Mathias Klingenberg Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 Hvis det svenske selskapet får det som det vil.Innen 2020 skal 200 slike frakte varer mellom Helsingborg og Gøteborg
FrihetensRegn Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 Spennende. Jeg lurer på hvordan de skal klare vinterkav?
grublitch Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 På denne strekningen Göteborg - Helsingborg går det togskinner. Hva med å lage autonome godstog. Eller er det for lett? Mulig statlig eierskap gjør det umulig for kreative sjeler å lage slike løsninger. 5
Ano__Nym Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 Kan jo kjøre natterstid i den første testperioden for å forhindre trafikken. Genialt og kjøre godt om natten når veien ikke er så mye i bruk 1
Ano__Nym Skrevet 10. juli 2017 Skrevet 10. juli 2017 På denne strekningen Göteborg - Helsingborg går det togskinner. Hva med å lage autonome godstog. Eller er det for lett? Mulig statlig eierskap gjør det umulig for kreative sjeler å lage slike løsninger. Eller hvorfor ikke lage toghjul på disse så kan de kobles bak på tog som vogner. Er de enda smartere kan de lade mens først henger på å har tilgang på strøm.
Svein M Skrevet 11. juli 2017 Skrevet 11. juli 2017 Fjernstyring av lastebiler høres ganske skummelt ut.
Roger Hansen Skrevet 12. juli 2017 Skrevet 12. juli 2017 Ser jo nesten lik ut som de autonome lastebilene i X-Men - Logan filmen
Roger Hansen Skrevet 12. juli 2017 Skrevet 12. juli 2017 Spennende. Jeg lurer på hvordan de skal klare vinterkav? Antar at det er sikkerhets funksjoner innebygd slik at dersom de ender i situasjoner hvor de ikke kommer videre så vil de kjøre til sides og gi alarm/melding til en sentral. Derfra må vel vurdere om noen må kjøre ut og foreta omlasting til "analog" transport hvis forholdene er for ille til at den kan kjøre selv.. eventuelt foreta reperasjon hvis den er skadet eller brutt ned, og verste fall taues tilbake. Garantert at det vil være funksjoner som ivaretar "worst case scenario" og påfølgende rutiner og prosedyrer for hvordan gå frem på en trygg måte.
Anders Westlund Skrevet 7. august 2017 Skrevet 7. august 2017 Lönekostnaden per ton gods på tåg är väldigt liten jämfört med den på lastbil, dessutom så kan lokföraren åtgärda enkare fel som annars riskerar att hela linjen blir blockerad av ett stillastående tåg till verkstadspersonal ankommer: Så det är nog andra delar i tågsystemet som man skall försöka effektivisera. Lastning/lossning, växling etc kanske? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå