Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil - vinyldeksler har fått hvite flekker


TMB

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en fabrikkny bil som er ca. 8 måneder nå. For noen uker siden begynte jeg å merke at på vinyldekslene på dørene foran, samt på plastdeksler i midtkonsollen har det kommet lyse flekker/spots, akkurat som at belegget har blitt bleket eller noe slikt. Jeg har ikke brukt noe form for rens/vaskemidler bortsett fra vann og spray beregnet på vinyl. Har liten tro på at det er fingermerker eller møkk da noe er på områder hvor jeg aldri tar med hendene, og det virker ikke å gå bort litt engang når jeg vasker med vann.

 

Er dette normalt på en helt ny bil (første gang jeg har helt ny bil) eller burde jeg klage til forhandler?

 

Prøvde å ta noen bilder, synes ikke så veldig godt men.

 

post-106660-0-82464700-1500731721_thumb.jpg

 

post-106660-0-03597800-1500731726_thumb.jpg

 

post-106660-0-32252700-1500731738_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Svetter du mye? Det kan isåfall forklare merkene ved vinduene. Ellers så ville jeg tatt den med til forhandler om det ikke er altfor langt unna og rådført meg  med de.

Lenke til kommentar

Bruk litt lunkent/lett varmt vann i en mikrofiberklut og se om det går bort. Eventuelt bruk litt skånsomt rengjøringsmiddel.

 

Sjekk bilpleie gruppen på Facebook for eksperttips om overnevnte ikke gir resultat.

Endret av ronorio
Lenke til kommentar

Dette fjerner du lett med en fuktig melaninsvamp, også kalt Magic Sponge . Husk å etterbehandle med en vinylkrem.

Ikke en god ide på strukturert plast. Prøv å fjern det med en egnet apc og en stiv børste, type tann- eller neglebørste.

Endret av sungun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...