Gå til innhold

[Løst] Hva er denne skruen?


Anbefalte innlegg

Kjøpt meg nytt kabinett, og i der som skruefestene til hovedkortet er det en slik skrue (se vedlegg). Aldri sett en slik... Skal jeg la den være der? Vil knotten passere gjennom skruehullet på HK?

 

Edit: Selvfølgelig vil den passere gjennom, den er jo samme størrelse som skruene.

post-356524-0-59653000-1503512527_thumb.jpg

Endret av Janzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det er en avstandsskrue, men den er litt spesiell, istede for et skruehull så er det en liten tapp som skal gå igjennom et av skruehullene på hk.

 

pass på at den sitter i et hull i kabinettet som passer med et hull i hovedkortet ditt.

 

det er dog anbefalt å ha en vanlig avstandsskrue istede for den typen der, det er bedre å skru fast hk med vanlige skruer. sjekk hvilke type som passer, det er som oftest to typer skruer

Lenke til kommentar

Hvilket kabinett er det? Er som regel alltid en sånn montert rundt midten av der HK kommer, også er det enten montert flere rundt som man evt må tilpasse selv, eller så er det med flere som du må skru inn selv. Litt avhengig av produsent osv. Den der er egentlig veldig fin når man har montert avstandskruer til alle hullene, for da holder HK seg oppe av seg selv, mens man skrur inn de skruene som fester HK.

Lenke til kommentar

Vil knotten passere gjennom skruehullet på HK?

Ja. Et av hullene på hovedkortet er ikke ment å brukes for å feste hovedkort til kabinett, men for å holde hovedkortet på plass mens du setter inn skruene på de andre hullene. Jeg tror det var hullet under RAM-sporene eller nærme midten på vanlig ATX formfaktor.

 

Med denne skruen kan du "henge opp" hovedkortet så du får satt i skruene.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...