Gå til innhold

Komplett Silent Home - bytte ut komponenter?


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har hjemmekontor i stua, trenger jeg en stillegående PC, og denne ser ut til å være midt i blinken. Dessuten er den på tilbud nå, så jeg tror jeg skal slå til. Det eneste jeg lurer på, er om jeg burde oppgradere noen av komponentene. Skal ikke brukes til spilling, så jeg stiller ikke høye krav, men den må kunne håndtere multitasking.

 

Hva tror dere, trenger jeg raskere prosessor og mer RAM, eller vil det være smør på flesk til mitt bruk? 

 

Komplett Silent Home

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt.

Endret av HayaoM
Lenke til kommentar

Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt.

Anbefaler deg på det sterkeste og se et par youtubevideoer ang hvoradn bygge pc. Jeg klarte det som 15 åring i 2011.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar, Emancipate. Hadde jeg hatt mer kunnskap, ville jeg kanskje bygget meg PC, men det har jeg dessverre ikke. Ifølge anmeldelsene jeg har lest fra brukerne, er den så å si lydløs, og den skal stå i et skap, så det hjelper jo litt.

Anbefaler deg på det sterkeste og se et par youtubevideoer ang hvoradn bygge pc. Jeg klarte det som 15 åring i 2011.

 

Takk for tipset, men jeg er nok litt for lat til å sette meg inn i PC-byggingens verden. Hehe, du kan vel si at jeg gjerne betaler litt ekstra for plug and play. Jeg er heller ikke interessert i data, så det ligger nok litt der også.

Lenke til kommentar

http://www.iwill.no/Mini+PC.249/Iwill+SlimBox+VIII+Intel+i5+7200U+%25252B+HD+620.4795.html

 

Velg:

8 gb ram

HD: ingen

SSD: 240 gb

microSata SSD: ingen

WiFi: intel

OS: Windows 64-bit home norsk

Pris inkl. mva.: 

NOK 6,860.00

 

Tusen takk for hjelpen. Den ser unektelig interessant ut, og den er jo både billigere og mye mer plasseringsvennlig.

 

Kabinettet er veldig stort for HTPC-bruk spør du meg, jeg ville heller gått for noe mindre kraftig i en nettere innpakning. Du kan fint sette den i e skap, så lenge du enten monterer vifter på baksiden, eller har god lufting ut bak/under.

 

Du har et godt poeng, og jeg er enig i at kabinettet er vel stort. Den skal stå i et skap uten rygg, som er beregnet på PC-er, men min nåværende PC er betraktelig mindre og skaper en god del varme, så kanskje er en mer kompakt PC et bedre alternativ. 

 

Jeg setter stor pris på all hjelp og alle rådene, og jeg har bestemt meg for å droppe Komplett Silent Home i første omgang. Kan hende jeg går for en mini PC eller en PC som er mer kompakt, slik at jeg unngår overoppheting. 

 

Jeg har fått svar på mange ting jeg lurte på, så dette var gull verdt. Nå blir det lettere å finne den rette PC-en for meg. Takk.

Lenke til kommentar

Når det gjelder utvikling av varme, se på antall watt på prosessoren. (Legg til mer dersom du har grafikkort, men det har ikke du valgt.) Størrelsen på kabinettet er uvesentlig for dette.

 

Prosessorer som slutter på U og T utvikler betydelig mindre varme (de har færre watt).

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Beklager sent svar. Etter mye om og men, endte jeg opp med å bestille en Komplett Silent Home. Den er fortsatt på tilbud, 20 % avslag, og jeg oppgraderte ingenting, så den kom på 8000. Forhåpentlig er den så stillegående som reklamert, og ettersom jeg kan benytte meg av angreretten, blir det ikke noe problem. Kabinettet er litt stort, men den skal stå i et skap, så den blir ikke synlig. Det eneste jeg er redd for, er at den kan bli for varm, men jeg tror det skal gå bra.

 

Nok en gang, takk for all hjelpen. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...