Gå til innhold

Polsk entreprenør på vei mot konkurs - Inne i flere norske veiprosjekter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

 

Hey!!

 

Vi som bare jobber syv timer dagen hadde gjerne giddet å jobbet mere, hadde vi fått lønn for det. Men bare det å finne en arbeidsgiver som ikke vrir seg som en ål for å unnslippe normalt overtidstillegg er jo i seg selv en utfordring. Det bør ikke være kjempesjokkerende at folk ikke gidder jobber mer enn 7 timer...... PÅ DUGNAD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

 

Hey!!

 

Vi som bare jobber syv timer dagen hadde gjerne giddet å jobbet mere, hadde vi fått lønn for det. Men bare det å finne en arbeidsgiver som ikke vrir seg som en ål for å unnslippe normalt overtidstillegg er jo i seg selv en utfordring. Det bør ikke være kjempesjokkerende at folk ikke gidder jobber mer enn 7 timer...... PÅ DUGNAD.

Tror han snakket om andre enn de uten lederansvar, for de med lederansvar har overtiden bakt inn i lønna. Så enten treffer ikke kritikken deg, eller så har ikke du skjønt hvorfor du får 700 000,- istedet for 500 000,- eller enda lavere.

 

Hadde du da jobbet i privat næringsliv, hadde sikkert lønna for en med lederansvar fort bikket millionen, eller mere, men arbeidsgiver hadde nok forlangt at du stilte opp om det trengs, selv når andre har fri.

 

;-)

Lenke til kommentar

 

 

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

Hey!!

 

Vi som bare jobber syv timer dagen hadde gjerne giddet å jobbet mere, hadde vi fått lønn for det. Men bare det å finne en arbeidsgiver som ikke vrir seg som en ål for å unnslippe normalt overtidstillegg er jo i seg selv en utfordring. Det bør ikke være kjempesjokkerende at folk ikke gidder jobber mer enn 7 timer...... PÅ DUGNAD.

Tror han snakket om andre enn de uten lederansvar, for de med lederansvar har overtiden bakt inn i lønna. Så enten treffer ikke kritikken deg, eller så har ikke du skjønt hvorfor du får 700 000,- istedet for 500 000,- eller enda lavere.

 

Hadde du da jobbet i privat næringsliv, hadde sikkert lønna for en med lederansvar fort bikket millionen, eller mere, men arbeidsgiver hadde nok forlangt at du stilte opp om det trengs, selv når andre har fri.

 

;-)

 

Jeg ble nettopp tilbudt leder-"rolle". Ingen endring i lønn, og ingen ending i stillingstiddel, merkelig nok.

Privat nærlingsliv har den merkelige karakteristikken, at den lønner deg ikke mer en absolutt minimum for å beholde deg, og du har å innfinne deg med at du får "lønn som fortjent", ganske bokstavelig talt. Eller "lønn etter avtale" kaller det det, på sitt eget språk da....

Jeg svarte med å si opp.... Da ble jeg innkalt til en samtale på sjefens kontor, hvor jeg fikk vite at "han han kunne strekke seg litt lengre, på lønn"..... "Synd du ikke tenkte på det før" tenkte jeg, i mitt stille sinn, før jeg svarte "Det har ikke noe med lønn å gjøre......"

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

 

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

Hey!!

 

Vi som bare jobber syv timer dagen hadde gjerne giddet å jobbet mere, hadde vi fått lønn for det. Men bare det å finne en arbeidsgiver som ikke vrir seg som en ål for å unnslippe normalt overtidstillegg er jo i seg selv en utfordring. Det bør ikke være kjempesjokkerende at folk ikke gidder jobber mer enn 7 timer...... PÅ DUGNAD.

 

 

Norsk lønn er generelt veldig bra. Problemet er at skattetrykket er veldig høy. Summen av skatter, all moms betalt og avgifter tilsvarer i gjennomsnitt omkring 60% av lønn. Enda høyere om du har ekstra flott bil.

 

Mye av det som betales inn i skatter får man aldri tilbake, men går inn i byråkratisluket og alle slags politiske tulleprosjekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nok et eksempel på SVV sin svake motpartsanalyse. Ja, en må betale lederne i Nye Veier mer enn 800k i året, men om det er prisen for å gjennomføre vellykkede prosjekter så får de som jobber 7 timer dagen og klager på alle andres lønninger bare ta seg en bolle.

Hey!!

 

Vi som bare jobber syv timer dagen hadde gjerne giddet å jobbet mere, hadde vi fått lønn for det. Men bare det å finne en arbeidsgiver som ikke vrir seg som en ål for å unnslippe normalt overtidstillegg er jo i seg selv en utfordring. Det bør ikke være kjempesjokkerende at folk ikke gidder jobber mer enn 7 timer...... PÅ DUGNAD.

Norsk lønn er generelt veldig bra. Problemet er at skattetrykket er veldig høy. Summen av skatter, all moms betalt og avgifter tilsvarer i gjennomsnitt omkring 60% av lønn. Enda høyere om du har ekstra flott bil.

 

Mye av det som betales inn i skatter får man aldri tilbake, men går inn i byråkratisluket og alle slags politiske tulleprosjekter.

Da hjelper det ihvertfall ikke på motivasjonen å jobbe ekstra uten overtidstillegg. Siden jeg begynte å jobbe for omtent 8 år siden så kan jeg telle på en hand hvor mange ganger jeg har fått oveetidsttillegg. Men mulighetene for frivillig overtid er alltid tilstede må vite. Kjempefrivilllig, av hjertens lyst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...