Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2018


DeQu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hvordan gikk testen "deduktiv logisk tenkning" med dere? Fikk "vanskeligere enn andre" på den...

Selv fikk jeg "Sammenlignet med andre er det enklere for deg å håndtere oppgavene i denne testen." Men er det noen som vet om man kan få avslag i søknaden pga dårlig score på norsktesten?

 

Ikke stress med det. Fikk selv dårlig på norsktesten, og jeg klarte meg ;)

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan gikk testen "deduktiv logisk tenkning" med dere? Fikk "vanskeligere enn andre" på den...

Selv fikk jeg "Sammenlignet med andre er det enklere for deg å håndtere oppgavene i denne testen." Men er det noen som vet om man kan få avslag i søknaden pga dårlig score på norsktesten?

Ikke stress med det. Fikk selv dårlig på norsktesten, og jeg klarte meg ;)

Godt å høre ???

Lenke til kommentar

Hei! :) 

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Jeg testet meg selv på treningssenter ved å brette et ark over stangen, slik at stanga ble like tykk som en vanlig bom der brystet skal treffe. Dersom du ønsker andre øvelser enn selve testen, kanskje push-ups kan være noe?  :) Det kan være nyttig både til bom-øvelsen og når man skal ned på magen på løpetesten.

Lenke til kommentar

 

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Jeg testet meg selv på treningssenter ved å brette et ark over stangen, slik at stanga ble like tykk som en vanlig bom der brystet skal treffe. Dersom du ønsker andre øvelser enn selve testen, kanskje push-ups kan være noe?  :) Det kan være nyttig både til bom-øvelsen og når man skal ned på magen på løpetesten.

 

 

Takk for svar :) skal prøve det med arket :D

Lenke til kommentar

 

 

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Jeg testet meg selv på treningssenter ved å brette et ark over stangen, slik at stanga ble like tykk som en vanlig bom der brystet skal treffe. Dersom du ønsker andre øvelser enn selve testen, kanskje push-ups kan være noe? :) Det kan være nyttig både til bom-øvelsen og når man skal ned på magen på løpetesten.

Takk for svar :) skal prøve det med arket :D
Vet dere hvor tykk den skal være?
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Jeg testet meg selv på treningssenter ved å brette et ark over stangen, slik at stanga ble like tykk som en vanlig bom der brystet skal treffe. Dersom du ønsker andre øvelser enn selve testen, kanskje push-ups kan være noe? :) Det kan være nyttig både til bom-øvelsen og når man skal ned på magen på løpetesten.
Takk for svar :) skal prøve det med arket :D
Vet dere hvor tykk den skal være?

 

Googla meg frem til 10 cm, så satser på at det er riktig :hmm:  Det er i alle fall det som brukes i turn. 

Endret av Brg1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Jeg testet meg selv på treningssenter ved å brette et ark over stangen, slik at stanga ble like tykk som en vanlig bom der brystet skal treffe. Dersom du ønsker andre øvelser enn selve testen, kanskje push-ups kan være noe?  :) Det kan være nyttig både til bom-øvelsen og når man skal ned på magen på løpetesten.

 

Ser ikke helt hvordan pushups, som trener bryst og triceps vil hjelpe på en ryggøvelse. Ville heller anbefalt nedtrekk eller roing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg har spørsmål angående karakterer! Jeg bor og ønsker å komme inn i Oslo og har bare søkt her da jeg har 5,5 i snitt. Har allikevel begynt å bekymre meg for om det var dumt å ikke søke på de andre stedene også selv om snittet mitt sannsynligvis er godt nok. Har jeg forstått det riktig at det er sånn at hvis jeg består alle tester nå i mai/juni så kommer jeg inn i Oslo, og hadde gjort det uansett dersom jeg hadde søkt alle de andre stedene også fordi snittet er godt nok for Oslo? Det er vel bare karakterpoeng som avgjør hvor man blir tatt opp? 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg har spørsmål angående karakterer! Jeg bor og ønsker å komme inn i Oslo og har bare søkt her da jeg har 5,5 i snitt. Har allikevel begynt å bekymre meg for om det var dumt å ikke søke på de andre stedene også selv om snittet mitt sannsynligvis er godt nok. Har jeg forstått det riktig at det er sånn at hvis jeg består alle tester nå i mai/juni så kommer jeg inn i Oslo, og hadde gjort det uansett dersom jeg hadde søkt alle de andre stedene også fordi snittet er godt nok for Oslo? Det er vel bare karakterpoeng som avgjør hvor man blir tatt opp?

