Gå til innhold

Stadig flere stygge kommentarer på nettet


VRK18

Anbefalte innlegg

For dere som ikke bryr dere om det eksisentielle enda. Jeg er veldig syk og skal dø snart. Så det er viktig for meg.

 

Men les 1 mosebok 41. Særlig de to siste linjene.

 

«Hungersnøden bredte seg ut over hele jorden. Da åpnet Josef alle kornlagrene og solgte til egypterne, for hungersnøden var hard i landet Egypt. Og fra alle land kom det folk til Egypt for å kjøpe korn hos Josef, for hungersnøden var stor over hele jorden.»

‭‭1 Mosebok‬ ‭41:56-57‬ ‭NB‬‬

http://bible.com/102/gen.41.56-57.nb

 

Norge er enormt rik uten å være bundet til noen allianse. Hver innbygger i Norge har ekstremt mye påvirkningskraft i verden. Både ved hjelp av pengene våre rettigheter gjennom NAV og at vi blir sett på som fredsnasjon.

 

Ingen valgte å bli født i Norge. Og på dommens dag får vi se om det var en forbannelse eller velsignelse.

 

Det som er sikkert er at alle i dette forumet har blitt gitt VELDIG mye å forvalte. Les matt 25 om talentene.

 

Mye kreves av den som er gitt mye oss.

 

Alle må gjøre sitt for å påvirke Norge i riktig retning. Se det er intetanende ungdommer som sitter på stortinget! De sitter over milliarder.

 

Det er viktig at folk våkner opp og at vi er konstruktive med hverandres.

"Alle må gjøre sitt for å påvirke Norge i riktig retning."

 

Det kalles demokrati og alle kan stemme på den de mener representerer det politiske synet man selv foretrekker. Og så følger alle det som flertallet velger.

 

Det som er riktig retning for deg er ikke nødvendigvis det samme som andre ser på som riktig.

 

Finnes stater der en liten gruppe bestemmer alt, slik vil ikke jeg leve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan prøve å forklare. Jeg har gradvis blitt verre. Og har samme symptomene som morfar hadde. Og han døde av det. Men i Italia så de fant aldri ut av det. Fordi det ikke ble en ordenrlig obduksjon, noe med blodårer som er svake eller noe tror jeg.

 

Legen tror meg ikke. Så det blir ord mot ord.

 

Men det som uansett er sant er at jeg mer eller mindre ikke har forlatt sengen på 2 år. Er veeeldig syk. Og er det så rart egentlig? Folk dør hele tiden.

 

Alle skal dø.

 

OK det høres ille ut. Dere får tro hva dere vil.

 

Systemet vårt fanger opp mange men ikke alle. Og siden vi stoler sånn på det til de grader svikter det enda mer da det ikke funker.

Lenke til kommentar

Systemet vårt fanger opp mange men ikke alle. Og siden vi stoler sånn på det til de grader svikter det enda mer da det ikke funker.

 

Det er rart det, man betaler masse i skatt og når man endelig trenger systemet så svikter det. 

 

Dette er ikke bare deg, eldre i Norge sulter ihjel fordi de ikke får hjelpen de trenger. Arbeidsledige blir ignorert og får nesten ingen hjelp. Familier som vil ha familiegjenforening må vente i hvert sitt land i over et år, bare fordi Norge ikke gidder å ansette nok saksbehandlere. Staten tar ca 50% av gjennomsnittnordmannens verdiskapning, og dette er hva vi får igjen.

 

Noen vil si, løsningen på dette er enda høyere skatter og offentlig forbruk, men da misforstår man problemet. Løsningen er å bruke markedet mer. Om f.eks. offentlige søknader ikke var subsidert, så hadde de ikke trengt å spørre staten for flere saksbehandlere. Flere søknader betyr mer inntekter, noe som betyr at man kan ansette flere saksbehandlere. Da slipper man at noe som burde ta 3 dager, tar 3 måneder.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Skal prøve å forsvare de litt :

 

Man får faktisk mye. Jeg har fått mye ØKONOMISK støtte. Fordi ves hjelp av mamma bare går du nes på nav og maser noe sinnsykt. (Ikke så fælt da men litt)

 

Så du kan få penger. Men leger kan slå seg vrange.

 

Og vi har et system der alt skal være likt. Så da sier de mye nei hvor det kanskje ikke var nødvendig. Og blir veldig passive i forhold til å prøve ut nye medisiner.

 

Mye av penge går nok rett og slett i sosialstønad og aap osv.

 

Det er derfor jeg synes kanskje det er på tid å prøve høyre siden. Fordi mye handler ikke om verdier, men å gjøre ting effektivt.

 

Vi må også tilbake til at familier støtter hverandre mer. Og kanskje deler på byrder.

 

JEG VET IKKE

 

uansett har mange andre det så mye verre det er også en faktor.

 

Konklusjon. Mye penger går ut. Jeg har fått min del. Skal ikke klage sånn. Bare at det jeg egentlig trengte var mer medisinsk hjelp tidligere, ikke masse sosial støtte...

Lenke til kommentar

Ap er veldig mot religion også. Trekker støtte. Konsekvent gjør det vanskelig for kristne organisasjoner som evangeliesenteret å ta kontrakter for å hjelpe folk.

 

For meg er religion og frihet like viktig som mye annet... tror jeg...

 

Men alle er ikke religiøse så da bryr de seg kanskje ikke så mye om det.

 

Men venstresiden gir generelt mindre frihet uansett hva man holder på med mener jeg,

Lenke til kommentar

Jeg har gradvis blitt verre. Og har samme symptomene som morfar hadde. Og han døde av det. 

 

Legen tror meg ikke. Så det blir ord mot ord.

 

Dersom du føler det slik, så går du til en annen lege.

En hver må ta ansvar for egen helse, og dersom man mener er døden nær, så må man ta grep.

 

Svært mye kan i dag kureres, dersom man oppsøker hjelp.

Eventuelt betaler du litt mer, å oppsøker privatklinikk slik som Volvat, forklarer situasjonen, å ber om å få tatt alle relevante prøver, slik at du enten får en diagnose, eller litt mer ro.

Lenke til kommentar

Stay on topic adeneo

 

Hæ? Du har jo nettopp skrevet rundt 30 innlegg i denne tråden som ikke har noe med emnet å gjøre overhodet?

 

Jeg valgte kun å svare på ett av disse tullete emnene du har dratt inn her, fordi det fremsto som relativt viktig i og med at du hevder du er alvorlig syk, men ikke får hjelp.

 

Utakk er verdens lønn. 

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...