Gå til innhold

Valg av HK og kjøler til i7 8700k


Anbefalte innlegg

Hei, er usikker på hvilket HK og kjøler jeg bør gå for til i7 8700k.  Har tenkt til å overklokke.  Antagelig bytte ut samsung 840 evo ssd, med en M.2 PCIe ssd.  Er ikke så opptatt av led lys, eller att den skal stå til pynt, bryr meg mer om performance i spill, når det er sagt så er jeg ikke den største entusiast på OC, jeg vil OC for å få bedre performance, men det skal ikke koste skjorta.

 

Bluetooth hadde hvert kjekt, men ikke must have.

 

Ellers er jeg ikke så sikker på hva jeg trenger eller bør ha i ett dagens HK, jeg begynte bare nylig å se på pc deler att etter 3-4år, så er ikke kjempe oppdatert.

 

Pris: ikke så mye over 2000kr.  Gjerne rimelig men bra, men er ett kort til si 2200kr virkelig værdt penga over ett til 1200-1600kr så tar jeg nok det, selv om alt jeg skal ha svir litt i lommeboka nå, så vil jeg å tenke litt langsiktig, har tenkt til å ha pc'en i 4år før noen ny oppgradering, måtte i så fall være økning av ram hvis 16gb ddr4 viser seg å bli lite med tida.  Jeg skal å ha ett msi gtx 1080 ti kort som skal brukes på en G-sync 144hz 1440p skjerm.

 

Kjøler, usikker, kanskje vannkjøling, har ikke brukt det før, jeg har nå en rimelig men bra Cooler master 212 Evo, kjøpte å da en vesentlig rimeligere pc da enn det jeg gjør nå :p  Eller en god luft kjøler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på enten ASUS ROG Strix Z370-E Gaming eller ASUS ROG STRIX Z370-F Gaming som begge koster rundt 2000 kr. Ikke sikker om disse har bluetooth, så kanskje du må ha en av de dyrere modellene for det.

 

Angående CPU kjøler er Noctua sine U12S, U14S og D15S bra. Har du lite kabinett velger du U12S, da de andre er en del større. D15S vil være bedre til overklokking av CPU da. Så har du NZXT Kraken X62 AIO vannkjøler da, om du har plass til den i kabinettet og er villig til å betale det den koster.

 

Samsung SM961 er en bra SSD da :)

Lenke til kommentar

Se på enten ASUS ROG Strix Z370-E Gaming eller ASUS ROG STRIX Z370-F Gaming som begge koster rundt 2000 kr. Ikke sikker om disse har bluetooth, så kanskje du må ha en av de dyrere modellene for det.

 

Angående CPU kjøler er Noctua sine U12S, U14S og D15S bra. Har du lite kabinett velger du U12S, da de andre er en del større. D15S vil være bedre til overklokking av CPU da. Så har du NZXT Kraken X62 AIO vannkjøler da, om du har plass til den i kabinettet og er villig til å betale det den koster.

 

Samsung SM961 er en bra SSD da :)

 

Er de værdt penga kontra ett billigere? og hvordan er de forhold til MSI Z370 Gaming M5?  E versjon har Bluetooth men 2400kr nesten, er litt høy pris.  Bør jeg gå opp på ett slik kort, eller greier jeg meg fint med noe rimeligere som å er bra på OC?

 

Et Noctua kan nok bli aktuelt, men lurer litt på vannkjøling, Kraken blir for dyrt.

 

Samsung sm961 ser bra ut ja, ellers tenkte jeg på Samsung 960 evo, litt rimeligere, men å litt svakere, får se å alt blir kosten meg :p

Lenke til kommentar

Følger denne =)

 

Har nå handlet inn ett 1080 TI kort, og vil på sikt følge etter med nytt HK,CPU og RAM. Ser vi stille likt på skjermkort og skjermfronten også :p

 

Nice :)  Jeg har bestil i7-8700k så håper jeg slipper lang ventetid, så har jeg tenkt å bestille resten når cpu'en nærmer seg, det står forventet den 17/10 hos multicom, så bestilte der, da det sto 2 desember hos komplett, men jeg blir ikke ett spor overrasket hvis de ikke får det inn den 17.  Håper det skal dukke opp tilbud på 1080 ti kortet så lenge :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor vil du bytte ut 840 med m2? Starter win raskere med m2 vs 840. Den infoen finner du på nettet.

 

Jeg har ikke satt meg kjempemye inn i det, og var ikke noe jeg opprinnelig tenkte på, til jeg så hvor mye raskere m2 er.  win starter alerede raskt, mer opptatt av hvor kjapt ting går ellers etter oppstart.

Lenke til kommentar

Flytter du store filer vil m2 være bra, ellers er 840 din mere rask nok.

 

Ok :)  Ellers er det mulig jeg kommer til å selge hele pc'en min som jeg bruker nå, sånn att jeg kommer til å måtte kjøpe en ssd, men det kan å hende att jeg bare selger en oppgraderings pakke: hk, cpu, gpu og ram, spørs hva som lønner seg, og om det blir vanskelig å kunn selge oppgraderingspakke.  Men hvis jeg må ha en ny ssd, anbefaler du da m2? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...