Takk for svar! :)

Det stemmer.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IFb0qEISeP

Hei! :)

Er det noen jenter her som kan gi meg noen tips til lav bom. Jeg sliter med å teste øvelsen. Har prøvd å rigge noe til på treningssenter, men funka dårlig... Og om noen har noen gode øvelser til å trene på lav bom bortsett fra selve øvelsen?

 

Takk for svar :)

Pull Ups i TRX er en god start ? ha beina i bakken, hold i tauene med ca skulderbreddes avstand og trekk deg mot tauet. Blir ca samme som på testen, men med bedre treningsutbytte enn med vanlig bom. Etterhvert som det føles lettere lar du kroppen komme lengre ned mot gulvet i startposisjon. Sikkert noen gode videoer på YouTube hvis forklaringen min ikke holder!

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å bli spent på opptaket nå, og da spesielt intervjuet. Spørsmål til dere som allerede har vært på intervju tidligere: Fikk dere noen spørsmål dere ikke klarte å svare på? Kan man bli funnet egnet selv om man ikke klarer å svare på alle spørsmålene på intervjuet? Lurer ikke på spesifikke spørsmål, men om det er "greit" å ikke klare å svare på ett par spørsmål - eller om løpet er kjørt da. Skjønner at det er en helhetsvurdering, men er fortsatt spent på om jeg klarer å svare på alt de skulle spørre meg om.  

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å bli spent på opptaket nå, og da spesielt intervjuet. Spørsmål til dere som allerede har vært på intervju tidligere: Fikk dere noen spørsmål dere ikke klarte å svare på? Kan man bli funnet egnet selv om man ikke klarer å svare på alle spørsmålene på intervjuet? Lurer ikke på spesifikke spørsmål, men om det er "greit" å ikke klare å svare på ett par spørsmål - eller om løpet er kjørt da. Skjønner at det er en helhetsvurdering, men er fortsatt spent på om jeg klarer å svare på alt de skulle spørre meg om.

Det er ingen kunnskapsquiz du skal igjennom, så du klarer fint å svare på alle spørsmålene :) du får en del spørsmål hvor du skal drøfte/reflektere og enkelte "hvorfor tror du at...."spørsmål :)

Min personlige mening er at det ikke er skummelt og det værste er når personen som intervjuer deg skriver etter svaret og det blir litt stille.

Endret av Oaaphs
Lenke til kommentar

Hei! Begynner å bli spent på opptaket nå, og da spesielt intervjuet. Spørsmål til dere som allerede har vært på intervju tidligere: Fikk dere noen spørsmål dere ikke klarte å svare på? Kan man bli funnet egnet selv om man ikke klarer å svare på alle spørsmålene på intervjuet? Lurer ikke på spesifikke spørsmål, men om det er "greit" å ikke klare å svare på ett par spørsmål - eller om løpet er kjørt da. Skjønner at det er en helhetsvurdering, men er fortsatt spent på om jeg klarer å svare på alt de skulle spørre meg om.

Hei.

Et godt tips er å være ærlig og ydmyk under intervjuet. Dersom man ikke har all verden med livserfaring så få dette frem dersom man er usikker på spørsmålene. Vær også bevisst kroppsholdning. Den forteller mye om deg som person!

Lenke til kommentar

Hei! Begynner å bli spent på opptaket nå, og da spesielt intervjuet. Spørsmål til dere som allerede har vært på intervju tidligere: Fikk dere noen spørsmål dere ikke klarte å svare på? Kan man bli funnet egnet selv om man ikke klarer å svare på alle spørsmålene på intervjuet? Lurer ikke på spesifikke spørsmål, men om det er "greit" å ikke klare å svare på ett par spørsmål - eller om løpet er kjørt da. Skjønner at det er en helhetsvurdering, men er fortsatt spent på om jeg klarer å svare på alt de skulle spørre meg om.

Jeg klarte ikke å besvare alle spørsmålene, men var ærlig og sa at jeg ikke kunne svare. Gikk fint for meg :). Du har ingen ting å frykte!

Lenke til kommentar

Jeg er snart ferdig på PHS og flytter sammen med familien. I den forbindelse kommer det til å stå en nydelig leilighet tom på Disen i Oslo. rundt 70 kvm, to soverom, terrasse, delvis møblert. Huseierne har studert i flere år selv, og i solidaritet med studenter leier de ut billig. Passer fint for en småbarnsfamilie, et par, eller to studenter. flere barnehager og lekeplasser i nærheten. Kort vei med buss eller t-bane til skolen. Fine grøntområder. Diger frisbeegolfbane et steinkast unna. De ønsker PHS-studenter. Ta kontakt for mer info ved interesse. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...