Gå til innhold

Square Enix tar over utviklingen av Final Fantasy VII Remake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner jeg får en dårlig følelse i magen. Hvorfor hadde de ikke selv kontroll over et så viktig prosjekt fra starten av? Jeg håper virkelig ikke dette blir nok en SE-tittel preget av utviklingskaos.

 

Etter makkverket FFXIII og det helt klart uferdige FFXV føler kanskje Square at FFVIIR vil bli ett "briste eller bære"-prosjekt og ønsker derfor å ta hånd om det 100% selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg får en dårlig følelse i magen. Hvorfor hadde de ikke selv kontroll over et så viktig prosjekt fra starten av? Jeg håper virkelig ikke dette blir nok en SE-tittel preget av utviklingskaos.

 

Mistenker de tok fra det eksterne firmaet prosjektet fordi det nettopp be et makkvert, men man skal ikke se bort i fra at det blir preget av utviklingskaos som du sier.

Lenke til kommentar

Krysser fingrene for at det ikke skjer. Under utviklingen av FF12 byttet de ut folk langt ute i utviklingstiden og det endte tross alt opp som et godt spill til slutt. Jeg tror de forstår at dette er et spill som vil få mye oppmerksomhet når det kommer og ha en enorm påvirkning på selskapets renommé.

 

Jeg vil ikke si at S-E er på noe bristepunkt. Til tross for at mange gamle fans har mistet sansen for selskapet så tjener de mer penger enn noensinne. FF15 var en suksess og det ble også FF14 etter at de fikset det. FF13 gjorde det forøvrig også svært bra og en gjennomsnittlig kritikerscore på 83 er slett ikke noe å skamme seg over.

Lenke til kommentar

Har gitt opp nyere FF spill da de for meeg utvilker seg feil vei. Dette ff-spillet var for meg høydepunktet å jeg liker også mye bedre Anime stilen i overdreven cartoon, absolutt ikke som den siste der alle ser ut som emo parker (GRØSS). Også selve spill mekanikken går feil vei for meg i nyere FF-spill. Når det gjelder Japanske spill i dag synes jeg Breath of the Wild gjør veldig mye riktig, der de blander vestlig RPG stil med den gamle Metroid basserte spill stilen (som Zelde har brukt hele veien).

Men det jeg ser her er for meg ikke så galt, med tanke på at dette er mitt favoritt FF spill så skal jeg nok teste det ut. Men håper (som mange nyere Tensei baserte spill) at man kan hoppe over grafikk sekvensene samt velge å ikke grinde når man ikke vill. Jeg er på en annen side utrolig lei av Tensei basserte spill når det blir altfor mye av det samt Grinding (derfor kan jeg bare glemme Persona spillene), men det er fortsatt japanske spille som jeg liker godt som Breath of the Wild og Fire Emblem serien ...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...