Gå til innhold

Flaskehals teori


Boof

Anbefalte innlegg

Jeg har i dag en FX-8350 cpu, 8 cores.

Med HD7990 gfx

8GB minne (1333mhz)

 

Jeg føler og tror at CPU er flaskehals

 

Må f.eks sette til laveste settings i WOW for å kunne raide.

 

Jeg VET at AMD CPU er dårlige for gaming av den modellen jeg har, men jeg lurer på hvor mye flaskehals denne er VS gpu .

 

Ville f.eks HD7990 dratt unna med en i7 7700K .....eller er gpu da en flaskehals?

 

HD7990 regnes til å være jevngodt med GFX1060 i følge TEK.NO sin "kort-vs-kort" ting.

 

Har SSD harddisker.

 

Mvh

 

Boof

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel....hvis du faktisk skjønte hva jeg faktisk spurte om....

De fleste gjør seg selv en tjeneste med å bare overse svadaen LMH1 sprer rundt seg.

Til spørsmålet ditt: Er du sikker på at det er begrensninger i maskinvaren du plages med? 7990 er i praksis en crossfire løsning, som enkelte spill ikke er så glad i.

 
Prøv å se om du har mulig å "skru av" ene kjernen, alternativt Google etter løsninger som forbedrer crossfire kompabilitet med WoW. 
 
8350'en din vil nok duge enda en stund, så får du selv vurdere om du finner en løsning mtp. crossfire eller med nytt singel gpu skjermkort. :)
Lenke til kommentar

 

vel....hvis du faktisk skjønte hva jeg faktisk spurte om....

De fleste gjør seg selv en tjeneste med å bare overse svadaen LMH1 sprer rundt seg.

Til spørsmålet ditt: Er du sikker på at det er begrensninger i maskinvaren du plages med? 7990 er i praksis en crossfire løsning, som enkelte spill ikke er så glad i.

 
Prøv å se om du har mulig å "skru av" ene kjernen, alternativt Google etter løsninger som forbedrer crossfire kompabilitet med WoW. 
 
8350'en din vil nok duge enda en stund, så får du selv vurdere om du finner en løsning mtp. crossfire eller med nytt singel gpu skjermkort. :)

 

 

Takk for svar Rusher.

 

Det som er interessant / bemerkelsesverdig er at om jeg kjører i 1gpu eller 2gpu (crossfire aktivert) så er ikke ytelsen nevneverdig forskjellig. Hvilket er hvorfor jeg mistenker at CPU er bottleneck. 

 

Målet med hele diskusjonen er å få på det rene om jeg i det hele tatt trenger å oppgradere GFX kort om jeg bytter om til Intel ..

 

Jeg blir nok å gå bort fra AMD som Gaming-CPU i fremtiden, og heller bruke Intel.

Men på Streaming riggen min vurderer jeg sterkt en AMD med mange cores.

Endret av Boof
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Takk for svar Rusher.

 

Det som er interessant / bemerkelsesverdig er at om jeg kjører i 1gpu eller 2gpu (crossfire aktivert) så er ikke ytelsen nevneverdig forskjellig. Hvilket er hvorfor jeg mistenker at CPU er bottleneck. 

 

Målet med hele diskusjonen er å få på det rene om jeg i det hele tatt trenger å oppgradere GFX kort om jeg bytter om til Intel ..

 

Jeg blir nok å gå bort fra AMD som Gaming-CPU i fremtiden, og heller bruke Intel.

Men på Streaming riggen min vurderer jeg sterkt en AMD med mange cores.

 

 

Skal nevnes, dagens Ryzen CPU har lite og ingenting til felles med den gamle Bulldozeren. Slik at du trygt kan kjøpe en slik, og legge det du sparer i bedre skjermkort.

 

Men ang. dagen problem: Har du sjekket hvordan belastning på CPU og GPU kjerner er under spilling? Er det noen av de som stanger opp mot 100%?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...