Gå til innhold

Hvordan finner man antall eksponeringer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal selge min Canon EOS 5D mark III, men finner ikke ut hvor mange eksponeringer som er brukt. Hvordan finner jeg ut av dette? Har prøvd å laste opp på feks. camerashuttercount.com, men får kun denne beskjeden: "Your camera doesn't add shutter count information to images."

 

Noen som kan forklare? 

Endret av T Å
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du tar et bilde, hva heter filen? Default er at tallet øker med 1 for hver nye bildefil. Men mener det er menyvalg for å nullstille etter hver formattering ellerno, og kan også nulles direkte via menyen. Da er en like langt om en har gjort noe der.

 

Hvor legger du deg i pris? Har en 5Dmk3 selv som kanskje skal selges.

Lenke til kommentar

Når du tar et bilde, hva heter filen? Default er at tallet øker med 1 for hver nye bildefil. Men mener det er menyvalg for å nullstille etter hver formattering ellerno, og kan også nulles direkte via menyen. Da er en like langt om en har gjort noe der.

 

Hvor legger du deg i pris? Har en 5Dmk3 selv som kanskje skal selges.

Når jeg laster opp filen på PCen lastes det opp i både JPG og CR2-fil. Ser folk som selger kameraet sitt skriver feks "10 100 eksponeringer." Skjønner ikke hvor man finner dette. Har ikke helt bestemt prisen enda.

Lenke til kommentar

Hvis bildene lagres som både JPG og CR2, så er det fortsatt bare en aktivering av lukkeren pr. bilde.

De to filene, dersom det er en JPG og en CR2-versjon av samme bildet har vanligvis samme nummerbaserte navn. De teller ikke som separate lukker-aktiveringer.

 

For å si det enkelt: Ta ett bilde, sjekk filnavnet. F.eks. CR5Annnn.CR2 og CR5Annnn.JPG. Tallet nnnn skal være likt, for det er samme bilde.

Hvis du har tatt ferre enn 9999 bilder vil nnnn være antall eksponeringer. Hvis du går over 9999 vet jeg ikke hvordan det ser ut, har ikke nådd 9999 ennå på mitt kamera.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...