røde flagg på din side, jeg hadde ihvertfall tatt avstand. 

 

 

 

Det jeg lurer på er om han var genuint ærlig 

 

Det var ikke du. Hjelper ikke hva du tenker, det som faller ut av kjeften på deg som teller. Hvorfor skal da han klandres for å være uærlig, når du sender miksa signaler?

 

 

 

Jeg har en regel om at dersom en gutt gir inntrykk for at han vil ha sex på første date, så er det kun dette han vil ha.

 

Det er vel en grunn til folk som opererer med rare regler er single. Lær deg å leve uten regler og tolk heller situasjonen du er oppi, det kan godt hende du møter verdens beste person selv om han har lyst på deg på første date. 

 

 

 

Derfor var det vanskelig for meg å stole på det han sa om at han ikke er spesielt glad i å ligge med jenter.

 

Samtidig skriver du

 

 

 

 Jeg skrev at han ikke trengte å beklage for det, men at vi bare ikke ville det samme. Han bekreftet at det stemmer på sin neste melding. Etterpå skrev jeg at siden jeg ikke får datet han så kan jeg like godt bare møtes for å ha sex med ham, siden jeg syntes at han var så kjekk! 

 

Blir du ikke forvirret av dine egne tanker? Her virker det som at du har noe å jobbe med, ikke gutten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her var det mange røde flagg på din side, jeg hadde ihvertfall tatt avstand.

Det jeg lurer på er om han var genuint ærlig

Det var ikke du. Hjelper ikke hva du tenker, det som faller ut av kjeften på deg som teller. Hvorfor skal da han klandres for å være uærlig, når du sender miksa signaler?

 

Etter vår krangel, foreslo han å bare være venner siden han likte meg så godt som person. Da tenkte jeg: hvilken gutt vil liksom være venn med ei jente uten at han har noen baktanker? Så jeg spurte han: "hva slags venner tenkte du på? Facebook venner? Friends with benefits? Kinovenner?" Han svarte ikke på dette. Dagen etter vil han møtes, og sier at han vil ha sex. Jeg sier at han sa kan finne swg noen andre. Han forstår ikke hvorfor jeg sier nei, og forteller meg at han tolket mitt spørsmål om å være "friends with benefits" som at jeg var åpen for å være venner med goder.

Altså, JEG mener at det var HAN som prøvde å lure meg. Han brukte en hel kveld å overbevise meg om at han ikke vil møtes fordi han ikke liker å ha sex med jenter, bare for å ha det. Og ett døgn senere inviterer han meg hjem til seg og sier at han vil møtes for sex! Wtf..

 

Det er vel en grunn til folk som opererer med rare regler er single. Lær deg å leve uten regler og tolk heller situasjonen du er oppi, det kan godt hende du møter verdens beste person selv om han har lyst på deg på første date.

Han her ville tydeligvis bare ha sex da. Så førsteinntrykket mitt av alle som har tatt initiativ til sex første møtet, har vært riktig for meg alle gangene.

 

Blir du ikke forvirret av dine egne tanker? Her virker det som at du har noe å jobbe med, ikke gutten.

Hvis en gutt ikke vil ha sex med randomme jenter (slik han har brukt en hel kveld på å overbevise meg om), så har han ikke sex med meg bare fordi jeg foreslår det....

Endret av selv94
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

cheesus, folk tenker for mye. slapp av heng med fyren, blir det sex so what, blir det ikke so what?

ta ting som det kommer, ikke noe vits å tenke på det.

Jeg er ikke interessert i å øke antall ligg heller da. Går ikke på videregående lengre, så den tid er over. Ons gir meg ingenting uansett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

cheesus, folk tenker for mye. slapp av heng med fyren, blir det sex so what, blir det ikke so what?

ta ting som det kommer, ikke noe vits å tenke på det.

Jeg er ikke interessert i å øke antall ligg heller da. Går ikke på videregående lengre, så den tid er over. Ons gir meg ingenting uansett

 

 

 

skjønner ikke hvordan du fikk det ut av hva jeg skrev, men ok..

Lenke til kommentar

Har jeg tilfeldig sex med ham, så blir jo han en av de andre tilfeldige som jeg har ligget med. Jeg vil jo helst at det skal være en sjangse/potensiale for at vi kan bli sammen hvis jeg skal ligge med ham.

 

Jeg gidder ikke å tenke: "oj, jeg hadde visst sex med ham. Jaja...so what", og øke antall folk jeg har ligget med som ikke betyr noe for meg.

Endret av selv94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...