Gå til innhold

Fortelling: skrive en setning hver


Morromann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De thailandske passasjerene i bussen, konfliktunvikende som de gjerne er prøvde så godt de kunne å late som om de ikke la merke til obscønitetene som foregikk bakerst i bussen; likevel pratet de seg selv imellom med ord som farang* og khatoey**, noe som Ola selvfølgelig ikke visste hva betydde, men som shemalene, som selv var thai, veldig godt fortstod hva betydde.

 

 

 

*nedsettende thailandsk ord for utlending

**thailandsk for shemale

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Anyone? OK jeg går videre:

 

 

Men etter en 8-10 timers kjøring var bussen endelig fremme i Pattaya; Ola kysset shemalene farvel; de skulle på jobb i Dimitris Ladyboy Bar; og der i grøftekanten ved bussholdeplassen fikk Ola øye på en forlatt sykkel; helt på impuls og uten å tenkte over det plukket han opp sykkelen og syklet det siste stykket frem til Lasse Gjødselplassens hallikvilla: det var 24 mars og tre måneder siden Lasse hadde ringt og invitert sin gamle venn.

 

063dc9c5cef2_sf_6.jpg

Lasse Gjødselplassen i Pattaya

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Lasse fortsatte fresende og spyttet rant mens han raste: "JEG BETALTE FLYBILETT FOR DEG TIL BANGKOK TREDJE JULEDAG; FØRSTE KLASSE OG 30 000 SPENN BETALTE JEG; JEG STOD DER PÅ FLYPLASSEN OG VENTA PÅ DEG MED LIMO KLAR TIL OG PLUKKE DEG OPP OG DU VAR IKKE DER; HVA I H*LVETE ER DET DU HAR HOLDT PÅ MED OG HVORFOR KOMMER DU FØRST NÅ TRÅKKENDE PÅ EN J*VLA SYKKEL`?".

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nervøs og skjelven åpnet Ola munnen og stammet: "m-m-menn minn gamle v-v-v-venn Lasse; du vet jo at jeg har uhelbredelig f-f-f-f-f-flyskrekk; hu-hu-hu-hu-husker du ikke den gangen i fjerde klasse da vi skulle på k-k-korpstur til Spania og flyet måtte n-n-nødlande fordi jeg lå der og skreik og hylte som en gal og mamma m-m-måtte kjøre helt til Tyskland for å he-he-hente meg hjem til Indre Grautdal?".

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Timene gikk, latteren trillet, Jack Daniels-flasken var snart tom, og stemningen utover de sene nattetimer var både oppklarende og underholdene, og ikke minst en stor lettelse for Ola at han endelig var kommet i havn, historiene fra turen gjorde Lasse virkelig stolt og begeistret for Ola, han ble nesten forelsket i ham igjen etter all den tid fra hverandre.

Lenke til kommentar

Lasse var ikke bare kanon drita; han hadde snorta kokain i tillegg og var helt i ekstase: "ja hehehe hohoho gamle Ola"; la han til: "du er litt av en skrøneamaker du; flyvende tepper, ånder i kokkosnøtter, magiske veltepettere, samuraier hæhæhoho; det var slike historier vi fortalte læreren vår på barnsekolen da vi skulka; du har alltid vært flink til å fortelle skrøner du Ola"; sa Lasse helt i ekstase som var sikker på at Ola diktet opp de mest fantastiske delene av reisen sin men Ola la da til litt hissig "jeg juger ikke til deg, Lasse, alt jeg forteller deg er sant".

Endret av Morromann
Lenke til kommentar

Da sa Lasse; Ola da, kjerpings nå, se deg om kring, ser du ikke at det ikke er virkelig", da så Ola seg rundt i huset og la merke til noe skikkelig uvanelig, akkurat der og da så han vekkeklokka og nattboret hans skimtes igjenom veggen, og klokken begynte å ringe, med det samme den ringkte så var han hjemme igjen i senga på moranskvisten, og oppfattet alt det han har opplevd som en drøm, så røyste han seg opp av senga og satt ved senge kanten og kjønte ingen ting, så mummlet til seg selv; det går ikke ann, det var så utrolig realt, og så seg rundt igjen med stemmen til Lasse sier igjen; se deg om kring, ser du ikke at det ikke er virkelig; så så Ola det samme greia igjen vekkeklokka og nattboret hans skimtes igjenom someromsveggen, og alt var like realt. :eek: :eek:

 

 

 

Inception og déjà vu effekt.

InceptionArch_Slusher.jpg

Ola vil også oppleve omentrent nesten alt på ny.

 

 

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Men DET var bare en drøm; for Ola var slett ikke hjemme i Grautdal og drømte det hele; han var virkelig kommet frem til Pattaya og alt han hadde opplevd var ekte; han hadde var blitt kanonfull av to flasker whisky og så smått våknet han opp der på stuegulvet i villaen til Lasse Gjødselplassen i Pattaya, kollosalt fyllesjuk og med en skallebank lik klokketårnet i Notred Dame inne i hodet, hele gulvet i Lasses stue var fullt av spy og knuste glass og i et annet hjørne lå Lasse der og snorka og siklet rant ned over gullkjedet han hadde over den feite magen sin.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...