Gå til innhold

Bærbar gaming med ekstern GPU til ca 25K


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært i beit etter en gaming rigg en stund, og etterhvert som tiden har gått har laptoppen min konka også.

 

En runde ut i bærbar-gaming-jungelen viste at eksterne GPU-løsninger har fått litt vind i seilene. Da tenker jeg at jeg kan spare lommeboka og miljøet for overlappende komponenter, ved å ha en tålelig rask og lett bærbar, med kraftigere skjermkort eksternt til når jeg skal spille. Og jaggu får man en dock-løsning med på kjøpet. Mitt løsningsforslag er som følger:

 

 

Noen innspill?

 

Mine spørsmål:

  1. Burde jeg ha skjermkort med Founders Edition-lufting, mtp å slippe ut luft bak, eller går alle viftekonfigurasjoner ok?
  2. Jeg trenger ny skjerm på sikt, da min gamle er 1080p: Skal jeg kjøpe noe kraftigere skjermkort mtp spilling i 2K, eller er CPU (i7-7500U) en for smal flaskehals?

 

Alle tips og vink mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er omtrent som å kaste penger ut av vinduet.

 

Man kjøper ikke bærbar pc i den prisklassen uten 8. generasjon intel prosessor.

 

2017-modellene kommer med 8. generasjons prosessorer med 4 kjerner. Det vil antakeligvis ha en del å si for en ekstern GPU-løsning da det er CPU som er flaskehals som oftest. 

 

Blir spennende å se hvor mye kraftigere skjermkort man kan unne seg med de nye prosessorene, for det virker som om det flater ut rundt GTX 1070 i de fleste spill med dagens CPU.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva du mener med spilling i 2k, men GTX1060 egner seg vel ikke til spilling i mer enn 1080p.

 

2k er en lat måte å skrive 1440p på. Jeg har en 1080p skjerm idag, derfor vil jeg ha en GTX 1060. Jeg kunne godt tenkt meg en ny skjerm, og er interessert i innspill på eventuell oppgradering av skjermkort. 

 

Har du sett Gigabyte Gaming boxene?

Ja, så vidt. Men jeg kunne godt tenkt meg et kabinett som i utgangspunktet er laget for å kunne bytte skjermkort og PSU på sikt, istedefor at det er veldig låst.

 

 

Har du lest testen av Omen Accelerator på tek.no?

 

Ja, jeg har lest den. Og den er fin den, men jeg er egentlig spent på innspill angående ytelsen på i7 8xxx-CPU'en i den nye HP Spectre, da jeg så vidt har forstått at det vil gå bedre enn med den i7-7500U som ble brukt i testen.

Endret av ragnarocc
Lenke til kommentar

Et GTX 1060 3GB gir ikke spesiellt bra ytelse i 1440p. Skal du bruke så mye penger så er det merksnodig å ikke gå for (minimum) et GTX 1070.

Det er det jeg også tenker. Men blir CPU (i7-8xxxU) en for smal flaskehals for GTX 1080, tror du? I utgangspunktet tenkte jeg å gå for max en GTX 1070, ikke i utgangspunktet av økonomiske grunner, men fordi jeg tenkte at laptoppen ikke blir kraftig nok til å støtte noe kraftigere.

Endret av ragnarocc
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...