Gå til innhold

E-SPORT: Må spille kamp igjen etter walkover-krangel


Anbefalte innlegg

 

 

 

Uproft å ikke møte til rett tid, når de på toppen av alt bruker nesten 3 ganger så lang tid som tillatt så skjønner jeg at det blir krevd WO. Men ganske uproft å ikke engang forsøke å ta kontakt med de man skal spille mot også. 40 minutter for sent er udugelighet på høyt nivå. Respektløst ovenfor motstanderen synes jeg... Greit med en omkamp, men jeg synes dette burde fått konsekvenser for laget som ikke dukket opp til rett tid.

Det var ikke 40 minutter. Det er det ene lagets påstand. Loggene sier noe annet.

 

 

Så hva sier loggene? Det andre laget sier 30 minutt (halv åtte), så sannheten er et sted imellom? Eller utenfor intervallet?

 

AtW

Det riktige er 36 minutter. De som påstår 20 minutter, mener 20 minutter etter det skulle vært walkover.

https://imgur.com/fjzHfYG Det riktige er 36min ja og her er bevis!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Slenger meg på her. Fint å se at gamer verdsetter fair play, men er det vits å skrive en artikkel om dette? Hadde det ikke vært bedre å bare sende Mail til lagene om at de må spille kampen?

Viktig å skille mellom Telenorligaen og Gamer i denne saken. Vi i redaksjonen ønsket å dekke denne saken, for å sette fokus på problemet som oppstod, men også for å gi begge parter mulighet til å forklare seg i en artikkel.

 

Denne saken var jo allerede godt kjent på diverse sosiale medier.

Ehm! "Liga- og turneringsansvarlig i Telenorligaen, Erling Rostvåg" men under bildet står det: "Erling Rostvåg er liga- og turneringsansvarlig i Gamer.no."

Rart vi blir forvirret når dere selv roter?

 

Bildeteksten er det korrekte. Erling er ansatt som liga- og turneringsansvarlig hos Gamer.no. Gamer.no eier og driver Telenorligaen, men vi har også turneringer ved siden av. Erling er ansvarlig for begge deler, men han har ingenting med redaksjonen å gjøre og redaksjonen har ingenting med liga- eller turneringsdriften å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte bare å nevne at det har vært en kamp i norsk tippeliga hvor lagets buss kjørte til mjøndalen istedenfor til lillestrøm og laget derfor kom alt for sent. I ligaens beste interesse skal kampen spilles når det er så marginalt, all sunn fornuft tilsier det. Om folk skal bevisst prøve å snike til seg sketchy WOs bygger vi bare et toxic miljø... Regler er faktisk ikke bare regler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte bare å nevne at det har vært en kamp i norsk tippeliga hvor lagets buss kjørte til mjøndalen istedenfor til lillestrøm og laget derfor kom alt for sent. I ligaens beste interesse skal kampen spilles når det er så marginalt, all sunn fornuft tilsier det. Om folk skal bevisst prøve å snike til seg sketchy WOs bygger vi bare et toxic miljø... Regler er faktisk ikke bare regler!

 

Er det marginalt? Det er tross alt over nett, 36 minutt uten å gi ord fra seg engang? Synes ikke det er spesielt marginalt, og er ikke overbevist om at konsekvensløs useriøsitet er i ligaens beste interesse.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Åpenbart er kommunikasjonsplatformen for turneringen umoden siden den ikke har en felles arena hvor kommunikasjon kan skje.

 

Alltid ha en felles arena hvor alle deltakerene kan kontakte hverandre i krisesituasjoner. Da vet alle hvor de skal henvende seg i situasjoner som f.eks. dette.

 

Men igjen. Gjøre ting enkelt blir for dumt. Kommunikasjon burde åpenbart skje på absolutt verste måte. I isolerte forumtråder og whatnot.

Lenke til kommentar

Npr innså Rem Best Girl at de ikke kom til å rekke kampen? Jeg antar tidspunkt for avvikling av kamp var kjent i god tid før kampen..?

 

Hvis det står i reglementet at det er W/O etter 15 minutter, burde man fulgt regelverket, og ikke åpnet for en slags tolkning fordi ditt og datt.

 

Det burde presiseres at det er forsentkommende lag som må aktivt gjøre forsøk på å nå frem i kommunikasjon, ikke de som allerede har møtt opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åpenbart er kommunikasjonsplatformen for turneringen umoden siden den ikke har en felles arena hvor kommunikasjon kan skje.

Det ER en fellesarena: På kampsiden. Enten i kamprapporten der slik at admins varsles eller i kommentarfeltet under. I begge tilfeller varsles motstander og i begge tilfeller blir kommunikasjonen loggført i våre systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...