Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Caravelle 2011modell, men kjørt 290 000km


Anbefalte innlegg

Vi skal ha ny bil (caravelle) og har kommet over en som er perfekt for vår situasjon. Eneste problemet er at den er kjørt hele 290 000km. Motor ble bytta på rundt 255 000km.

 

Noen erfaringer eller tips? Go for it eller styre unna? Alle caravellene på Finn er jo kjørt mye og egentlig veldig dyre. Denne forlanger de 289 000kr for. Var det mye til å ha blitt kjørt så mye? Eller en vanlig pris?

 

Takk for tilbakemeldinger :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Ja står i annonsen at mye annet også er skiftet. Å den er fulgt opp med service hver 15000km.

Men jeg tenker jo mitt da (når alt av diverse er skifter) at det kan bli store utgifter på oss fremover også. Å det var veldig dyrt.

Vi får vell bare ha is i magen?

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Ja står i annonsen at mye annet også er skiftet. Å den er fulgt opp med service hver 15000km.

Men jeg tenker jo mitt da (når alt av diverse er skifter) at det kan bli store utgifter på oss fremover også. Å det var veldig dyrt.

Vi får vell bare ha is i magen

 

Kommer jo an på hva som er skiftet. Kan "skryte" i annonsen og bare ha byttet simple og billige ting. Hva med f.eks. girkasse, koster stort sett skjorta. Skal ikke altfor mange reparasjoner til før du er nesten oppe i prisen på en ny bil. Service tilsier heller ikke at alt er i en stand som forsvarer prisen. Så har man rust...

 

Hvor gammel er forresten den nye motoren? Står det hvor langt den har gått?

 

Bruktbil er skummelt hvis man ikke har skikkelig peiling. Det er mer enn en person her inne som har spurt om hjelp pga. katta i sekken.

 

Fant denne http://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall men det står jo ikke så mye om hvordan ting stiller seg i forhold til hvilken stand bilen er i.

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

Ja står i annonsen at mye annet også er skiftet. Å den er fulgt opp med service hver 15000km.

Men jeg tenker jo mitt da (når alt av diverse er skifter) at det kan bli store utgifter på oss fremover også. Å det var veldig dyrt.

Vi får vell bare ha is i magen

Kommer jo an på hva som er skiftet. Kan "skryte" i annonsen og bare ha byttet simple og billige ting. Hva med f.eks. girkasse, koster stort sett skjorta. Skal ikke altfor mange reparasjoner til før du er nesten oppe i prisen på en ny bil. Service tilsier heller ikke at alt er i en stand som forsvarer prisen. Så har man rust...

 

Hvor gammel er forresten den nye motoren? Står det hvor langt den har gått?

 

Bruktbil er skummelt hvis man ikke har skikkelig peiling. Det er mer enn en person her inne som har spurt om hjelp pga. katta i sekken.

 

Fant denne http://www.smartepenger.no/bilokonomi/2230-bilkostnader-verdifall men det står jo ikke så mye om hvordan ting stiller seg i forhold til hvilken stand bilen er i.

Står bare at motor ble skiftet ved 255000 km, ingenting om den nye.

Jeg tenker også slik at vi kan risikere at det bare blir en eneste stor utgiftspost.

Nei vi får vell ha is i magen og håpe det dukker opp noe i samme gata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...