John Kr Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Formaterte PC'en etter installason av 2 like (Seagate S-ATA 7200.) disker. PC forøvrig lik signaturen. Dette har jeg ikke greie på. Under selve installasjonen av windows XP Pro kunne jeg ikke erindre om jeg fikk valget om å kjøre Raid 0 eller 1. Nå har jeg OS på den ene disken og den andre er blank. Har intallert Raid driversettet. Oppfatter det slik at det er forsent å velge Raid nå. Er det noen som kan forklare forløpet ved installason av Raid? Når velger jeg 0 eller 1? På forhånd takk.
CFD Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 Jepp.. Slike ting velger du ikke når du legger inn windows.. Her må du ut i Firmwaren til Raidkortet ditt når det teller opp disker og dermed måtte du valgt Raid1/0 og dermed valgt stripe size.. Så måtte du ha gått igjennom det vanlige "trykk F6 under instalasjon av windows"
Lch Skrevet 7. desember 2003 Skrevet 7. desember 2003 RAID 0 må man sette opp før man overhodet bruker diskene. RAID 1 kan du vel sette opp nå, slik CFD skisserer (YMMV).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå