Gå til innhold

Nytt grafikk kort

Shotherra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å kjøpe nytt grafikk kort og kom fram til GF FX 5600 128mb. Det jeg lurer på er om det er neon andre kort som yter bedre enn dette? Gjennom tester så har ATI nesten alltid gjort det bedre enn Nvidia!! Og det har også vært litt problemer med driverne fra ATI. Jeg er best kjent med Gforce.

Hvilken hastighet har Asus GF FX 5600 på minne og gpu? vil ha god ytelse og høy hastighet på kortet, og prisen bør ikke være så altfor stiv... snakker om 1500,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke de kortene du prater om Jan E. Jeg har ett Ati 9700 pro og Asus Fx 5900,jeg må si deg att Ausu`en er det mindere problemer med i spill enn Ati kortet(Min erfaring),ja Ati har noen problemer drivere,jeg personlig ville valgt Asus.Bare les i forumet hvor mange som har problemer med 9600 kort.Kan være att de har moddet kortene så det er derfor de har problemer.Ytelsen forskjellen vet jeg ikke så mye om.

Skrevet

nå ble jeg veldig i tvil... :roll: De fleste har problemer med Radeon 9600??! og driverne er ikke akkurat det store!, FX 5600 er ikke no bra kort sier noen, FX 5900 koster fra 2000,- og oppover.. (litt for dyrt for meg..)

Men hva med det powercolor radeon? er det noe tess? og hastigheten da?

Skrevet

Personlig ville jeg heller tatt en titt på nVidia sitt GeForceFX 5700 Ultra som er det beste mellomklasse kortet per dags dato. Til dere som vil kritisere dette, så anbefaler jeg dere å lese noen tester først.

Skrevet
Personlig ville jeg heller tatt en titt på nVidia sitt GeForceFX 5700 Ultra som er det beste mellomklasse kortet per dags dato. Til dere som vil kritisere dette, så anbefaler jeg dere å lese noen tester først.

Stemmer.

Betaler heller noen kroner ekstra for det og viker unna Radeon sine triste drivere.

Skrevet

sjekket ut FX 5700 på psdata.no (Microstar Geforce FX5700U 128MB AGP DVI TV-Out Retail) ultra versjonen vel? det koster 1848,- så på minne hastigheten.. den lå på hele 900mhz.. og gpu på 400mhz... :p:green: dette ser ut til å være et digg kort.. tror jeg skal kjøpe det.....

Skrevet

Er det ingen som har noe å si? jeg har bestemt meg for det Microstar Geforce FX5700U 128MB AGP DVI TV-Out Retail (ultra versjon)... hvis det er ingen andre som har noe negativt å tilføye... radeon kortene har det vært problemer med driverne til.... så da er Nvidia best....

Skrevet

For det første, ikke hør på alle som babler om drivere og annet. nVidia har like mye trøbbel!

For det andre, et FX5700 Ultra er et meget godt kjøp, dette er det beste kortet i mellomklassen. Du vil nok bli fornøyd med et sånt ja.

Skrevet
For det første, ikke hør på alle som babler om drivere og annet. nVidia har like mye trøbbel!

For det andre, et FX5700 Ultra er et meget godt kjøp, dette er det beste kortet i mellomklassen. Du vil nok bli fornøyd med et sånt ja.

:yes:

Skrevet (endret)

mellom klasse...

for under 1500 får du et radeon 9600xt kort på psdata.no

da er det med innebygget temp måler (rett meg om jeg tar feil), og du kan overklokke det med måte....

+ HL2 om det noengang kommer

edit_

dette kortet med omegadrivere i dx9 applikasjon.... tar ikke det susen på 5700?

Endret av genesis
Skrevet (endret)

FX 5600 er ikke å annbefale. :thumbdown:

Den bygger på NV30 chippen til Nvidia som sliter veldig.

Isteden for 5600 ville jeg helle annbefale

FX5700Ultra

eller

Ati 9600XT

begge kortene koster ikke så veldig mye mer, og har mye bedre ytelse.

I tilleg følger det med hl2 i 9600XT versjonen. :thumbs:

Fx5700Ultra bygger på NV36 som er nyere og bedre enn NV 30

:thumbup:

EDIT: Og hvis du bestemmer deg for FX5700Ultra så ville jeg annbefale å kjøpe gainward sin "Golden Sample" versjon, golden sample vil si at den har raskere minne og er overklokka litt fra før av, i tillegg følger det med ett eget tunning system (overklokkingsprogram)

Dette kortet koster ca. 1800 på komplett.no og er virkelig å annbefale i mellom-klassen

trykk her for å se kortet på komplett

Endret av SwEEt^AmbEr
Skrevet

FX5700 ultra har bedre ytelse enn 9600XT, og det virker som om DX9-ytelsen er i orden og.

Det hele er en smakssak, og jeg mener at 5700Ultra til 1800,- er et godt kjøp. 9600XT koster for det meste 1700-1600, så hvis du finner en link til et kort som koster under 1500,-, så hvis oss den.

Skrevet (endret)

Connect 3D Radeon 9600XT koster under 1500 på PSdata !

og å si at FX5700 har bedre ytelse enn Radeon 9600 blir vel litt feil, for den har jo ikke det på alle tester og slikt. Og hvor har du sett DX9 ytelsen til FX5700 ? Og hva med AA og AF ?

Endret av Cthulhu Dawn
Skrevet
Connect 3D Radeon 9600XT koster under 1500 på PSdata !

og å si at FX5700 har bedre ytelse enn Radeon 9600 blir vel litt feil, for den har jo ikke det på alle tester og slikt. Og hvor har du sett DX9 ytelsen til FX5700 ? Og hva med AA og AF ?

Det og si det omvendte blir vel litt feil, har du noen tester å vise ?

Skrevet

ok, jeg har bestemt meg for FX 5700 ultra kortet, får se om det blir gainward (golden sample) eller et av de andre produsentene, komme nok til å bruke powerstrip hvis jeg ikke kjøper gainword kortet.... synd de ikke har gainword på psdata.no :dontgetit:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...