Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg av privatisfag


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lager denne tråden i håp om å få hjelp til å velge de resterende privatistfagene jeg skal ta. :)

 

Satser på å komme inn på medisin UiO høsten 18. 

 

Må studere for å få 2 tilleggspoeng til høsten og vil med det ha 66,5 poeng. Skal ta Geofag 1 da jeg mangler 0,5 realfagspoeng og håper å få 6 der, da jeg har 6 i Geografi. 

 

Disse fagene er de som er aktuelle, er også åpen for å ta noen nye fag som ligger nederst her: 

 

·       Samfunnsfag: 5

·       Matematikk 1P: 5

·       Engelsk Vg1: 5

·       Historie: 5

·       Kroppsøving: 4

·       Hovedmål/bokmål: 4

·       Sidemål/nynorsk: 4

·       Kjemi 2: 5 + 5

·       Fysikk: 5

 

   

Geofag 1 0,5 realfagspoeng

 

F.eks. 

·       Samfunnsgeografi

·       Psykologi 1

 

Kan til opplysning si at jeg er sterk i realfag, men heller ikke dårlig i samfunnsfaglige fag. De resterende fagene mine har jeg 6 i, bortsett fra fransk og biologi 2 skriftlig som jeg har 5 i. 

Angående matte så har jeg S1+S2. 

 

Håper noen kan hjelpe :)

Endret av Fremtidig Med.stud.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kroppsøving er det første jeg ville tatt opp om jeg var sånn passe aktiv og i form.

 

Slik jeg forstår det trenger du ikke å fordype deg i flere fag? Altså at du har 2 eller fler fag med 1+ 2 (feks. Psykologi 1+2? Du står derfor fritt til å velge et 140 timers fag å bytte ut med det opprinnelige?

 

jeg har 6 i psykologi 1, som er ganske så greit og ta opp. Det meste av faget dreier seg bare om de ulike retningene, samt de mest kjente teoriene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kroppsøving er det første jeg ville tatt opp om jeg var sånn passe aktiv og i form.

 

Slik jeg forstår det trenger du ikke å fordype deg i flere fag? Altså at du har 2 eller fler fag med 1+ 2 (feks. Psykologi 1+2? Du står derfor fritt til å velge et 140 timers fag å bytte ut med det opprinnelige?

 

jeg har 6 i psykologi 1, som er ganske så greit og ta opp. Det meste av faget dreier seg bare om de ulike retningene, samt de mest kjente teoriene.

Har fordypning i S1+S2, Biologi 1 + 2 og Kjemi 1+2, så står fritt til å velge. Men kan ikke bytte ut noen pga. må ha 4 realfagspoeng, men kan ta fag i tillegg da det ikke er noen begrensning på hvor mange programfag man har.

 

Det eneste som kanskje er dumt med kroppsøving er vel at det kreves ferdigheter i idretter, og er dessverre ikke noe god i idrett. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...