Gå til innhold

Elon Musk: – Første Tesla Model 3 ferdigstilles på fredag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Blir spennende å se hvordan det ferdige produktet blir. Disse bilene som ble spottet for noen uker siden, ser i mine øyne helt grusomme ut. S6erzYN.jpg

 nYwmKyJ.jpg

 

Mer:https://imgur.com/a/zhvq8#nYwmKyJ

Interiøret er også mitt største ankepunkt :( Greit nok at det skal være en billigbil, men interiøret ser virkelig veldi billig ut

Ser ikke helt hvorfor folk misliker interiøret? Hva er problemet sånn egentlig? Manglende knapper?

 

For meg ser det helt fint ut, en del skinn, langt mer enn andre billige biler. Fin matt tre detalj, mulig dette er bare en egen interesse men synes det ser fint ut. Liker dette svært godt i de nyere Volvoene.

Lenke til kommentar

Det ser helt tomt ut. Rattet er også tjukt og ikke særlig pent.

Skjermen er helt håpløs. Når sola står fremme må jo gjennskinn i skjermen bli et kjempeproblem.

 

Du har i teorien en gigantisk iPad midt i bilen din. Hvor er sikkerheten? Å gjøre noe i denne bilen blir jo som å tekste imens man kjører.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det ser helt tomt ut. Rattet er også tjukt og ikke særlig pent.

Skjermen er helt håpløs. Når sola står fremme må jo gjennskinn i skjermen bli et kjempeproblem.

 

Du har i teorien en gigantisk iPad midt i bilen din. Hvor er sikkerheten? Å gjøre noe i denne bilen blir jo som å tekste imens man kjører.

Tjukt ratt er jo mye mer behagelig enn et tynt.

 

Skjermen har jo fungert glimrende i Model S og Model X i mange år, hvorfor skal det plutselig bli et problem i Model 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser helt tomt ut. Rattet er også tjukt og ikke særlig pent.

Skjermen er helt håpløs. Når sola står fremme må jo gjennskinn i skjermen bli et kjempeproblem.

 

Du har i teorien en gigantisk iPad midt i bilen din. Hvor er sikkerheten? Å gjøre noe i denne bilen blir jo som å tekste imens man kjører.

Tomt og minimalistisk er vell ikke noe som er stygt, det er bare annerledes. Litt som overgangen fra Nokia 3610 til iPhone, ikke mange som ønsker mobiler med knapper lengre.

 

Gjenskinn i skjerm kan lett fikses med forskjellige teknologier, hvorvidt dette er implementert vet vi jo ikke. Jeg sliter med dette på min S, der er det ikke noe slikt.

 

Hva har det med sikkerheten å gjøre? Man kan ta med iPad i en vanlig bil også om en vill leke med den, det er ikke iPaden som er risikoen det er føreren som bruker den.

 

Hva skal du liksom gjøre innpå der som en må gjøre? En har knapper på rattet.

 

Og rattet blir nok byttet ut, flere bilder hvor dette er tildekt.

Lenke til kommentar

 

Farta på en svær ipad midt i? Høres ugunstig ut.

Trenger ikke følge med på farten når bilen kjører selv vettu. :)

 

Synes ikke interiøret ser så gale ut jeg:

Tesla-Model-3-steering-wheel.jpg

 

Etter å ha kjørt Model S så føles andre bilers interiør med 1000 knapper veldig gamle...

 

Så model 3 blir 100% autonom? Tøfft!

Lenke til kommentar

Så model 3 blir 100% autonom? Tøfft!

Tja. Den har i hvert fall hardware til å bli det. Men software rulles gradvis ut så det er en stund til den blir 100%. Dog funker autopilot utrolig bra allerede, og Tesla jobber hardt med å utvikle den videre:

https://www.tesla.com/no_NO/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long?redirect=no

Endret av krister461
Lenke til kommentar

Så man må følge med på et speedometer på en diger ipad midt i bilen alikevel altså?

 

Når jeg tenker meg om så nekter jeg å tro at Tesla klarer å finne på noe så teit. Den blir nødt til å komme med HUD.

Tror dette bare er et problem for de som liker å leite etter ting å klage på...

 

Tesla viser farten oppe i venstre hjørne på skjermen. Det finnes andre biler på markedet med sentral fartsviser uten at det har vært noen krise. Og Tesla er nok bortimot den bilen på markedet der det er minst behov for å faktisk følge med på fartsviseren...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Toyota med speedometer i senter. Jeg synes det var plagsomt nok. MOdel 3 er en bil jeg vurderer som framtidig bil så at man får speedometeret der andre biler har radioen veier godt mot at det blir denne. Men igjen så vil jeg tro den vil komme med en form for HUD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så model 3 blir 100% autonom? Tøfft!

Tja. Den har i hvert fall hardware til å bli det. Men software rulles gradvis ut så det er en stund til den blir 100%. Dog funker autopilot utrolig bra allerede, og Tesla jobber hardt med å utvikle den videre:https://www.tesla.com/no_NO/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long?redirect=no

Dessverre, ap2 når bare nivå 4. Tvilsomt at model 3 får nok HW til å nå noe lengre. Men i gitte situasjoner blir den jo 100% autonom. Men styret er på plass av en grunn:)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Toyota med speedometer i senter. Jeg synes det var plagsomt nok. MOdel 3 er en bil jeg vurderer som framtidig bil så at man får speedometeret der andre biler har radioen veier godt mot at det blir denne. Men igjen så vil jeg tro den vil komme med en form for HUD.

Ja, det er ganske irriterende. I Model S er også hovedskjermen delvis rettet mot føreren. Det ser den ikke ut til å være her (pga. enkel tilpasning for land med venstrekjøring). Head-up display burde komme som ekstrautstyr de første årene.

 

Vil tippe at byggkvaliteten ikke er all verden. Sikkert på nivå med andre amerikanske biler i samme prisklasse.

 

Blir interessant å se de første skikkelige testene (C&D, Top Gear, osv.).

Lenke til kommentar

 

 

Så model 3 blir 100% autonom? Tøfft!

Tja. Den har i hvert fall hardware til å bli det. Men software rulles gradvis ut så det er en stund til den blir 100%. Dog funker autopilot utrolig bra allerede, og Tesla jobber hardt med å utvikle den videre:https://www.tesla.com/no_NO/videos/autopilot-self-driving-hardware-neighborhood-long?redirect=no

Dessverre, ap2 når bare nivå 4. Tvilsomt at model 3 får nok HW til å nå noe lengre. Men i gitte situasjoner blir den jo 100% autonom. Men styret er på plass av en grunn:)

 

 

Styret må jo den selvsagt ha frem til den produseres til å være nivå 5 i alle situasjoner.

 

Men, Tesla har uttalt at de skal klare nivå 5 på denne hardwaren. Men, allerede på nivå 3 forsvinner jo behov for fartsviser, og de er tett på nivå 3 i en del situasjoner allerede med ap1. Tiden vil vise hvor langt de når med ap2, men jeg gleder meg til fortsettelsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...