Gå til innhold

[Løst] Lenovo software - Viftestyring


Anbefalte innlegg

Jeg har en Lenovo Ideapad Z510, når jeg fikk den så var det et program som kunne kjøre kjøleviftene i 30sek eller noe sånt på full guffe for å renblåse ribber og rett og slett kvitte seg med varme. Nå har jeg reinstallert Windows også finner jeg ikke programmet på nytt. Noen som kan hjelpe meg med hva programmet heter eller vet om ett annet program som gjør akkurat det samme.

 

Jeg burde sikkert åpnet maskinen for å se om det ligger mye støv og drit innvendig. Har ikke målt temperaturen men jeg tror det begynner å nærme seg kritisk nivå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nok sikkert bruke Speedfan som du snakker om Adeneo men det var software til Lenovo som jeg tenkte først og fremst på. Har installert SF men det klarte å finne ut av veldig raskt var at det var grisevarmt (noe jeg allerede visste).
GPU: 90 grader

Core1 - 4: 96-99grader

 

Complexity: Har du peiling på hva det heter? Har søkt på Lenovo sine sider under støtte og jeg har lastet ned diverse Lenovo software uten at jeg har funnet det riktige. Trodde først det var Power Management men det virker det ikke som at det var

Lenke til kommentar

Takk for det. Det var energy management jeg burde søkt på i går og installert og ikke power management (pm gjør sikkert noe den og).
Når jeg kjørte viften på fullt i sted så kom det ut så mye støv at det var like før brannalarmen på bygget ble utløst :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...