Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med firmaet KNA auto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, sjekka bare kjapt rundt firma og person, ser hva du mener med 1000 jern i ilden.

 

Bruktbiler mangler det ikke på rundt om men om han har noe som er spesielt aktuelt eller beleilig for din del så er det vel bare å presisere tidsrommet det er aktuelt for din del og stille ett ultimatum.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Handla bil med denne karen. God pris var vel det jeg beit på, sitter da med en uggen følelse om en er blitt lurt. Men dette var skikkelig bra saker. Bilen ble levert på Gardemoen nøyaktig på avtalt tid.

 

Kan anbefales

 

Jeg sjekket også en del rundt firmaet og fikk topp  feedsbacks fra bankene

Lenke til kommentar

Eier av KNA auto på Gjøvik heter KNut Amundsen , kreativt firmanavn

Han har solgt bil i mange år ved siden av jobben som en meget flink elektriker

Han tok sats for 2-3 år siden og startet med bil på fulltid etter å ha tenk på dette lenge

Han kjøpte et tidligere postkontor i Hundalen sentrum like ved Gjøvik og har fått fine lokaler

Han driver med lite innleid hjelp på salg og ordner det meste selv og har litt hjelp på verkstedet

Han er flink og står på og tjener også penger på salg av mye Caravelle /Transporter og Hiace 4WD

og han er god på bla Audi A 8 og div vanlige biler . Jeg kan ikke se at han er registrert på dette forum

Hvilket annet forum gir han gode tilbakemeldinger på ?

Lenke til kommentar

Bare for å promotere ? 

Jeg har kjent Knut Amundsen i 20 år og har lite å klage over og det er vel bra eller ..

Jeg har drevet med bilutleie på Gjøvik i 30 år og har kun solgt en bil til Knut 

Jeg logger meg på med fullt navn i motsetning til de fleste andre

Jeg mener at han er over snittet seriøs ifm salg av brukte biler

og det var vel dette førstemann på forumet ønsket å vite

men jeg så ikke spørsmålet for nå i det siste

og jeg ser heller ikke at Knut Amundsen selv har vært på forumet

 

God helg når den kommer og prøv og tenke to gode tanker for hver negative :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ville så gjerne ha en Hiace og Kjøpte en Hiace 2000mod hos denne karen.Var pent opplakket rød og fin og selfølgelig lite og ingenting rust.Ingen billig bil heller(2000mod/100.000kr+),servicehefte som annonsen beskrev var mangelfullt.

Teknisk er bilen bra,men etter ca1år i mitt eie ser jeg for en dårlig jobb som var lagt ned i grunnarbeidet før lakking.Har i ettertid plukket ut asfaltplater og mye sparkel på råttent og hullete karosseri.

Nå tyter rusten ut gjennom ny lakk.

Ville ikke kjøpt bil av KNA AUTO igjen.

Endret av THS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

På http://www.forbrukertvistutvalget.no/vedtak/ kan man søke opp personer og bilselgere.

 

På KNA auto ligger det en sak: http://innsyn.e-kommune.no/innsyn_ftu_design/wfdocument.ashx?journalpostid=2017004154&dokid=294961&versjon=1&variant=P&

 

På de siste 2 sidene av dokumentet kan man se at selger har prøvd å tilfedsstille kjøperen ved å tilby kostnadsfri reparasjon av rusten som kjøperen ikke påpekte under prøvekjøring av bilen. Det var visst ikke godt nok for kunden, som prøvd å heve kjøpet men tapte saken.

 

Personlig så hadde jeg ikke ville hatt problemer med å kjøpe bil av KNA-auto, for nettopp dette dokumentet beviser jo at selgeren i dette tilfellet har forsøkt å holde sine plikter. Hadde vært noe annet hadde det ligget en en drøss av saker der selgeren har tapt fordi han har handlet urimelig.

