Gå til innhold

kommuneøkonomi


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg er passer for å være avisbud. Det er liksom ikke meg.. Men det er flott at noen gjør det. OG, Aftenposten leier faktisk busser som kommer med østkantenere for å komme til Vindern og Holmenkollen.

Da synes jeg avisbudene skal gjøre noe morsomt i tiden fremover - dele ut Klassekampen til Vindern-boerne.

 

Da blir det liv! :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke jeg er passer for å være avisbud. Det er liksom ikke meg.. Men det er flott at noen gjør det. OG, Aftenposten leier faktisk busser som kommer med østkantenere for å komme til Vindern og Holmenkollen.

Nei, du passer vel bedre til å sitte hjemme i stolen din og fortelle oss alle at VI skal jobbe? Mens du mottar samme beløpene (høyere?) i ukelønn? Sånne folk kalles snyltere og små *****-unger...

 

EDIT: FreeBSD, jeg ville satt pris på et eksemplar jeg .)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

BAHBAHBAH! Du skjønner godt hva jeg mener, og likevel kaster du bort tiden min på å få det inn med teskje.

 

1. DU hverken skaper eller øker verdier på noen måte der du sitter og tar imot penger fra pappa.

 

2. DU som 15-åring kan ikke heve arbeidsløshetstrygd.

 

3. Den dagen faren din sitter på bar bakke uten penger og jobb, og må forsørge familien, den dagen vil du sette pris på arbeidsledighetstrygd.

 

DU ER EN FOR**** LAT LITEN ****** ******-unge... (trademark)

Lenke til kommentar

Vet du, pappa har sagt opp jobben sin nu.

 

Vet du desssuten at en del av de som dropper skolen når de er 15, drar rett på sosialkontoret og hever trygd så det står etter? Hva? Nei, slike trygdeordninger skal begrenses og behandles individuelt, de færreste har virkelig behov for det.

 

Jeg er ikke lat. Jeg skaper neppe noen verdier, untatt mine restaurantbesøk med kjæresten min, bortsett fra det, så er jeg ikke med på å minke noen verdier heller. Mine penger var med på at Aker Kværner klarte å la være å gå under. Men jeg er ingen storaksjonær akkurat.

Lenke til kommentar

Vet du hva, det at faren din har sagt opp jobben er meg revnende likegyldig, han har fremdeles rompa full av gryn.

 

Jeg gjentar ->

3. Den dagen faren din sitter på bar bakke uten penger og jobb, og må forsørge familien, den dagen vil du sette pris på arbeidsledighetstrygd.

 

Riktig?

 

Og igjen, du vet INGENTING om normal personlig økonomi. vet du hva er normal månedslønn ligger på etter skatt? Vet du hva det koster å leve et normalt liv? Om du blir økonom eller noe i den duren syntes jeg synd på eventuelle klienter.

 

Jeg er ikke lat.

 

Og hva gir deg grunnlag for å si at andre som ikke jobber er det?

Lenke til kommentar
Jeg går på skole, HalTan o'store.

 

En normal årslønn vil jeg tro ligger omkring 300 000 til 500 000. Korrigér meg om jeg tar feil.

 

Vet du hva, min far har arbeidet lenge og mye. Kanskje han skulle ta pensjon nå. Vi havner ikke på bar bakke, det har vi selvsagt sikret oss imot.

Ja, du går på skole, det burde resten av 15-åringene i Norge også, ikke sant? Hva er da poenget med å oppfordre de til det motsatte?

 

Nei, når det gjelder årslønn tar du nok FEIL, bombe.

 

Jada, stakkars faren din. Jeg snakket hypotetisk, og vil gjerne ha svar. Så jeg gjentar IGJEN.

 

Jeg gjentar ->

3. Den dagen faren din sitter på bar bakke uten penger og jobb, og må forsørge familien, den dagen vil du sette pris på arbeidsledighetstrygd.

 

Riktig? Nå skal du svare...

Lenke til kommentar

Den dagen vi står på bar bakke, ville kanskje min far begynt som avisbud eller et eller annet, bare for å komme i arbeid. Arbeidsledighetstrygd trenger få. Er det prekært, hart vi sosialkontor.

 

Hva mener du at er en normal årslønn i Norges land da? Økonomisk rapport hentet jeg mine tall fra.

 

En del femtenåringer fra Tveita f.eks. går rundt og henger. De bør heller komme seg i arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...