Gå til innhold

AMD bekrefter at frittstående RX Vega 64 kommer tilbake til butikkene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man får dårligere ytelse i BF1 med både Amd og nVidia. Så å teste dx12 i Bf1 er lite vits :)

 

En grunn for at "ingen" spiller bf1 i dx12. Ingen fordeler, bare lavere fps :p

 

Med mindre cpu bottlenecker som i mitt tilfelle med fx 8320 (da 4.3ghz) og 7950. Fikk litt bedre resultat med dx 12 kontra dx 11.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gir litt mer mening hvis man tenker over at bitcoin folkene støvsuger markedet når en ny generasjon kort er på plass.

De ikke gidder å kjøpe en bundle... Ergo det blir mer kort til de som spiller.

 

Når det er sagt... PR folkene burde få seg et spark på leggen for dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Det ville vært fint å få litt mer innsyn i hvor mange kort de har klart å produsere. Fra det jeg har lest har det vært vanskelig for AMD å få tak i nok HBM2 minne.

Også interessant er at prisen på GDDR5X minne sannsynligvis også kommer til å øke fremover, så lurer på hvor mye GTX1080 og TI vil ligge på.

Lenke til kommentar

kan noen forklare meg hvorfor folk har "gått mann av huset" for å kjøpe dette kortet når det ifølge tek.no bråker som en støvsuger, og yter dårligere enn et random 1080 ?

Ingen har gått mann av huset. Komplett fikk inn 350 kort? Og ikkje fått flere enda. Ingen andre butikker har fått enda i Norge...

 

Rett meg om jeg tar feil :)

Lenke til kommentar

 

kan noen forklare meg hvorfor folk har "gått mann av huset" for å kjøpe dette kortet når det ifølge tek.no bråker som en støvsuger, og yter dårligere enn et random 1080 ?

Ingen har gått mann av huset. Komplett fikk inn 350 kort? Og ikkje fått flere enda. Ingen andre butikker har fått enda i Norge...

 

Rett meg om jeg tar feil :)

Alle shipments Newegg, Amazon, etc. har fått, har visst blitt borte i løpet av *få* timer. Så salgsmessig i forhold til tilgjengelighet kan man si at RX Vega er en suksess.

Men... Grunnen til sikkert 90% av salgene er nok forhåndsbestillinger og generelt gira minere, som gikk ut ifra at ryktene om ~70MH/s stemte. I tillegg til folk som av forskjellige grunner kun ønsker å kjøpe AMD, som for eksempel å få en "komplett AMD-rigg".

 

Personlig venter jeg på Vega 56 med kjøleløsninger fra AIB. Min grunn er hovedsakelig Freesync. Har en veldig god skjerm nå som har Freesync, og ved neste skjermoppgradering vil jeg igjen velge en skjerm med Freesync, for å spare fort et par tusen kroner.

Lenke til kommentar

Det ville vært fint å få litt mer innsyn i hvor mange kort de har klart å produsere. Fra det jeg har lest har det vært vanskelig for AMD å få tak i nok HBM2 minne.

Også interessant er at prisen på GDDR5X minne sannsynligvis også kommer til å øke fremover, så lurer på hvor mye GTX1080 og TI vil ligge på.

 

Nvidia har utstyrt kortene sine med HBM2 i snart et år nå. Om AMD ikke får tak i, så er det deres feil. (altså, de betaler ikke nok)

Lenke til kommentar

kan noen forklare meg hvorfor folk har "gått mann av huset" for å kjøpe dette kortet når det ifølge tek.no bråker som en støvsuger, og yter dårligere enn et random 1080 ?

 

random 1080 yter i bedre spill, mens vega kortene har høyere regnekraft i antal flops. Når det kommer til kryptovaluta mining, så er høyere flops bedre. Skyld på driver eller spillutvikler eller begge

Lenke til kommentar

 

random 1080 yter i bedre spill, mens vega kortene har høyere regnekraft i antal flops. Når det kommer til kryptovaluta mining, så er høyere flops bedre. Skyld på driver eller spillutvikler eller begge

 

NVidia sine GPUer til compute formål koster latterlig latterlig mye mer enn GeForce serien. De er derimot fortsatt verdt det med sin økte regnekraft. Nå, sett dem til å spille spill. Er de bedre? Nei.

 

Ta en Intel Xeon. Deres mest ekstreme Xeon. Sett den mot deres nyeste i7-7700K, hvem vinner i fps? i7-7700K. Handler ikke om drivere eller spillutviklere. Handler om hva som er bra til hva. Ikke egentlig Nvidia sin feil at AMD også lager kortene bra på andre ting som har lite utslag i spill. Nvidia er veldig flinke på å lage akkurat det de trenger og ikke mer. AMD er veldig flinke på å bare lage gode kraftige kort. Men med lavere utnyttelsesgrad og styrker innenfor felt som ikke er spill også, så det hjelper dem ofte veldig lite for å slå Nvidia i spillytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...