Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 eller a6 som første bil evt tips til andre


Anbefalte innlegg

Takk for svar! Skal definitivt sjekke ut Toyota avensis. Flott med helt konkrete råd ettersom jeg ikke egentlig vet hva jeg skal se etter.

 

KVTL: prisen på e-up!en var definitivt fin, men den er ikke automat dessverre. Godt tips da.

 

Når det gjelder de andre tingene du nevner, så aner jeg ikke hva det betyr. Men du sier: 8-10 000 i bildeler er ikke så mye når du først starter å skifte en del. Poenget er jo at jeg skal ha en bil nå, og så kan enkelte ting skiftes etterhvert dersom det trengs, men med håp om at den skal vare noen år frem til jeg er ferdig utdannet. Å spare mer innebærer at jeg må vente med bil til jeg er ferdig utdannet, og det er, som sagt, helt uaktuelt. Jeg nekter å tro at det ikke går an å finne en kurant bil som kan kjøres noen år til under 50 000. Det er likevel fint med input, som feks at Audi kan bli veldig dyrt selv om salgsprisen ikke er så gale og bilen ser fin og fresh ut. Om jeg kjøper en bil til 25 000 nå og sparer resten er det jo ikke noe problem å måtte skifte ut deler for 10 000 etterhvert. Og er det skjulte vesentlige mangler er jeg jo også (til en viss grad) dekket av kjøpsloven, er jeg ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da begynner vi å nærme oss lover og rett her, og da blir det fort komplisert. Men kjøper du en bil til 25 000 så kan du heller ikke forvente så veldig mye. Såklart, hvis selger vet at klutsjen er svært dårlig men unnlater å si noe, også ryker den dagen etter at du kjøper, så har du jo en sak. Men når du kjøper såpass billig bil så vil det mest sannsynlig følge med kosmetiske skader, kanskje litt slitte dempere og bremser som egentlig bør byttes om 6 måneder - 1 år for eksempel. Rett og slett litt diverse, som ikke nødvendig selger trenger å være klar over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Om jeg kjøper en bil til 25 000 nå og sparer resten er det jo ikke noe problem å måtte skifte ut deler for 10 000 etterhvert. 

Det tenkte jeg også, da jeg for noen år siden skulle ha en billig ekstrabil. Kjøpte en nesten 10 år gammel "premium" bruktbil for ca70k. Etter 1 år hadde den kostet meg ca 50k i uforutsette reparasjoner. Da gikk jeg lei, og solgte den, men fikk da bare ca 50k. Dyreste bil jeg har hatt noengang. Min neste ekstrabil ble mindre, og mye nyere (men fortsatt "premium), og har hittil kostet meg ca 0 kroner i uforutsette utgifter.

Lenke til kommentar

 

 Om jeg kjøper en bil til 25 000 nå og sparer resten er det jo ikke noe problem å måtte skifte ut deler for 10 000 etterhvert. 

Det tenkte jeg også, da jeg for noen år siden skulle ha en billig ekstrabil. Kjøpte en nesten 10 år gammel "premium" bruktbil for ca70k. Etter 1 år hadde den kostet meg ca 50k i uforutsette reparasjoner. Da gikk jeg lei, og solgte den, men fikk da bare ca 50k. Dyreste bil jeg har hatt noengang. Min neste ekstrabil ble mindre, og mye nyere (men fortsatt "premium), og har hittil kostet meg ca 0 kroner i uforutsette utgifter.

 

Det er vel derfor man ikke kjøper Auda. For det var det, en Auda?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel derfor man ikke kjøper Auda. For det var det, en Auda?

Man kan være uheldig med alle merker, alle har "mandagsbiler". Kjenner folk med både Toyota og Mazda som har problemer med relativt nye biler. Har også hatt både Audi og VW som har gått i mange år uten feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...