Gå til innhold

Studenthybel privat vs camptrondheim


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er ute i siste liten med å skaffe meg et sted å bo i Trondheim. Jeg skal kun bo der 1 skoleår for å ta et årsstudium. 

 

Hva er fordelene/ulempene med å finne en studenthybel privat på finn eller "offentlige" via SiT eller CampTrondheim?

 

Jeg har funnet en hybel på finn som ligger 100meter fra NTNU hvor 5stk deler på 2bad til 6500kr.  CampTrondheim har studenthybler til 6400kr hvor bare 2stk deler på ett bad, pluss man har egen kjøkkenkrok. Ulempen er at denne ligger 20min unna NTNU med buss. 

 

Er det bedre for meg å leie via CampTrondheim kontra privat via finn? Jeg føler jeg gjør et smart valg ved å velge den hvor man tilnærmet bor alene for å slippe hjemmefester og spetakkel, da jeg er en skikkelig partybremser. Men samtidig så er denne hybelen langt unna skolen. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bor selv privat og er super fornøyd med det. Jeg synes at 6500 kr var mye for et rom på et kollektiv på fem stykker. Jeg bor i noe tilsvarende og jeg betaler 4000 kr og jeg bor også rett med campus. 

 

Camp Trondheim vet jeg veldig lite om så der kan jeg ikke hjelpe deg med mer info,

 

SiT er både og, mange fine boliger men også noen som er det jeg vil kalle under standard. 


 

Lenke til kommentar

Det lå utleieboliger på granåsen til 6500,- tidligere i sommer hvor du fikk hele leiligheten alene, 55kvm alt av hvitevarer osv...

 

Fordelen med SIT er at du vet hva du får, på privatmarkedet er det enormt mange utleiere som ikke er seriøse. 

 

Fordelen med å bo med så få som mulig er at du minsker muligheten for et skikkelig jævlig år grunnet vanskelige romkamerater. Jeg ville tatt den lengre unna.

Lenke til kommentar

Det lå utleieboliger på granåsen til 6500,- tidligere i sommer hvor du fikk hele leiligheten alene, 55kvm alt av hvitevarer osv...

 

Fordelen med SIT er at du vet hva du får, på privatmarkedet er det enormt mange utleiere som ikke er seriøse. 

 

Fordelen med å bo med så få som mulig er at du minsker muligheten for et skikkelig jævlig år grunnet vanskelige romkamerater. Jeg ville tatt den lengre unna.

 

Jeg støtter Sampons synspunkt. Jeg bodde med en som var veldig vanskelig i et år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...