Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei! Først og fremst, jeg er FOR alle vaksiner.

 

Jeg og samboeren skal ta den første vaksinen med vår datter i morgen, både jeg og mor er for alle vaksiner, men det har kommet opp et lite dilemma, søsteren til dama har 3 barn, så når vi lurer på noe, spør vi ofte henne. Da det kom opp at vi skulle ta rotavirus vaksine i morgen, så sier henne at hennes yngste sønn (1 år), grein og var helt fra seg i flere dager etter vaksinen. 

 

Er det slik at rotavirus vaksinen har en høy andel med barn som får bivirkninger? Er det slik at vi kan eventuelt utsette vaksinen til vi skal på ferie eller annet neste år? Bør vi vurdere å droppe den helt?

 

 

At dama har lest på nett, hjelper jo også svært lite, du hører jo om de få som har bivirkninger, ikke om alle tilfellene det har gått greit i. 

 

Er ikke ute etter hets, men er en bekymret far.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, er relativt kjent med fordeler og ulemper, er mer usikker om det er verdt å ta vaksinen om 30% får bivirkninger. Jeg jobber dessverre nå i Oslo, og må pendle godt over en time hver vei hver dag, og med familien til dama på ferie, så er hun alene 10-11 timer om dagen til jeg begynner i ny jobb om noen uker. Det jeg tenker på, er at om hun får bivirkninger, så har dama en helvettes jobb med å forsøke å roe henne ned.. Men ja, ulempene er jo dessverre mye større ved å ikke ta den, selv om det er ingen registrerte dødsfall i Norge i nyere tid pga. rotavirus. 

 

Vi skal følge alle andre vaksiner, så det er ikke snakk om å være en vaksinemotstander, hadde dama sagt nei til vaksiner, hadde jeg satt foten ned og sagt at det er uaktuelt å ikke følge vaksineplanen. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...