Gå til innhold

Oppgradere eksisterende hw eller ny pc.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurder om jeg skal oppgradere pc, da tenker jeg vel i hovedsak kun gpu feks klinke til med 1080 TI. Eller er det på tide å oppgradere cpu, gpu, ram og hk? 

 

Her er eksisterende HW: 

 

post-161654-0-83925300-1494951702_thumb.jpg

 

i7 er klokket til 4.4. 

Gpu er også noe klokket. 

 

Vil gammel hw bli for stor flaskehals?

 

 

Forslag til nye deler: 

 

https://www.komplett.no/wishlists/c90afc16-6907-4c2f-b06d-620234d00b95

 

 

Tenker vel at jeg ikke har lyst å bruke alt for mye penger, 12k for de nye delene + noen ny vannblokker og deler blir det fort over 15k. 

 

Kom gjerne med innspill til deler :)

 

For øyeblikket spiller jeg for det meste PUBG og RL, blir sikkert noen nye spill etterhvert. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1080ti og undersøke mulighet for G-sync oppgradering til skjermen din.

 

 

Den oppgraderingsmodulen man kunne kjøpe tidligere, er dessverre ikke til salgs lenger. Er en stund siden de sluttet å lage den. Men er vel ikke avhengig av den. 

 

Du mener jeg får mest for pengene ved å bare bytte gpu?

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar

Jeg ville kjøpt bare skjermkortet først iallefall. Det er en kostnad du "må" ta uansett. Så er det en vurdering om du ikke skal kjøpe 1440p skjerm, da holder det kanskje med 1080 skjermkort også. 

 

Skal du opp i 7700k, så må du samtidig kjøpe HK og ram (3500+1500+1500).

Ellers er det vel gjenbruk av PSU, SSD og kabinett. 

Lenke til kommentar

Ja. Gå for et 1080 TI kort, eller vent på AMD Vega som kommer i Juni er det vel.

 

Vega blir nok ikke på meg.  Av en eller annen grunn holder jeg med nvidia, selv om jeg ikke har nok kunnskaper til å skille de fra hverandre lenger. Hadde amd i første bygg for 16-17 år siden og slet litt med det kortet. Ikke hatt et eneste problem med nvidia.

 

Jeg ville kjøpt bare skjermkortet først iallefall. Det er en kostnad du "må" ta uansett. Så er det en vurdering om du ikke skal kjøpe 1440p skjerm, da holder det kanskje med 1080 skjermkort også. 

 

1440p skjerm for evt komme i fremtiden, men 6 laken for ny skjerm er ikke akkurat noe som frister nå. 

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar

Men strix eller gigabyte aours exstreme? Så på zotac amp exstreme også, men ek kommer visst nok ikke med vannblokk til denne. 

 

Hvis du skal ha vannblokk på, gå for FE bare. Pascal stopper OC uansett. På luft er Asus Strix OC det jeg vil anbefale. Ville valgt det om jeg skulle valgt igjen. Ikke at mitt MSI Gaming X var et feil valg, men denne gang er Strixen litt bedre. Kortet til Gigabyte er bra det også, men det er hakket større - 3 slot design, men temp er ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

 

Men strix eller gigabyte aours exstreme? Så på zotac amp exstreme også, men ek kommer visst nok ikke med vannblokk til denne. 

 

Hvis du skal ha vannblokk på, gå for FE bare. Pascal stopper OC uansett. På luft er Asus Strix OC det jeg vil anbefale. Ville valgt det om jeg skulle valgt igjen. Ikke at mitt MSI Gaming X var et feil valg, men denne gang er Strixen litt bedre. Kortet til Gigabyte er bra det også, men det er hakket større - 3 slot design, men temp er ikke noe bedre.

 

Kan du utdype det med "Pascal stopper OC uansett"? 

 

Jeg har custom vannkjøling i pcen, så blir nok å sette på en vannblokk ja. 

Lenke til kommentar

Kan du utdype det med "Pascal stopper OC uansett"? 

 

Jeg har custom vannkjøling i pcen, så blir nok å sette på en vannblokk ja. 

 

nVidia har satt begrensninger i Pascal angående volt. 1.09v er max, skal du over det må du voltmodde kortet selv. De fleste 1080Ti stopper på 2020-2050 Mhz, selv på vann. Sier ikke at vannblokk er bortkastet, men du kan like gjerne velge FE skal du ha det i loopen din.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...