Endret av SuperBlackBird
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fin side du linker til der. Men ta også i betraktning alle de som ikke melder fra, da garanti kanskje akkurat har gått ut. Som THS sier ovenfor her, så gikk det et skarve år før rusta ble oppdaget. Og da antar jeg at garantien var utløpt. Klassisk bruktbil kjeltring triks å fikse bilen så den er fin og bra en stund så garantien rekker å utløpe...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tja, joda. Mørketall fins det som regel. Men hadde selgeren vært useriøs så tenker jeg det raskt hadde samlet seg opp mer enn 1 sak, i alle fall om selgeren har drevet på en liten stund. Selv kjøpte jeg katta i sekken en gang, og brukte dette søket for å finne ut om jeg hadde en kurant sak eller ei. Det hadde jeg i høyeste grad og jeg vant, selv om det tok over 1 år før jeg fikk tilbake pengene. Det jeg fant på forbrukertvistutvalget sine sider var at folk har fått erstatninger for stort og smått som de har vunnet frem med. Det var et par "fillesaker" der 10+ år gamle biler hadde blitt solgt med et utslitt batteri som sviktet etter noen uker, og kjøperen likevel vant frem og fikk erstatning på litt over en tusenlapp gjennom forbrukerrådet som sendte saken videre til forbrukertvistutvalget.

 

Selvfølgelig vil man unngå å havne i en slik situasjon at man må bruke forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget, for selv om jeg hadde en ganske rett frem sak (bil annonsert og fremstod som strøken med under 50.000km på telleren, mye skjult rust under bilen med skum, sparkel, tectyl, bengalakk og igjen sand og støv slik at det hele så naturlig ut. Bilen var klar for kondemnering) - så krevde det enormt med tid, innsats og et stort antall skriverier frem og tilbake og megling via forbrukerrådet. Jeg sikret meg fagkyndige uttalelser fra 3 forskjellige instanser og verksteder. Selv som student kan jeg si at det skal noen tusenlapper til om jeg skulle orket en slik prosess på nytt.

 

I ettertid har jeg kjøpt flere biler, alltid søkt på navnet til forhandler/selger. Selv om jeg i begge de siste tilfellene fant både en og to saker mot forhandlerne jeg kjøpte fra, så gav de begge et godt inntrykk og bilene har blitt kjørt langt og lenge uten overraskelser annet enn en ABS-sensor som gikk på den ene bilen etter jeg hadde kjørt bilen fra 120.000km til 190.000km, men slikt hører med et bilhold, i tillegg til vanlige slitedeler.

 

Når man kjøper en 17 år gammel MB Vito så burde ikke rust komme som en overraskelse.

 

Edit: Så kan det nevnes at jeg aldri har kjøpt bil av KNA eller har kjennskap til dem, men uttaler meg på vegne av mine egne erfaringer og oppfatninger.

Endret av SuperBlackBird
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vurderer å kjøpe bil derfra men blir litt skeptisk da denne selgeren virker som han har 100 jern i ilden på en og samme tid og dagene blir dratt ut, så var det det ene så var det det andre.

 

Noen med erfaring?

Jeg kjøpte bil av ham i november. Kan være litt vanskelig å nå på mail, men kongeservice når vi fikk kontakt.

Løsningsorientert både i kjøpssituasjon og når vi hadde litt småtrøbbel med nøkler og en dørlås i ettertid.

Endret av TMBording
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har kjøpt bil av Kna Auto flere ganger, og jeg har alltid vært fornøyd. Ser at noen kommenterer at det er «teit» å kalle seg opp etter «kongelig norsk automobilklub», men KNA står for hans initialer i navnet. Han heter Knut Amundsen- derfor forkortes firmanavnet til KNA. God service har jeg fått hver gang!

 

Ser noen her skriver at det virker som om han har 100 jern i ilden, noe som jo kan stemme. Han jobber veldig hardt, og har ofte mye å gjøre. Mange dager jobber han fra tidlig på morgen til sent på kvelden. Kjenner Knut personlig, så dette vet jeg.

 

Og dessuten- de bilene han kjøper er også bruktbiler! Ser at en her har vært uheldig å kjøpe en bil som desverre ikke var noe særlig. Men tenk deg litt om, det er ikke sikkert han visste det på forhånd. HAN har OGSÅ kjøpt bilen brukt av noen andre, hva vet vel du om at han lurte deg? Kanskje var det han selv som ble lurt når han kjøpte den bilen? Bare til ettertanke ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...