Gå til innhold

Ny tv - usikker.


Anbefalte innlegg

Heisann. Vurderer å kjøpe meg en ny TV. Den skal brukes til Netflix, DVD, sport, bilder- og filmer fra mobil til TV'en. Bluetooth vil jeg ha, og vil etter hvert koble til surround  annlegg. Vil helst ha 55" eller større. Må også ha trådløst nett. Budsjett er på maks 5000,-

 

Har sett litt på denne og denne, hva syns dere om de? 

Endret av Dominator X
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I USA har Tcl en Ok 4k Uhd tv med hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner. Usikker på om denne fins i Norge.

Rtings.com har en omtale

Ehh, jaha? Kan ikke så mye om dette her. Har en gammel 40" TV, som snart tar kvelden. Hva er hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner? Og er disse tingene noe jeg virkelig trenger?

 

 

Nærmeste med alt det samco nevmer fra tcl er nok c7006. Den er over din prisklasse.

 

Jeg hadde heller spart en stund til så du kan øke budsjettet litt.

 

Hvorfor spare? Er dette noe som er et must for å få en god opplevelse av Tv'en eller? Jeg er ikke så kravstor, men har liten peiling på TV og nymoderne greier.

Lenke til kommentar

 

I USA har Tcl en Ok 4k Uhd tv med hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner. Usikker på om denne fins i Norge.

Rtings.com har en omtale

 

Ehh, jaha? Kan ikke så mye om dette her. Har en gammel 40" TV, som snart tar kvelden. Hva er hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner? Og er disse tingene noe jeg virkelig trenger?

 

 

Nærmeste med alt det samco nevmer fra tcl er nok c7006. Den er over din prisklasse.

Jeg hadde heller spart en stund til så du kan øke budsjettet litt.

 

 

Hvorfor spare? Er dette noe som er et must for å få en god opplevelse av Tv'en eller? Jeg er ikke så kravstor, men har liten peiling på TV og nymoderne greier.

Dolby vision og hdr 10 er de nye bilde formatene på ultra hd Bluray og strømme tjenester som Netflix og Amazon prime.

Fald (full array back led) gir dypere sortnivå og bedre bilde kontroll en kant lcd som de fleste tvr bruker desverre.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til de du linker til, men har mer tro på disse:

LG:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4262477

 

eller denne 49 tommer fra Samsung:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4257257

LG og Samsung er vel de mest populære merkene for TV for tiden.

 

Har LGen. God tv. Har apper som Netflix, Youtube og NRK. Resten av "app"-verden de kaller for LG Content er treige saker på denne. Legg også merke til at fotfeste er bredt (måtte kjøpe ny tv-benk).

 

For en irritasjonsfri opplevelse av strømming fra pc/mobil til tv ville jeg nok satset på Apple TV eller Chromecast i tillegg. 

Endret av skycharizards
Lenke til kommentar

Må ikke nødvendigvis ha HDR og Dolby vision. I den prisklassen og den over er kanskje ikke tv-ene gode nok til å utnytte det noe særlig uansett.

 

Men ville nok lagt noe mer i det. De billig tvene sliter gjerne voldsomt med panorering og raske bevegelser

Har bestemt meg for å vente litt mtp Tv-kjøp. 

 

 

 

 

I USA har Tcl en Ok 4k Uhd tv med hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner. Usikker på om denne fins i Norge.

Rtings.com har en omtale

Ehh, jaha? Kan ikke så mye om dette her. Har en gammel 40" TV, som snart tar kvelden. Hva er hdr10 og Dolby vision med full array bak led zoner? Og er disse tingene noe jeg virkelig trenger?

 

 

Nærmeste med alt det samco nevmer fra tcl er nok c7006. Den er over din prisklasse.

Jeg hadde heller spart en stund til så du kan øke budsjettet litt.

 

Hvorfor spare? Er dette noe som er et must for å få en god opplevelse av Tv'en eller? Jeg er ikke så kravstor, men har liten peiling på TV og nymoderne greier.

Dolby vision og hdr 10 er de nye bilde formatene på ultra hd Bluray og strømme tjenester som Netflix og Amazon prime.

Fald (full array back led) gir dypere sortnivå og bedre bilde kontroll en kant lcd som de fleste tvr bruker desverre.

 

Takk for denne forklaringen. 

 

 

 

Kjenner ikke til de du linker til, men har mer tro på disse:

LG:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4262477

 

eller denne 49 tommer fra Samsung:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4257257

LG og Samsung er vel de mest populære merkene for TV for tiden.

 

Har LGen. God tv. Har apper som Netflix, Youtube og NRK. Resten av "app"-verden de kaller for LG Content er treige saker på denne. Legg også merke til at fotfeste er bredt (måtte kjøpe ny tv-benk).

 

For en irritasjonsfri opplevelse av strømming fra pc/mobil til tv ville jeg nok satset på Apple TV eller Chromecast i tillegg. 

 

Det blir nok til at jeg venter litt med kjøp. Vente å se om jeg finner noen gode tilbud mot Januar eller noe. Takk for alle svar og erfaringer, folkens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...