Gå til innhold

Nintendo 64 kontroller på Mac


Seen

Anbefalte innlegg

Hei! Har skaffet meg Nintendo 64 emulatoren til min mac, og har lenge tenkt på å skaffe meg kontroller som fungerer på macen min da jeg ikke har tv. Har noen erfaring med dette, og eventuelt kan gi meg litt tips og råd? Finner ikke så mye på google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du tenker å kjøre Nintendo 64 kontroller er vel dette ett alternativ, reklamerer vertfall med mac støtte men noe settup i emulatoren tipper jeg du må regne med. Kvaliteten på disse vet jeg dessverre lite om

 

LINK

 

Om du har orginale kontrollere liggende kan kanskje en slik overgang være ett alternativ 

 

LINK

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Det er forøvrig ingenting i veien mot å bruke en annen kontroller, f.eks til Xbox. Det er nok knapper på den til å mappe alt fra N64, og ergonomien og layouten er en del hakk bedre. Gitt at det funker på mac. 

 

Har forøvrig 2 stk av nøyaktig den USB N64 kontrolleren som linkes over. Det er søppel, styrestikken lever sitt eget liv og dårlig kvalitet tvers gjennom. 

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Er du sikker på at det er nøyaktig den typen der du har? Jeg har en slik en (i svart), og den fungerer perfekt. Det er en ny og forbedret stikke hvor analogen fungerer perfekt, og så vidt jeg kan skjønne så kommer den til å holde seg mye lengre enn de orginale. Så skulle jeg kjøpe en til broren min. Da fikk jeg en som var mye dårligere. Stikka var av den gamle typen, og vi fikk den ikke til å fungere analogt. I annonsen så den ved første øyekast ut som den typen jeg kjøpte selv (det sto retrolink i annonsen), men da vi i ettertid så nærmere på bildene så vi at det ikke var helt samme type. Men denne typen som er linka til her ser ut som den som jeg har, som fungerer ypperlig for meg (på en Windows-maskin, that is).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Er du sikker på at det er nøyaktig den typen der du har? Jeg har en slik en (i svart), og den fungerer perfekt. Det er en ny og forbedret stikke hvor analogen fungerer perfekt, og så vidt jeg kan skjønne så kommer den til å holde seg mye lengre enn de orginale. Så skulle jeg kjøpe en til broren min. Da fikk jeg en som var mye dårligere. Stikka var av den gamle typen, og vi fikk den ikke til å fungere analogt. I annonsen så den ved første øyekast ut som den typen jeg kjøpte selv (det sto retrolink i annonsen), men da vi i ettertid så nærmere på bildene så vi at det ikke var helt samme type. Men denne typen som er linka til her ser ut som den som jeg har, som fungerer ypperlig for meg (på en Windows-maskin, that is).

KZElRrU.jpg

 

bare søppel

Lenke til kommentar

Spiller ikke emulator til vanlig, men har testet med N64 på Mac, og min erfaring er at moderne kontrollere (PS4/Xbox og sannsynligvis de fleste USB-kontrollere) ikke fungerer optimalt. Du får rett og slett ikke full analog styring, som er nødvendig for god spillopplevelse i spill som GoldenEye. Siktet hopper noen piksler for hvert "trinn".. ikke spesielt gøy for manuell sikting. Hvis dette hadde vært viktig for meg, så hadde jeg nok skaffet USB-adapter og brukt originalkontrolleren eller Hori's mini-kontroller (koster mye penger nå).

Lenke til kommentar

Eventuelt har vi forskjellige standarder.

Det kan godt være. N64 kontrollen er jo ikke bra sammenlignet med de fleste kontrollene som er aktuelle i dag. Men når jeg spiller med min er det akkurat som å burke en ny N64 kontroller, bortsett fra at stikka varer mye lengre. Alt annet er likt. Derfor mener jeg at jeg har vært heldig med min da. 

Lenke til kommentar

 

Eventuelt har vi forskjellige standarder.

Det kan godt være. N64 kontrollen er jo ikke bra sammenlignet med de fleste kontrollene som er aktuelle i dag. Men når jeg spiller med min er det akkurat som å burke en ny N64 kontroller, bortsett fra at stikka varer mye lengre. Alt annet er likt. Derfor mener jeg at jeg har vært heldig med min da. 

 

 

Start opp GoldenEye, manuelt sikte, og fortell om siktet beveger seg glatt eller hakkete.

 

193249-goldeneye-007-nintendo-64-screens

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...