Gå til innhold

Hvilken trening passer mine mål og ambisjoner


Anbefalte innlegg

 

Ville prøvd noen CrossFit timer, en kan bli ganske sterk i forskjellige løft men også være atletisk generelt sett. God fokus på mobilitet også.

 

 

Føler at man  blir anbefalt å holde seg vekke fra den treningsgreinen

Mulig det, men ser ikke helt hvorfor. Om en ønsker å bli en atlet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, skal sjekke det ut litt nærmere! 

 

Jeg vurderer å starte litt kroppsvektsøvelser etter å ha trent med vekter i over 3 år snart.

 

Er ikke det litt mer imponerende å ta 30+ pull-ups enn 200 kg markløft?

Ta 150 push-ups enn 130+ kg benkpress?

 

Har veldig lyst å bli senesterk, bli sterkere i kroppen uten den nødvendige massen, vil ikke veie mer en 75 kg på det meste....

 

Har noen gjort dette, og hvordan opplevde dere overgangen? 

Lenke til kommentar

Oki, skal sjekke det ut litt nærmere! 

 

Jeg vurderer å starte litt kroppsvektsøvelser etter å ha trent med vekter i over 3 år snart.

 

Er ikke det litt mer imponerende å ta 30+ pull-ups enn 200 kg markløft?

Ta 150 push-ups enn 130+ kg benkpress?

 

Har veldig lyst å bli senesterk, bli sterkere i kroppen uten den nødvendige massen, vil ikke veie mer en 75 kg på det meste....

 

Har noen gjort dette, og hvordan opplevde dere overgangen? 

 

Deg om det ;)

Tenker at det ikke er slik generelt blant folk nei. Rå styrke er som regel imponerende.

Hvem ønsker du å imponere da? Trener du for din egen del, eller for å imponere?

 

Det blir en selvmotsigelse.

Vil du bli "sterk" må du trene og løfte tungt. Du blir ikke "sterk" av pullups og pushups i skyhøyt rep-antall.

En pullup med 50kg hengende rundt magen er "sterkt".

 

Personlig synes jeg du virker å være litt i villrede :)

Å starte opp med kroppsvektsøvelser etter å ha vært gjennom 3 år med vekttrening er liksom litt motsatt vei progresjonsmessig.

 

Jeg og synes crossfit høres ut som noe som kunne passe deg og din mentalitet :)

I så tilfelle ville jeg sørget for å få skikkelig veiledning og oppfølging. Ikke kast deg med på et eller annet opplegg en bekjent av deg har liggende eller er godt igang med.

Lenke til kommentar

Kan komme langt med å trene bare kroppsvektøvelser, men å ha villt antall repetisjoner av nybegynner øvelser som mål er ikke nødvendig. For å få fremgang må en gjøre ting tyngre over tid. Er standard progresjoner på øvelser som push ups og pull ups som vil gi mye bedre resultat enn å bare mate på med fler repetisjoner. Hvis du vil ha et ferdig program kan du se på gymnastic bodies foundation (som koster litt penger) eller så kan du google rundt etter gode øvelser som du kan gå videre med når push ups (f.eks: pseudo planch push up, ringer osv) etc blir for lett.. Er kjempemange gode turn øvelser der ute og en med din kroppsvekt og base styrke kan få god progresjon der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...