Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Boligkjøpsreklamasjon - skal selger ta kostnaden?


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nylig kjøpt bolig. Forrige eier kjøpte boligen for å pusse den opp og selge. Forrige eier har derfor ikke selv bebodd boligen. Dette var tydelig oppgitt før jeg kjøpte, og brukt som forbehold om at boligen selges "som den er". Det selger ikke opplyste om, var at tidligere eier hadde opplyst til selger at det var tilbakeslagsproblemer med avløpet i kjelleren. Dette har vi fått greie på fordi vi oppdaget at tidligere eier var en bekjent. Tidligere eier har så langt ikke greid å frembringe dokumentasjon på at selger (deres kjøper) ble orientert om forholdet, men hevder at så er tilfelle. Jeg har enda ikke nevnt problemstillingen for selger. Vi hadde allerede lagt inn bud og fått tilslag på bud, dvs. kjøpsavtalen var inngått, men kontrakten var ikke underskrevet, da vi ble oppmerksomme på forholdet. Nå har jeg også tatt over boligen.

 

Selger skal altså ha visst om problemet, men ikke orientert meg før kjøpet fant sted. Skal det dermed regnes som en feil eller mangel som jeg kan reklamere på? Hva bør jeg i så fall foreta meg?



Anonymous poster hash: 73e44...330
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Dessuten, OM det er et problem kan det være noe kommunen har ansvaret for. Det avhenger av hva som er åsaken til at tilbakeslaget oppstår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...