Gå til innhold

Nord-Korea hevder de gjennomførte vellykket test av hydrogenbombe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mon tro, må jo begynne å lure om Russland har en finger med i spillet her.

For meg uforståelig hvodan Nord-Korea skulle klare å lage hydrogenbomber, jeg forsår at de kan klare å lage fisjonsbomber, men ikke fusjonsbomber uten hjelp.

Hmmm... selvsagt bare ville spekulasjoner, uten holdepunkter overhodet, men man kan jo beynne å lure når en så ressurssvak stat klarer dette, hvis de i det hele tatt har klart det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Mon tro, må jo begynne å lure om Russland har en finger med i spillet her.

For meg uforståelig hvodan Nord-Korea skulle klare å lage hydrogenbomber, jeg forsår at de kan klare å lage fisjonsbomber, men ikke fusjonsbomber uten hjelp.

Hmmm... selvsagt bare ville spekulasjoner, uten holdepunkter overhodet, men man kan jo beynne å lure når en så ressurssvak stat klarer dette, hvis de i det hele tatt har klart det.

"Hvis de i det hele tatt har klart det"

 

De klarer jo ikke knyte skoene sine engang, ikke sant...? Bare ignorer jordskjelvvarslene med signaturen til to prøvesprengninger. Nothing to see here, move along!

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Urettferdig at noen land skal få lov å ha atombomber og andre ikke. Det burde være en "landsrett" å utvikle og ha atombomber og andre våpen i arsenalet sitt.

 

Dette er nok bakgrunnen til Nord-Koreas atomprogram. Programmet startet for flere titalls år siden, og ble satt på pause etter en avtale med usa. Når denne avtalen ble brudt av usa, startet Nord-Korea opp programmet igjen, og er nå i høygir ettersom usa er mer truende enn noen gang.

 

Nord-Koreas verste egenskap er ikke irrasjonell oppførsel, men paranoia. Kim er livredd for å miste makten, og forbereder seg på å bli angrepet. Jeg tviler sterkt på at Nord-Korea kommer til å starte et atomangrep, men jeg er sikker på at de skyter alt de har mot alle fiender de kan treffe, hvis de blir invadert.

 

Bare tanken på hvor mange millioner Sør-Koreanere som kommer til å dø, burde få en hver rasjonell person til å styre unna en innvasjon av Nord-Korea.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Mon tro, må jo begynne å lure om Russland har en finger med i spillet her.

For meg uforståelig hvodan Nord-Korea skulle klare å lage hydrogenbomber, jeg forsår at de kan klare å lage fisjonsbomber, men ikke fusjonsbomber uten hjelp.

Hmmm... selvsagt bare ville spekulasjoner, uten holdepunkter overhodet, men man kan jo beynne å lure når en så ressurssvak stat klarer dette, hvis de i det hele tatt har klart det.

 

 

Det er veldig, veldig usannsynlig at Nord Korea har klart å lage en teller ulam bombe helt på egen hånd. Det er mer sannsynlig at dette er en fusjon boostet fisjonsbombe, altså en fisjonsbombe bestående av hul plutoniumskjerne, med tritium fyll som gir bedre sprengkraft da plutoniumet får neutronhjelp fra tritiumet når den imploderer. Dette er altså ikke en hydrogenbombe, men USA har klart å lage en bombe bygd på dette designet med en sprengkraft på hele 500 kilotonn, så det er krefter nok.

 

Edit: Dette er ikke en hydrogenbombe. 

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar

Urettferdig at noen land skal få lov å ha atombomber og andre ikke. Det burde være en "landsrett" å utvikle og ha atombomber og andre våpen i arsenalet sitt.

 

Hva med å sørge for at ingen har atomvåpen?

 

Nå er det på høytid at regjeringen i Nord-Korea blir styrtet og Kim tatt av dage.

 

Siden det fungerte så bra i Iran og Irak tenker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av og til er styrer så jævlige at det ikke kan bli noe verre om de blir tatt av dage.

 

Men altså - selv om man skulle klare å skyte ned rakettene til Nord-Korea så står man igjen med deres konvensjonelle artilleri som har rundt 40% av Sør-Koreas befolkning innen rekkevidde. Nord-Korea har også diverse kjemiske våpen. De trenger ikke atomvåpen for å drepe tusener, kanskje titusener eller hundretusener.

 

Nord-Korea har garantert hjelp av utenlandske atomforskere.

 

Men vi er på full fart mot en atomkonfrontasjon dersom ikke verden får ut fingeren og enes om å angripe.

Lenke til kommentar

Når jeg ser denne videoen av det populære nordkoreanske jentebandet
Moranbong band blir jeg litt bekymret, da med tanke på hva som skjer uti filmen 4:15.
Jeg tror at nå er tiden inne for å ta i bruk det sterkeste diplomatiet som finnes på jordkloden, nemlig kaffekopp diplomatiet.
Altså at topplederne selv setter seg ned sammen med en kopp kaffe ved et bittelite rundt kafebord, ser hverandre inn i øyene og forteller hverandre hva som plager dem. Gjerne med en sjokoladebit til kaffen.
Kanskje dem kan bli enige om noe, i det minste bør dem kunne bli enige om at sjokoladen var god. Det er jo en begynnelse.
Vi undersåtter over hele jordkloden bør forlange og tvinge våre ledere til å gjennomføre kaffekopp diplomatiet, før dem i det hele tatt får lov til å tenke på å rasle med atomvåpen ovenfor hverandre.

Endret av lovåundre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...