Gå til innhold

Ett tastatur - flere maskiner - trådløst


Anbefalte innlegg

jeg har flere dataskiner som står og kjører presentasjoner eller film.. og ønsker å betjene disse ved hjelp av et trådløst tastatur.
Studerte litt på Logitech's Unifying receiver, men det ser ut til å være beregnet på motsatt vei - en maskin og flere tastaturer...
Noen som har en ide om hvordan jag kan få til det oppsettet jeg vil? (Ønsker ikke å flytte/bytte dongle i maskinene hele tiden..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at de står for langt fra hverandre?

 

Med en KVM switch så er du jo avhengig av kabler fra maskinene til switchen, så setter du mottakeren til det trådløse tastaturet i switchen, å bruker en tastekombinasjon til å endre maskin.

 

Det finnes også diverse soft-KVM løsninger, remote desktop, teamviewer og hva det ikke er alt sammen, dersom du beskriver oppsettet ditt med betydelig mer nøyaktighet enn "ønsker å betjene maskiner med trådløst tastatur", så kanskje noen kan foreslå noe ?

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Hva mener du med at de står for langt fra hverandre?

 

Med en KVM switch så er du jo avhengig av kabler fra maskinene til switchen, så setter du mottakeren til det trådløse tastaturet i switchen, å bruker en tastekombinasjon til å endre maskin.

 

Det finnes også diverse soft-KVM løsninger, remote desktop, teamviewer og hva det ikke er alt sammen, dersom du beskriver oppsettet ditt med betydelig mer nøyaktighet enn "ønsker å betjene maskiner med trådløst tastatur", så kanskje noen kan foreslå noe ?

De står for langt fra hverandre for kabling.. Remote dekstop og teamviewer o.l er uaktuelt siden de ikke nødvendigvis er på nett de stedene de brukes.. Logitech har et med tre bluetooth-kanaler, men det har ikke pekeplate... Både logitech og andre har tastaturer med pekelate, som har bluetooth eller annen trådløs forbindelse, men jeg har ikke lyktes i å finne noen som kombinerer pekeplate og flere kanaler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...