Gå til innhold

Fiber: Altibox eller Nextgentel/Bofiber


Anbefalte innlegg

Hei! Har et valg å ta mellom to ulike fibertilbud (har i dag ADSL). Det ene er tilsynelatende billigst (NGT), men det er noen ting jeg er usikker på og som jeg lurer på om noen her har innspill om:

1. Altibox 150/150: 478 kr pr mnd
2. Nextgentel 200/200: 323 kr pr mnd

Dette er hva de ville tilby etter jeg hadde brukt de to «mot hverandre» som «leverage». De skrudde opp hastigheten fra det laveste til det som står over, og begge droppet etablering/installeringsgebyr.

Nextgentel har slik jeg har forstått det overtatt Bofibers utbygde fiber i området, så de kan levere kjapt, mens Altibox ikke har bygget ut ennå, så lengre ventetid.

Men, her kommer det jeg lurer på: Selgeren fra Altibox mente at NGT ville komme til å skru opp prisen etter det første året. Altså at deres lave tilbud er en lokkepris. Noen som har hørt/erfart noe om dette? Har de lov til det? Samme selger mente også at Altibox sin fiberteknologi var overlegen det Nexgentel hadde. Jeg har ikke peiling. Noen som har?

 

Jeg er ganske skeptisk når en selger snakker ned konkurrentene. Noen er troendes til å levere blank løgn for å dra et salg i land. Men det kan jo være noe i det, også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At selgere snakker hverandre ned, vet jeg av egen erfaring. Etter at en Canal Digital selger var på døra og påstod at CD sin fiberløsning var overlegen Altibox sin. Da måtte jeg le høyt!

 

NGT sin løsning vet jeg ingenting om. Men etter 6 år med Altibox og totalt kanskje 1 time nedetid, så kan jeg ihvertfall varmt anbefale Altibox (Viken Fiber i dette tilfellet). Superfornøyd!!

Lenke til kommentar

Selv har jeg Altibox fra Viken Fiber og jeg er storfornøyd. Har hatt de i over 2 år og har aldri opplevd nedetid, Kundeservice og hjemmesiden ( min side osv ) er veldig lette og enkle. De har også tilbud om du "låser" deg i 1 år, Jeg for eks har nå 1 års avtale med 300/300 og tv pakke. betaler en tusenlapp i måneden for det. 

 

Har ingen ting annet en fine ting og si om altibox ( vikenfiber ). Kundeservice er topp, ingen problemer med nettet, Regninger osv er presise og godt forklart. 

 

NexGentel derimot, Min væreste fiende, Neida.. Men jeg har hatt en god del problemer med nexgentel både da jeg hadde bredbånd og mobil abonnement, Treg og dårlig kundeservice, fikk også regninger fra dem som hadde feil summer osv. Det er over 1 år siden jeg hadde noe med nexgentel og gjøre, så det kan jo hend de har blitt bedre. 

 

Altibox har også filmleie som fungerer smertefritt, Månedens film som er gratis. Vet ikke hva nextgentel har.

 

Men som sagt, Aldri opplevd avbrud på nettet fra altibox, eneste som er litt dumt er at du har ikke tilgang til og åpne porter osv selv ( som jeg en sjelden gang må for og få til noe gamle spill etc ), Du bytter passord på wifi,tv osv på mine sider via altibox. Fungerer bra.

 

NB: Den hjemmeterminalen vi har fra Altibox har kun 1 utgang til nettkabel for pc , Noe som gjør at jeg må bruke splittere og annet drit (Siden jeg har mer en 1 pc som bruker kabel). Dette kan du sikkert endre på før det monteres om du ber om det, men jeg irriterte meg grønn over at det var 3 utganger til kabel for tv og kun 1 til pc..

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...