Gå til innhold

Selge pc'en eller deler?


Anbefalte innlegg

Jeg har laget en post her om å oppgradere pc'en min, så har ikke opprinnelig tenkt til å selge hele, men deler, hvis det er lønnsomt å selge hele kan jeg gjøre det, og så kjøpe alt nytt, men det er det vel ikke tror jeg?

 

Jeg har:

 

Medium tower, faktisk usikker på hva det heter, det er gammelt men bra, god kjøling i det.

 

MSI Z87-G45 GAMING - Haswell                                        

 

Intel Core i5-4690K HR - kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo

 

Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 2x8GB

 

Msi gaming gtx 970 4GB

 

PSU Corsair 650W

 

Western digital 2TB

 

Samsung SSD 840 EVO 250GB

 

 Optiarc DVDRW.

 

Hva kan dette være verdt? og lønner det seg å selge deler eller hele?  Det som skal kjøpes nytt er: HK, CPU, GPU og ram, kan derfor selge en oppgraderings pakke av det som skal byttes ut.  Pc'en drar alle dagens spill, cpu'en er overklokket til 4,0ghz kan fint klokke den til 4,2 eller mer med den kjøleren.

 

Grunn til salg og oppgradering er att jeg har anskaffet en nyere type skjerm med 1440p og der kan jeg ikke spille på ultra settings med den oppløsningen, hadde jeg brukt en 1080p skjerm så hadde jeg nok ikke oppgradert enda.                            

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5-4690K @ 4.2 Ghz bør vel være mere nok, hva å bytte skjermkortet til GTX 1080? burde hjelpe mye.

 

Lønner seg faktisk ikke å selge, da man får vel kanskje 6000 kr for alt hvis du er maksimalt heldig.

 

Det gjør det nok, men cpu'en vil være en bottleneck med det kortet, du får ikke fullt utbytte av gtx 1080 med i5-4690 selv overklokket til 4,2 eller mer.

Lenke til kommentar

Prøv. Det verste som kan skje er at du må ned noen hundrelapper. At den er lettsolgt til 5000 er jeg overbevist om, så er spørsmålet hvor mye mer enn det du kan tyne ut av markedet.

 

Ja, jeg kan legge ut begge alternativa, hel pc eller oppgraderingspakke, men jeg lurer fortsatt på hvor mye jeg kan få igjen som oppgradringspakke, cpu, hk, gpu og ram.  Selger jeg den som det, så slipper jeg å kjøpe hardisker, og kabinett, selv om kabinett fårn vel billig, jeg har heldigvis en ekstra psu liggende, så slipper utlegg der.

Lenke til kommentar

Jeg hjalp en venn med og selge en tilsvarende pc for ikke lenge siden, Vi håpet på og få 6.000 kr men vi startet på 7,500 på finn.no slik at han/hun som kjøper dataen kan prute den ned til mellom 5,500-6.500 kr og få en følelse av at de gjør et godt kjøp, vi var aldri ute etter og få så mye som 7,500 kroner men om vi hadde begynt på 6.000 kroner så kan det hende at folk ikke er villig til og gi mer en 4,500-5.000 kr.

 

Folk vil være mye lettere og selge noe til hvis de føler at de har "vunnet" og fått noe 1.500-2.000 kr billigere enn den opprinnelige prisen. 

 

Og siden det er gratis og legge ut slike ting på finn.no så skader det ikke og prøve med litt høyere pris, Kanskje du til og med finner noen som er "dumme" nok til og faktisk kjøpe den for 7,500 kroner, noen som handler spontant eller bare må få en pc fort, du vet jo aldri hvem som sitter og søker, plutselig så får du en positiv overraskelse. Spørs litt hvor fort du vil selge den selvfølgelig.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Jeg hjalp en venn med og selge en tilsvarende pc for ikke lenge siden, Vi håpet på og få 6.000 kr men vi startet på 7,500 på finn.no slik at han/hun som kjøper dataen kan prute den ned til mellom 5,500-6.500 kr og få en følelse av at de gjør et godt kjøp, vi var aldri ute etter og få så mye som 7,500 kroner men om vi hadde begynt på 6.000 kroner så kan det hende at folk ikke er villig til og gi mer en 4,500-5.000 kr.

 

Folk vil være mye lettere og selge noe til hvis de føler at de har "vunnet" og fått noe 1.500-2.000 kr billigere enn den opprinnelige prisen. 

 

Og siden det er gratis og legge ut slike ting på finn.no så skader det ikke og prøve med litt høyere pris, Kanskje du til og med finner noen som er "dumme" nok til og faktisk kjøpe den for 7,500 kroner, noen som handler spontant eller bare må få en pc fort, du vet jo aldri hvem som sitter og søker, plutselig så får du en positiv overraskelse. Spørs litt hvor fort du vil selge den selvfølgelig.

 

Høres ut som gode råd :)  Jeg har å kikket på finn, og det ligger flere ute til rundt 8000 med samme eller lignende maskinvare, er det forresten vanlig å selge med windows10?  Jeg skal legge ut for salg når jeg har fått kjøpt nytt, men jeg venter på nye coffee lake, har det igrunn ikke travelt med å selge fort nei, så får håpe på bra pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...