Gå til innhold

Tur forslag for familie på 7 til varmere strøk


Espen-K

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier så lurer jeg på om det er noe her som har erfaring med å dra familie på tur til et varmere strøk.

Vi vurderer Egypt, Tyrkia og kanskje Hellas.

Men vi er litt usikre og lurer derfor på om noen har erfaringer å dele, kanskje noen hoteller å anbefale.

Vi regner med å dra i juni/juli for å nyte varmen og la ungene bade og kose seg i både basseng og på stranden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eilat er slett ikke ille. Kort vei til Petra i Jordan.

Plundrete grenseovergang og grenseovergang stenger fullstendig om kvelden... tror det er 20:00. Dumt om utflukten blir litt forsinket. Enklere å bo i Aqaba eller Tala Bay.

 

Tror også at snorkling i Dødehavet og en dukk i Dødehavet er bedre for den yngere garde enn en tur til Petra som er mye trasking.

Lenke til kommentar

Kalymnos kan sterkt anbefales, fly ned til kos og deretter ferge.

Har absolutt sansen for Kalymnos som er en fin og rolig øy for voksne. Et opphold i Kos by var en skikkelig nedtur etter å ha vært på Kalymnos.

 

Det er derimot lite egne aktiviteter der som laget for barn og strendene på Kalymnos er heller ikke helt barnevennlige sammenlignet med hva man finner på andre greske øyer. Har selv reist fly, buss, ferge og så buss igjen for å komme meg til hotell på Kalymnos og det kan absolutt ikke anbefales for barnefamilier. Det er en flyplass på Kalymnos så prøv å få en flight rett dit.

Lenke til kommentar

Jeg personlig ville aldri en gang vurdert å ta med familie, særlig barn, til et muslimsk land i dag.

 

Jeg har generelt ingenting i mot muslimer eller islam, men kulturen, lovverket og faremomentene i de aller fleste slike land, selv Egypt eller Tyrkia som er et yndede feriemål for nordmenn, er langt over hva jeg ville utsatt min egen familie for.

 

Da får det heller bli Spania, Portugal, Hellas eller et land i Asia med buddhister.

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...