Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NextGenTel og lydsamtale i MSN 6.1


Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som har ADSL fra NGT.

Vi får ikke sende lyd til hverandre i MSN, dvs at vi ikke kan ha lydsamtale eller videokonferanse.

 

Fra min maskin går dette med andre, og jeg har forstått at det er noen problemer for NGT-kunder vedrørende dette.

 

Jeg har sett en løsning for NGT-kunder som ikke får sende filer via MSN, men dette går helt fint for oss uten at han har måttet gjøre noe.

Overføring av web-cam går også ok, det er først når vi kommer til lyd det ikke virker.

 

Er det noen som vet hva han må gjøre for å løse problemet?

Hjelper samme løsningen som er for å få sende filer (selv om filer virker fint nå)?

 

Jeg ønsker kun hjelp til å løse dette problemet i MSN, ikke forslag til andre programmer jeg kan bruke i stedet for. Jeg kjenner til Skype.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også på at du får vesentlig dårligere sikkerhet om du forwarder alle porter til din maskin!

 

F.eks blaster viruset som vanligvis ville blitt stoppet av routeren kommer rett inn. Anbefaler at du ihvertfall installerer en firewall dersom du går for denne løsningen!

Endret av nåvi
Lenke til kommentar

som Pluto sier så er det gjerne noe med hvilke lyd-kilder msn vil bruke.

Her på min maskin vil msn uansett bruke Bluetooth mikrofon og høyttaler. Jeg må altså gå gjennom veiviseren for lyd for hver samtale.

 

Prøv heller Skype til lyd. Det er mye bedre lydkvalitet, og du skal ikke behøve å fixe noe greier i routeren din...

Lenke til kommentar

Takker for svar

 

Jeg kjenner til Skype, men det var egentlig ikke enda et program for lydsamtaler vi var ute etter.

Vi vil bare ha MSN til å virke, da vi ønsker å bruke videokonferanse til samtaler (altså samtaler med lyd & bilde).

 

Det er heller ikke lyd-instillingene i MSN som er problemet. Disse er korrekt instillt gjennom veiviseren for lyd, og forandrer seg ikke til andre en de som er innstillt.

 

NGT anbefalt Eyeball-programmet, men det hjalp ingenting. Har vi kanskje gjort noe galt der, siden det ikke virker?

 

Løsningen er da sikkert de NAT-greiene (som vi ikke har peiling på)

Må disse instillingene gjøres selv, eller kan de utføres av kundeservice dersom man kontakter dem?

 

Jeg spørte i innlegget øverst om ProxyMSN (som er løsningen dersom man ikke får overført filer, noe vi får) hjelper ved lydsamtaler også. Ingen som vet?

Lenke til kommentar

Ganske latterlig å si at NGT har problemer med MSN osv... LOL... Det er fordi dem har NAT i routeren sin og derfor har ikke din PC offisiell IP adresse. Forward nødvendige porter til din PC. Dersom du må forwarde alle porter (tipper du bare trenger mellom 1000-10000) så kan du sette opp DMZ. Da bør du ha en lokal brannmur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...