Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R1 Eksamen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei! Tenkte vi kunne lage en fellesside for alle som kom opp i R1 eksamen:) Vi kan gi hverandre tips og råd om hvordan vi kan forberede oss:) Tips om linker, sider, bøker temaer eller metoder hadde vært fint;)

Hvordan planlegger du å øve??

 

Planlegger å gå igjennom hvert kapittel( så mye jeg rekker), gjøre gamle heldagsprøver og kapittelprøver, og kanskje et eller to eksamensett. Har allerede gjort enn del av eksamensettene så tenker jeg øver på det jeg kan. Vet likevel ikke hvordan jeg skal øve på Geogebra. Den siste oppgaven i 2016 settet var vanskelig og er redd en slik vil komme:( Hvordan skal dere andre jobbe???

Lenke til kommentar

Ser på arket over formler som skal være kjent ved DEL 1 og ser ikke at binomisk eller hypergeometrisk sannsynlighetsmodell står der, men har gjort flere eksamensoppgaver som hadde vært nyttig å bruke disse modellene på, på del 1. Skal man kunne det allikevel??

Lenke til kommentar

Hørte at eksamen i R1 er enkel i år, pga. den var vanskelig i fjor

 

Hvem har sagt det? 

 

Normalt får sensorene beskjed om å være "snille" med rettingen dersom eksamen har vært ekstra vanskelig et år. Det betyr ikke at de setter ned vanskelighetsgraden til de neste årene, men at de antagelig dropper å ta med oppgaver som rett og slett er for vanskelige i forhold til nivået på elevene. 

 

Eksamenskarakteren skal vurdere sluttkompetansen til elevene i et fag, helt uavhengig av hvilket år man tar eksamen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...