Gå til innhold

Forslag til anlegg?


Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å skaffe meg et anlegg i det siste. Jeg har funnet ut at jeg skal ha Stereo, ingen sub og et budsjett på 10000KR.... (Vil ikke bruke mer. Kanskje jeg slenger på 5000 hvis jeg tjener mye eller bestemmer meg for å spare litt til. Men det er sikkert greit om det går litt over... 13000 Eks.)

 

Skal bruke det mest til Film, og kanskje litt musikk av metal typen.

 

Det jeg trenger er :

 

* En forsterker

* DVD spiller

* 2 Høytalere (Helst Gulvstående)

 

(Hvis jeg får råd senere skal jeg oppgradere til 5.1)

 

Kabler tenker jeg på senere...

Har ikke helt spart opp 10000KR enda, men jeg holder på. :)

Så noen som kan dette og har noen forslag til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Her er mitt forslag med DVD-spiller, Surround forsterker og 2 høyttalere.

 

Jeg har valgt å anbafale deg en 5 kanals forsterker fordi da er det mye lettere å oppgradere med center og bakhøyttallere ved en senere anledning.

 

DVD-spiller: Cambridge DV57 DVD/DVD-Audio spiller til 1600 kroner. Denne er veldig mye for penga.

 

Forsterker: Nad T752 til 6000 kroner. Nad har stor strømforsyning, noe som er mye viktigere enn antall watt, og ser ok ut. De legger penga i det som teller, nemlig det indre og driver ikke med skrytewatt. 5x80 watt holder i massevis.

 

Høyttaler: B&W DM309 til 5000 kroner. Dette er en middels stor høyttaler som gir nok bass i hjemmekinoen samtidig som den spiller pent og rent.

 

Sleng på en signalkabel til 200 kroner og du er i havn. Til høyttalerkabel holder det i massevis å bruke en installasjonskabel. Kobberet i installasjonskabler er mer enn rent nok for at det ikke skal gå varmegang i dem.

Hvis du vil kan du betale ekstra og kjåøpe en kabel i den sjappa du handler i.

 

 

Mvh. Christian Alshus

Lenke til kommentar

Kjøp dissa høytalerane: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=4&GrpID=3&s=pl

 

Dei er utrolig bra bass og diskant lyd i dei, og dei tåler opp til 500w per stykk!!!

 

Også her er ein ganske bra dvd: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...=2&GrpID=7&s=pl

 

Den tar dei fleste formatene...

 

Her er ein ganske rå surround forsterker (Panasonic SA-HE90) som takler dei høytalerane eg satt opp ganske bra det er egen 80mm vifte bak som starter når det blir litt påkjenning.

eg har sjølv samme forsterker og høyttalere, i tilegg har eg 2x280w jamo bak!!!

den støtter Dolby digital pro logic 2 og DTS surround prisen står ikkje på linken men prisen er 2600kr: http://www.panasonic.no/generalframeset.as...gid=1&aid=&g1=x

 

litt feil på linken bare søk på sa-he90

 

Anbefalest på det sterkaste!!!

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Du skriver ikke hvor du bor, men om du bor i nærheten av en litt større by, er nok det aller beste å stikke innom den lokale hifiklubben eller hifi-centeret forhandleren for å høre på anlegget...

 

Ta med cdene du liker åhøre på, og hør på flere forskjellige anlegg. De er alltid veldig hjelpsomme på slike steder, og har ofte gode returordninger om du ikke blir fornøyd med anlegget når du får det hjem.

 

Det er IKKE en god ide å kjøpe ting over postordre som du aldri har hørt på før...

 

Anlegget som c.alshus anbefaler ser egentlig veldi g bra ut, men prøv også å hør på det med et par greie dali høyttalere, tror de kan passe veldig greit til musikken du liker og høre på, samtidig som de er veldig bra til film. Liker personlig b&w bedre enn de billige dali-seriene, men så er ikke jeg verdens største metal-digger heller da ;)

 

 

Lykke til på letingen etter et anlegg :)

Lenke til kommentar

Hva med høyttalersettet fra Bowers&Wilkins (det rimeligste)

http://www.hifiklubben.no/show.php?folder=47&product=bwdm309

4996,-

 

Ellers har jeg sett mange gode forslag på forsterker og spiller i denne tråden...

 

Edit: ser at han som postet svar først hadde dette forslaget... videre har fyren over meg et veldig godt alternativ for forsterker og spiller...

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

Styr unna de eltax greiene..! billig skrap.. når du først skal bruke 10-15k så kjøper du kvalitet!

 

og cerwin vega er bare dunk dunk som funker bra til fest men det er vel og stort sett det eneste!

 

forsterker :

 

- Marantz SR-5300 Gold eller

- Harman/Kardon AVR3550

 

 

høyttalere:

 

- B&W DM309

 

også en så bra som mulig dvd du har råd til :)

en passe god dvd er ganske viktig visst du skal bruke denne som cd spiller også..

Endret av phax
Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal det være tvil om høyttalerne... Det er helt sikkert gode høyttalere (hadde selv et par B&W 603 tidligere) men det er på ingen måte sikkert at KompleX liker de, og det er på en måte det som er det viktigste...

 

Så, dra et sted å hør på hele anlegget, med din egen musikk. Først da finner du ut om du liker det du hører på :)

Lenke til kommentar

Hvis du VET at du skal kjøre i gang med hjemmekino kan du selvsagt kjøpe en surroundreciever, men hvis du i utgangspunktet tenker stereo mener jeg du er bedre tjent med en stor integrert stereoforsterker med mulighet for main-in. Hvis du senere skal investere et skikkelig hjemmekionanlegg kan du bruke effektforsterkerdelen av den til å drive feks. et sett bakhøyttalere.

Lenke til kommentar
Hvis du VET at du skal kjøre i gang med hjemmekino kan du selvsagt kjøpe en surroundreciever, men hvis du i utgangspunktet tenker stereo mener jeg du er bedre tjent med en stor integrert stereoforsterker med mulighet for main-in. Hvis du senere skal investere et skikkelig hjemmekionanlegg kan du bruke effektforsterkerdelen av den til å drive feks. et sett bakhøyttalere.

Joda. Har selvsagt tenkt til å skaffe meg en SuroundReciever.

Å kjøpe StereoForsterker og så oppgradere til Surround ville vel vært en smule bortkastet...

Lenke til kommentar
Styr unna de eltax greiene..! billig skrap.. når du først skal bruke 10-15k så kjøper du kvalitet!

Ifølge lyd og bilde så er de beste Eltax høytaleren (3000kr pr par) MEGET gode til den prisen.. Og dere kan kalle meg dum ,men jeg leser lyd og bilde og de har jo peiling da.. Iallefall mer enn meg så det er en grunn til at jeg leser dem =D

 

Skulle likt og hørt noen PR kabler som høytaler kabler jeg. De har stor overflate osv ,men dette er off topic..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...